ronboo Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Mijn zoontje heeft 1 van mijn woofers kapotgemaakt. Onderdelen zijn niet meer te krijgen volgens Transtec. Weet iemand nog een manier om mijn speakers te redden? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Misschien dat Audiolab je uit de brand kan helpen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Misschien dat Audiolab je uit de brand kan helpen. Zou je kunnen proberen. Maar wat dat gaat kosten? Er staan er overigens zat op E-Bay enzo te koop, ben je misschien goedkoper uit. Anyway, ik zag een paartje voor 25 eu een half jaar geleden bij de spullenhulp staan. Maar wat is er eigenlijk stuk Ronbon, de B200 (die in het midden zit) of de basradiator onderin? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 19 september 2006 Author Report Share Posted 19 september 2006 Het gaat om de B200 aktieve woofer. Het bolletje in het midden is er bruut uitgerukt en met een speelgoedboor is de papieren geleidehuls vakkundig vernield. Erg balen dus, maar gelukkig houd ik wel heel veel van mijn zoon. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 19 september 2006 Report Share Posted 19 september 2006 Ok, dat maakt het makkelijker. Die basradiators zijn idd niet te vinden maar B200's zijn met wat zoeken nog wel te vinden. Doe eens een Google search op de B200 en anders zou je eens contact op kunnen nemen met Fred van http://www.audiofriends.nl/ Hij heeft een behoorlijke verzameling antieke units en misschien weet hij nog wel een weg. Suc6 Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 19 september 2006 Author Report Share Posted 19 september 2006 Misschien is het nu ook wel tijd om een nieuwe (gebruikte) set speakers te overwegen. Wat zou een goede opvolger kunnen zijn? Mijn installatie bestaat nu uit een Accuphase ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Phelsuma Posted 20 september 2006 Report Share Posted 20 september 2006 B200 polymer bass/midrange (not available)(Reference #kef16) Unfortunately KEF no longer manufacture the B200. For many years we have successfully used a Peerless 832737 as a replacement for all B200's regardless of the chassis shape. Please see the Peerless section section for further details. Price: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 20 september 2006 Report Share Posted 20 september 2006 Hallo Phelsuma, Dat gaat niet werken in de RR104. Dat is een tamelijk kritisch afgestemd systeem waar je niet zomaar een "vervanger" in kunt zetten. Ook het filter kun je niet zomaar gaan wijzigen met "betere" componenten. Je raakt dan verder van huis dan met het originele filter. Overigens zijn er van de B200 verschillende typen met een verschillende maat magneet en een verschillend SP... no. Het is dus oppassen als je er eentje vindt, dat het dezelfde SP1039 is als die er nu inzit. De B200 zijn destijds ook voor diy op de markt geweest en in dat circuit moet je zoeken voor een vervanger. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 20 september 2006 Report Share Posted 20 september 2006 Misschien kan Total Speaker Repair je verder helpen. Als je zoektocht niets oplevert zou je een prijsopgave kunnen vragen voor de reparatie van de unit. Als je de Kefjes eventueel wil verkopen gaat dat een stuk beter als het spul heel is. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 september 2006 Report Share Posted 20 september 2006 Ik zat onlangs op e-bay daar stonden twee sp 1039 woffers voor 50 euro. Maar ik weet absoluut niet meer waar het was, ik dacht duitsland... als je er twee vervangt heb je meer kans dat het klinkt Ik speel zelf met een paar Kef Cadenza kasten (voorloper van de 104) met alles er uitgesloopt, als subwoofers onder mijn topkasten en aktief gefilterd met bi-amping.(daardoor word de configuratie natuurlijk een pak minder kritisch). Ik begrijp je verslaving voor een passieve radiator Ik heb nog 1 sp 1039 liggen (hield ik als reserve maar speel tegenwoordig met alnico woofers in die Kef kasten), dus ik heb 'm niet meer nodig. Ik zal het typenr. Eens bekijken... woon je ver van Antwerpen? Als het hem is laat ik hem wel voor een zeer zacht prijsje, of een ruil of zo... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 september 2006 Report Share Posted 20 september 2006 Of ik neem je Kefs over (als die reserve woofer matcht)... ik maak ze daarna dan wel kapot want ik heb alleen de kasten en de woofers nodig , dus een zeer zacht prijsje please mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
ronboo Posted 21 september 2006 Author Report Share Posted 21 september 2006 Ik woon in Amersfoort. Een aardig eindje van Antwerpen vandaan. Ik kom regelmatig in Schiedam. Misschien dat daar iets mee te regelen is? Afhankelijk van de vraagprijs is de woofer anders misschien op te sturen? In ieder geval ben ik erg ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 21 september 2006 Report Share Posted 21 september 2006 Ik heb de speaker even gaan ophalen uit mijn atelier. Het dopje in het midden is geblutst (het is een gemeenschappelijk atelier waar meer mensen komen ) Maar ik krijg de bluts er wel uit. Ik zal de speaker ook eerst nog eens testen of er niets trilt. Ik zal ook de volledige nummering van de achterkant opschrijven en doormailen. Zal ik je een PB(tje) sturen, morgen of zo? Ik wil het wel proberen te verzenden, dat spreken we nog wel af. Bij het minste dat er verkeerd is aan de speaker laat ik het je weten, zodat je ergens anders kan zoeken... trust me I'm a Rasta, ik wil mijn hemel nu verdienen, dan hoef ik misschien niet meer terug te komen op Aard' Dus maw: geen oneerlijke praktijken voor/door mij. Trouwens als die speaker defect blijkt hoef ik ook helemaal de moeite niet meer te doen om hem te verzenden, ik doe het niet voor het geld, maar om mensen te helpen en om mooi spul een langer leven te schenken, ipv op de vuilnisbak, kan er nog iemand iets mee doen... Mijn kunstgalerij vroeger noemde : "Recycl'Art", en op mijn naamkaartje stond ook: "audio advice"... mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts