Jump to content

Noodlot slaat toe

Guest UKSub
 Share

Recommended Posts

• Members
myabi.gif

Myabi  model 47  4100,00  euro

MvG,

Haudio

Specifications

Stylus: Line Contact

Cantilever: Special aluminum Alloy

Magnet: Alnico Magnet

Coil Material: Copper

Output Voltage: 0.3mV

Internal Impedance; 2 ohm

Recommended Tracking Force: 2 grm

Ben meer geintresseerd in deze...

hero2.jpg

47 Labs model Miyabi Standard

...leuk prijsverschil trouwens, die doen in de States 3250 dollar. En die hebben hem toch echt uit Japan moeten halen.

Oh ja, de specs...

Specifications :

Cantilever: Special Aluminum Alloy

Output Voltage: 0.2mV

Internal Impedance: 2.0 ohms

Recommended Tracking Force: 2grms

Ik heb eigenlijk geen idee in welke prijsklasse die OC 9 zich bevind, maar 47 Labs heeft sinds kort ook de MC Bee...

mcbee.jpg

Die doet in de States rond de 1000 dollar, misschien een optie ?

Specifications :

output voltage:0.3mV (1kHz, 5cm/sec)

channel seperation:>25db (1kHz)

frequency responce:20~20kHz (+-2db)

compliance:12 x 10-6/dyn

recommended tracking force:1.8~2.2grm

recommended load impedance:over 30ohms

cantilever:special alminum alloy

stylus:diamond/elliptical

@ Scatman, dat elementen niet foolproof gemaakt kunnen worden moge duidelijk zijn, maar dat elementenbouwers als Lyra armen met ongedempte armliften afraden (ze vermelden er duidelijk bij dat dit de levensduur aanzienlijk kan verkorten), geeft toch wel te denken...

Ben meer geintresseerd in deze............47 Labs model Miyabi Standard

...leuk prijsverschil trouwens, die doen in de States 3250 dollar. En die hebben hem toch echt uit Japan moeten halen.

Oh ja, de specs...

Specifications :

Heb jij dit element ooit gehoord?

Van waar is je interesse voor dit element opgewekt?

Ken je iemand die er mee speelt?

• Members
Ben meer geintresseerd in deze............47 Labs model Miyabi Standard

Oh ja, de specs...

Specifications :

Heb jij dit element ooit gehoord?

Van waar is je interesse voor dit element opgewekt?

Ken je iemand die er mee speelt?

Gehoord niet nee, maar vanwege de perikelen rond mijn Jubilee, en de eventuele vervanging hiervan (bij geen mogenlijkheid tot opkalefateren), zoek ik me rot naar elementen met dezelfde soort klank-eigenschappen (zeer neutraal, maar met een lekker fel hoog, iets wat gezien mijn luidsprekers echt wel nodig is). Nu schijnt Lyra over dezelfde klank-eigenschappen te beschikken, maar de 47 Labs volgens deze test dus ook. Vandaar dus de intresse van mijn kant. De vormgeving van dit element (niet dat dat nu echt belangrijk is) staat me trouwens ook wel aan, het is dezelfde body die Mark Levinson toendertijd gebruikte voor zijn Cello-elementen.

Ik heb in ieder geval alle tijd, en ga voorlopig nog even doorzoeken tot ik een stuk of 4 elementen met deze eigenschappen heb kunnen vinden. Daarna gaat het pas echt interessant worden. Maar zoals ik al meldde, ik heb alle tijd. Mocht de Jubilee nog wel opgeridderd kunnen worden, alleen maar beter, heb ik nog meer tijd...

• Members

Mooi verhaal, maar dat zijn alle 6MOONS recensies. ;)

Ik heb ook niet zo veel met dat verhaal, maar wel met een terloopse opmerking tussendoor, en wel deze...

...The Miyabi Standard is an astonishingly transparent cartridge and at its best coupled with a comparatively lush phonostage. When coupled with the peerlessly transparent Groove+, it became a little too much of a good thing...

...eenzelfde soort eigenschap heeft mijn Jubilee. Nu kan dit bij veel combinaties dus inderdaad teveel van het goede zijn, echter in mijn situatie heb ik die pep bovenin gewoon nodig. Die Arden's van mij zetten een geluid neer waar je heel stil van kan worden, overdonderend ''echt'' met een ongelooflijke dynamiek, alleen ietwat lauw bovenin. Met de Jubilee was dit euvel direct verholpen, dus zoek ik naar een soortgelijk element. Waarom niet gewoon weer een Jubilee ? Dit is nu mijn tweede, en er is mij toch wat teveel ''gedonder'' met dit element. Let wel, ik hoop nog steeds dat hij weer in goede staat kan worden teruggebracht, maar ooit zal hij toch vervangen moeten worden...

Volgens mij kost die AT OC9 zo'n 250

250 euro moet mogelijk zijn.

De OC9 heeft een lange geschiedenis van opmerkelijke prijsstrategieen.

In de late jaren tachtig aanvaardde de Flat Earthers, met de Engelse (vlakke) pers voorop, dat een OC9 het enige echt aanvaardbare element was naast een Karma.

Het gevolg was dat de Britten toen (!) minstens 600 euro mochten neertellen voor een element dat terzelfdertijd geen 300 euro kostte in Belgie, en misschien 250 in Duitsland.