RastaPhil Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Hoi iedereen Een collega reggae fanaat heeft al twee decennia een setje Pied Pipers staan. Sedert enkele jaren speelt ie met een woofer waarvan de RUBBER rand voor het grootste deel los hangt Nu kan ik dat, mits niet te veel tegenslag, ook wel terug vastzetten met Pattex contactlijm. hij zou daarvoor even tot bij mij komen gereden met de speaker. Wij verwachten niet dat er nog enige garantie op die drivers zit , maar moest mijn "lijm-interventie mislukken, is het misschien wel beter om de bouwers of zo te kunnen contacteren voor eventuele vervanging of zo... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 Pied Piper website Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 17 september 2006 Report Share Posted 17 september 2006 speaker en co schijnt ook te kunnen reconen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 speaker en co schijnt ook te kunnen reconen Wanneer het de oude Sonic woofers zijn... kun je inderdaad beter de rand laten vervangen. De conus mag gewoon blijven zitten. Reconen is n.l. de conus inclusief spreekspoel en ophanging vervangen. Dit gebeurt vaak bij PA speakers. Alleen de randen is voldoende dus. Audiolab doet dat ook. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 18 september 2006 Author Report Share Posted 18 september 2006 Ja ja , maar het rubber zowel als de conus zijn nog in goede staat, alleen is de lijm gelost... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 Vastnieten die handel Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 18 september 2006 Report Share Posted 18 september 2006 pur schuim Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Jullie kunnen dan wat lacherig doen.... De bewuste man heeft w Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 19 september 2006 Author Report Share Posted 19 september 2006 Jullie kunnen dan wat lacherig doen.... De bewuste man heeft w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Beste Rastaphil check jij je PB's wel eens? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 19 september 2006 Author Report Share Posted 19 september 2006 ha, PB's gevonden! sorry guys, soms zijn er dingen die moeten gedaan worden, en dan bedoel ik niet op de computer... mvg Rasta"ik kan al w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Hoi, toch moet je eens kijken of iemand of een bedrijfje dit kan doen. Dan hoef je ook geen nieuwe units te kopen. Informeer je eens bij een speciaalzaak of bouwmarkt welke lijm je het beste kan gebruiken. Werk schoon en neem je de tijd om het te repareren. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 oktober 2006 Report Share Posted 20 oktober 2006 Wat is het toch boeiend om te zien hoe deze luidsprekers uit de oudheid bij sommige forummers nog steeds de heftigste emoties oproepen! Zie bijvoorbeeld http://www.hififorum.nl/index.php?topic=5611.0 Van de daar optredende scribenten / moderatoren / censoren Kermit en Ruud13 wordt beweerd dat zij op ons forum publiceren onder de respectieve schuilnamen Joboton en s0000884. Als dat waar is, kunt u hear min of meer gelijkluidende re-reacties van ze verwachten... P.S. Beste RastaPhil, Omdat er polystyreenschuim is toegepast, zou ik geen contactlijm (bisonkit), solutie o.i.d. gebruiken. Die lijmsoorten smelten gaten in dat materiaal. Er is speciale lijm voor polystyreen, maar met siliconenkit gaat het ook prima. Ook de conusranden kun je heel aardig restaureren met een strijklaagje en evt. vulstukjes van siliconenkit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 [...]Van de daar optredende scribenten / moderatoren / censoren Kermit en Ruud13 wordt beweerd dat zij op ons forum publiceren onder de respectieve schuilnamen Joboton en s0000884. [...] Door wie wordt dat beweerd? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 [...] Van de daar optredende scribenten / moderatoren / censoren Kermit en Ruud13 wordt beweerd dat zij op ons forum publiceren onder de respectieve schuilnamen Joboton en s0000884. [...] Door wie wordt dat beweerd? Groet, Jacco Ruud13, dat is toch ene Ruud Jonker(?) die voor een of ander audioblad schrijft of heeft geschreven? Nou, dan is dat dus niet s0000884... Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 oktober 2006 Author Report Share Posted 21 oktober 2006 P.S. Beste RastaPhil, Omdat er polystyreenschuim is toegepast, zou ik geen contactlijm (bisonkit), solutie o.i.d. gebruiken. Die lijmsoorten smelten gaten in dat materiaal. Er is speciale lijm voor polystyreen, maar met siliconenkit gaat het ook prima. Ook de conusranden kun je heel aardig restaureren met een strijklaagje en evt. vulstukjes van siliconenkit. Bedankt Spido, maar het zijn wel rubberen surrounds! Misschien zijn de woofers al eens vervangen, ik hoor trouwens niks meer van die kerel... Bedankt ook voor die tip van die siliconenpasta, ik gebruikte daar Pattex contact-gel voor... