Jump to content

Noodlot slaat toe

Guest UKSub
 Share

Recommended Posts

Beste vinyllers,

ben effe heel triest, heel erg triest!!

Mn OC-9 is niet meer, stuk! en dit pas na minder dan 6 maanden

Wou dit WE een plaatje draaien en niets dan grrrchiietsjjjchhge geluiden.

Help wat is dat!

Merkte ik dat op onverklaarbare wijze de cantilever haast verdwenen is. Ik kan mij niets herinneren van een tik enz.

Echt niet leuk.

graag gn opm van mss heeft de vrouw des huizes enz enz

Bon ik moet op zoek nr iets nieuw (centjes sparen) vr mn P25

Henk en anderen zijn lovend over de Lyra Dorian

Ik ga binnenkort mijn oren maar eens te luisteren leggen

Gr

Stef

Ik denk dat retippen geen optie is. De retip door vdH zal bijna net zo duur zijn dan een nieuw OC-9 element :(

Stef, ik leef met je mee. Ik heb dit ook al eens meegemaakt, maar dat wasgelukkig bij een goedkoop Dual MM element. Een nieuwe naald deed wonderen ;), maar die avond heb ik niet meer kunnen spelen.

Hoe zoiets kan breken? Meestal moet er toch een kracht van buitenaf op gewerkt hebben. Spontaan breekt zo'n cantilever zelden.

Hey sodejuu,

Tanx voor het medeleven!

Hoe zoiets kan breken? Meestal moet er toch een kracht van buitenaf op gewerkt hebben. Spontaan breekt zo'n cantilever zelden.

Dat is nu het rare, mijn plaat van de vorige keer was blijven liggen en toen ging alles prima! Zaterdag stofkap omhoog OC-9 in de groef en niets meer .... tuurlijk zal er iets of iemand tegen getikt hebben of per toeval tegen de plaat gedrukt enz. Het blijft zo jammer omdat niemand weet hoe het gebeurt is. Als je zelf ergens tegenaan rijdt dan weet je hoe stom je bent.

Iedereen verkeert nog in prima gezondheid en dat is veel belangrijker dan een element dat stuk is ... Kom het wel te boven :)

GR

Stef

Mijn deelneming ...

Om te blijven draaien tijdens het sparen kun je deze schoonheid (ahem) in overweging nemen. Ik heb er net eentje binnen en op het eerste gehoor is de klank helemaal niet mis voor 83 euro.

Sweet voor het aanbod maar voorlopig kan ik terug mijn Elys monteren.

Ik was tijdensmijn emoties zaterdag haast vergeten dat ie in het doosje zit van de OC-9

Is wel een behoorlijke stap terug maar we kunnen blijven plaatjes draaien natuurlijk

Treurig, leef met je mee UK-sub.

Heb dit eerder meegemaakt, terwijl ik naar een p3/Elys zat te luisteren... bij de dealer! Gewoon spontaan, knakte de cantilever. Ineens hoorde ik vervorming en ging kijken. Daar zijn ze voor verzekerd, maar ik denk niet dat in jouw inboedelverzekering een clausule zit voor dure pickup-elementen.

Toch een ware Achilles-hiel, het element.

Daar zijn ze voor verzekerd, maar ik denk niet dat in jouw inboedelverzekering een clausule zit voor dure pickup-elementen.

Kreeg hier net de tip opt werk waarom dit niet via de familiale verzekering proberen te regelen. pa wilt een plaatje draaien en bang of kindjes van mn zus gooiden met iets

Pakt niet weg dat het element stuk is...

Daar zijn ze voor verzekerd, maar ik denk niet dat in jouw inboedelverzekering een clausule zit voor dure pickup-elementen.

Kreeg hier net de tip opt werk waarom dit niet via de familiale verzekering proberen te regelen. pa wilt een plaatje draaien en bang of kindjes van mn zus gooiden met iets

En daarom gaan de verzekeringspremies de lucht in :rolleyes:

En daarom gaan de verzekeringspremies de lucht in :rolleyes:

Dit soort zwendel opzetjes HEAR propageren is geen verstandige zaak. ;)

Beste vinyllers,

ben effe heel triest, heel erg triest!!

Mn OC-9 is niet meer, stuk! en dit pas na minder dan 6 maanden

Wou dit WE een plaatje draaien en niets dan grrrchiietsjjjchhge geluiden.

Help wat is dat!

Merkte ik dat op onverklaarbare wijze de cantilever haast verdwenen is. Ik kan mij niets herinneren van een tik enz.

Echt niet leuk.

graag gn opm van mss heeft de vrouw des huizes enz enz

Henk en anderen zijn lovend over de Lyra Dorian

Ik ga binnenkort mijn oren maar eens te luisteren leggen

Gr

Stef

ach mijn Benz glider van 885 pleurie is verleden jaar kapot gegaan :unsure::cool2: Door mijn eigen toedoen :angry::angry:

Maar dat de cantilever zomaar zou afbreken o.i.d. is wel heel erg vreemd. Ik zou lekker proberen of er niet iets te regelen valt.

Robin

Hey sodejuu,

Tanx voor het medeleven!

Dat is nu het rare, mijn plaat van de vorige keer was blijven liggen en toen ging alles prima! Zaterdag stofkap omhoog OC-9 in de groef en niets meer .... tuurlijk zal er iets of iemand tegen getikt hebben of per toeval tegen de plaat gedrukt enz. Het blijft zo jammer omdat niemand weet hoe het gebeurt is. Als je zelf ergens tegenaan rijdt dan weet je hoe stom je bent.

Iedereen verkeert nog in prima gezondheid en dat is veel belangrijker dan een element dat stuk is ... Kom het wel te boven :)

GR

Stef

maar als je vrouw het gedaan heeft zou ik haar meteen het huis uit .leuren :D

Robin

Balen, Stef!

Maar volgens mij ben jij niet de persoon die van zoiets (materialistisch)

Ha die Stef,

Ik bedacht me vorige week nog dat ik al een hele tijd niets meer van je had gehoord, maar stelde me voor dat je thuis nog geen computer had en heerlijk aan het genieten bent van je muziek.

Dat is balen zeg! De OC-9 is een heel mooi element en er op zo'n manier afscheid van te moeten nemen is erg zuur. Ik weet dat de Bluenote S1 (of de Signature) je erg aansprak en je hier misschien al wel voor aan het sparen bent. Dus het wordt even de prioriteiten bijstellen. Ik hoop dat je nog iets kan regelen met de verzekering.

Ik lees dat je nieuwsgierig bent naar de Lyra Dorian en je weet natuurlijk dat ik hier dagelijks veel plezier aan beleef. Je hebt natuurlijk niets aan mijn advies als ik zeg dat het goed klinkt want dat deed de OC-9 ook en het is natuurlijk erg persoonlijk. Aangezien je net als ik in bezit ben van een Phono 1 en ik daarnaast de S1 ook thuis heb staan, is het misschien helemaal niet zo'n gek idee als je weer eens langs komt (met of zonder je speakers :) ), want dan krijg je een veel beter idee van hoe dit element presteeert.

Als ik het moet samenvatten is dat de Lyra Dorian onopvallend zijn werk doet.

Je hebt natuurlijk als referentie de OC-9 en dat is ook mijn vorige element zoals je weet. Er is wel een grote overeenkomst met de OC9 en dat is de levendigheid waarmee de muziek wordt weergegeven. Je weet wel wat ik hier mee bedoel :-)

Als ik de verschillen zou moeten omschrijven dan klinkt de Dorian een stuk verfijnder dan de OC-9. Er gebeurt meer zonder dat het al te erg wordt benadrukt. Verder is de klank wat helderder, maar asboluut niet scherp of op een andere manier storend. Ik heb ook niet het idee dat een bepaalde frequentie meer of minder aanwezig is, het klinkt allemaal natuurlijk en in balans als ik het zo mag noemen.

Er is dus wel degelijk een groot verschil tussen de OC9 en de Dorian, maar je zlt zelf moeten luisteren of je dit ook mooi vind.

Ik zou zeggen, kijk eerst eens wat er loos is.

Is bijv. alleen de tip (het diamantje) weg en de cantilever nog perfect recht dan

zou het een doodgewoon garantie klusje moeten zijn

Is er een stukje van de cantilever weg, en is het restant nog 100% recht, hoort het een garantie klusje te zijn.

Is de cantilever flink krom dan is er echt wat van buitenaf gebeurt en is vervanging/reparatie onder garantie zeer onwaarschijnlijk

Maarja, dat is mijn mening.

Wanneer ik het zo allemaal lees denk ik... "Ach die jongen was aan een nieuw element toe..." 

:angry::angry::angry:

Geen verzekering geen garantie mogelijkheden

Stuk Punt andere lijn!!

En idd op het 1e moment vloek je en ben je kwaad maar er zijn veeeel ergere dingen om mij druk over te maken dan dit "materialistisch" tegenvallertje

Ik weet dat de Bluenote S1 (of de Signature) je erg aansprak en je hier misschien al wel voor aan het sparen bent. Dus het wordt even de prioriteiten bijstellen

Idd Gerald ik begon er aan te denken de S reeks eens een nieuwe luisterbeurt te geven ... kMail je nog hoor

Komt allemaal wel slim jongens

Hoi Stef,

Viel me vanmorgen pas in;

Een goeie kennis van me had net een nieuw Zyx 100 element toen op een avond een LP plots heel veel meer ruis en vervorming liet horen.

Wat bleek; de naald was spontaan afgebroken!!!

Garantiegevalletje in dit geval, maar...

Dubbele pech, want 't was de laatste en de nieuwe batch elementen moest nog in Japan worden besteld. Zyx schijnt alleen per order te produceren.

Enfin, een maand of 4 later (!!!) had hij zijn nieuw Zyx...

Ik hoop, dat je wat steun in kunt vinden in deze ervaring.

Groet,

Erjee

• Members

Het valt mij op dat dit soort problemen de laatste tijd steeds vaker voorkomen. Mijn Ortofon Jubilee werd na een ietwat harder contact met de plaat (per ongeluk, lift stond naar beneden), gemodificeerd naar een low-riders versie. Nu 2-en een halve maand later ben ik nog steeds niets wijzer hoe nu verder stappen te ondernemen. De importeur is hierover bezig met Ortofon (hoe lang kan zoiets helemaal duren), en houdt dus de boot nog steeds af. Maar hoe nu verder te gaan...

Van garantie is sowieso geen sprake, dus die optie valt af. Re-tippen is een optie (bij Aalt Joek dan, bij Ortofon beweert men dat dit niet mogenlijk is), maar dan kun je gelijk helemaal niets meer claimen, de importeur trekt zijn handen af van een dergelijk element. Ook is je statiegeld direct gereduceerd naar nul. Ze maken het er dus niet makkelijker op.

Aan het eind van het verhaal zal het ongetwijfeld goed komen, maar waarom dit soort akkefietjes toch altijd gepaard moeten gaan met een engelen-geduld, is mij een raadsel. Nu ben ik in de gelukkige situatie dat Kraus mij een Benz Wood L2 heeft willen lenen, maar als een dergelijke optie niet bestaat ben je mooi in de aap gelogeerd. Iets dergelijks zie ik in bv de autobrache toch niet zo snel voorkomen...

Ik hoop dus dat er toch eens een stelletje koppen bij elkaar worden gestoken, en dat er voor dit soort gevallen speciale richtlijnen zullen worden vastgesteld.

De door Haudio naar buiten gebrachte verzekering ga ik in ieder geval afsluiten bij mijn volgende element, ik hoop nooit meer in een dergelijke situatie terecht te komen, en gun dit ook niemand anders toe...