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 [...] Van de daar optredende scribenten / moderatoren / censoren Kermit en Ruud13 wordt beweerd dat zij op ons forum publiceren onder de respectieve schuilnamen Joboton en s0000884. [...] Door wie wordt dat beweerd? Groet, Jacco Ruud13, dat is toch ene Ruud Jonker(?) die voor een of ander audioblad schrijft of heeft geschreven? Nou, dan is dat dus niet s0000884... Volgens mij heet Ruud13 anders met zijn achternaam. En zijn schrijfstijl wijkt af van die van s0000884. Maar ik weet natuurlijk niet hoe s0000884 in het echt heet. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 [...] Van de daar optredende scribenten / moderatoren / censoren Kermit en Ruud13 wordt beweerd dat zij op ons forum publiceren onder de respectieve schuilnamen Joboton en s0000884. [...] Door wie wordt dat beweerd? Groet, Jacco Ruud13, dat is toch ene Ruud Jonker(?) die voor een of ander audioblad schrijft of heeft geschreven? Nou, dan is dat dus niet s0000884... Volgens mij heet Ruud13 anders met zijn achternaam. En zijn schrijfstijl wijkt af van die van s0000884. Maar ik weet natuurlijk niet hoe s0000884 in het echt heet. Groet, Jacco Ruud 13, Ruud Jonker..... Ik geloof er h e l e m a a l __ n i k s _ v a n. . . . . . Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Het is toch algemeen bekend dat Ruud13 is Ruud Janssen. Hoi Ruud.... jij zou het toch weer 'ns niet weten h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 oktober 2006 Report Share Posted 21 oktober 2006 Het is toch algemeen bekend dat Ruud13 is Ruud Janssen. Ah, nou dan had ik in ieder geval de eerste letter van z'n achternaam goed Ik ken ze geen van beide overigens. Ik lees geen audiobladen... Overigens is S0000884 iemand anders. Ik weet z'n voor- en achternaam, maar die ga ik hier niet noemen. Als ie incognito wil blijven, is dat zijn goed recht. Als ie z'n naam wel wil noemen, moet ie dat zelf maar doen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
yoyo Posted 26 januari 2007 Report Share Posted 26 januari 2007 Zo.... ik let even niet op en gelijk gaat een forum dicht en wordt een andere begonnen. En wordt er een mega draadje over pp's opgezet. Ik moet hem nog "even" helemaal lezen maar ik vroeg me af of chansig daar toevallig de hans is die ik ken. Trouwens de wonderen zijn de wereld nog niet uit want spido geeft tips over hoe je de pp's kunt repareren in plaats van tips hoe je ze de kachel in kunt schuiven en nog de beste wensen voor 2007 allemaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 januari 2007 Report Share Posted 26 januari 2007 Zo.... ik let even niet op en gelijk gaat een forum dicht en wordt een andere begonnen. En wordt er een mega draadje over pp's opgezet. Ik moet hem nog "even" helemaal lezen maar ik vroeg me af of chansig daar toevallig de hans is die ik ken. Trouwens de wonderen zijn de wereld nog niet uit want spido geeft tips over hoe je de pp's kunt repareren in plaats van tips hoe je ze de kachel in kunt schuiven en nog de beste wensen voor 2007 allemaal Of bedoel je deze Hans... Inderdaad hebben we je lang gemist... Hoessie...??? Overigens is dat forum al sinds 19 augustus 2004 dicht.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Zo.... ik let even niet op en gelijk gaat een forum dicht en wordt een andere begonnen. En wordt er een mega draadje over pp's opgezet. Ik moet hem nog "even" helemaal lezen maar ik vroeg me af of chansig daar toevallig de hans is die ik ken. Trouwens de wonderen zijn de wereld nog niet uit want spido geeft tips over hoe je de pp's kunt repareren in plaats van tips hoe je ze de kachel in kunt schuiven en nog de beste wensen voor 2007 allemaal Zal een beste kachel moeten wezen dan de meeste pp's die ik heb gezien waren met natuurstenen zijkanten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr Tube Posted 27 januari 2007 Report Share Posted 27 januari 2007 Zo.... ik let even niet op en gelijk gaat een forum dicht en wordt een andere begonnen. En wordt er een mega draadje over pp's opgezet. Ik moet hem nog "even" helemaal lezen maar ik vroeg me af of chansig daar toevallig de hans is die ik ken. Trouwens de wonderen zijn de wereld nog niet uit want spido geeft tips over hoe je de pp's kunt repareren in plaats van tips hoe je ze de kachel in kunt schuiven en nog de beste wensen voor 2007 allemaal Zal een beste kachel moeten wezen dan de meeste pp's die ik heb gezien waren met natuurstenen zijkanten. pp = Perfect Performer? effe serieus....al kontakt gehad met Gerbrand v Veen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 januari 2007 Report Share Posted 28 januari 2007 De Yoyo die ik ken heeft PiPi's, daar zal het dus wel over gaan... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts