Jump to content

wat is de beste phono pre tot 700 euro?

ijsengel
 Share

Recommended Posts

Niets ten nadele van Henk uit Sneek, maar ik ben altijd een beetje huiverig als een verkoper zijn producten aanprijst. Ook op dit forum. Akkoord, hij is een autoriteit op DT gebied, maar om dan ook maar alles klakkeloos van hem aan te nemen gaat mij veel te ver.

Zo was hij een tijdje terug toch aardig te spreken over Transrotor. Nu hij Bluenote voert, is Transrotor ineens helemaal niets meer (kijk dan, dat plateau, daar zit speling in. Nee, dan de Bluenote.....)

Het zegt mij meer dat er in dit draadje al een stuk of 3 mensen naar teveredenheid met de Bluenote phono1 spelen. (hoewel, jullie zijn vast allemaal Henk-adepten! ;) )

Beste Ijsengel,

Dat Transrotor slechte draaitafela maakt heb ik nooit gezegd, ook heb ik nooit gezegd dat Blue Note draaitafels beter klinken.

Op dit moment beveel ik nog steeds aan om eventueen een Transrotor draaitafel te nemen, of een Nothingham, ook Clearaudio en Vyger beveel ik aan en niet te vergeten Thorens, Rega dealer ben ik niet maar ook deze draaitafels zijn zeer goed!

Ook Michell is helemaal niets mis mee en VPI maakt ook uitstekende draaitafels en Bluenote praat ik bijna nooit over , dit kun je controleren door alles door te lezen wat ik hier ooit heb gepost, voor alle zekerheid heb ik dat natuurlijk zelf eerst gecontroleerd en ben tot de conclusie gekomen dat ik Bluenote echt veel te weinig promoot. :lol:;)

Ook mede doordat ik hier regelmatig te vinden ben.

Maar alle draaitafelmerken mankeert wel eens een kleinigheid en dat wordt bijna altijd zeer snel opgelost, zeer zeker door Transrotor .

Dus wat je verteld wat ik gezegd zou hebben , klopt niets van !

MvG,

Haudio

PS Inderdaad maakt Bluenote phonopre's waar menig andere een veel hogere prijs voor vraagt en tot nu toe is volgens mij de phono 1 de beste in zijn prijsklasse, als je het niet gelooft kom maar langs, te luisteren.

We hebben zo'n 25 stuks verschillende in voorraad.

Guest Hubertinus

Toch even de mopeite genomen om de ZET1 even grondig te bekijken. En ik moet jullie bekennen dat ik geschrokken ben, en nu eens niet omdat iets beter was dan verwacht...

Jochen Raeke heeft bij het exemplaar wat ik gezien heb helaas de toleranties en afwerking uit het oog verloren: Ik vond een zeer grote afwijking op het lager van het plateau. Hoe merk je dit (niet thuis proberen hahaha:). Pak het lager zonder plateau en duw slechts aan een kant. Dit lager wackelde! Ik vraag me serieus af of dit slechts exemplarisch is... Afwerking in naar mijn idee een stap terug ten opzichte van mijn Porcino die toch echt 800 euro goedkoper is. (polijstwerk, chroom en gewoon de 'feel')

Bovenstaande is gezegd door Porcino. Haudio heeft daar niks op gezegd. Hij vroeg zich alleen hardop af als reply wat bovenstaande persoon bij die draaitafels rondscharrelde.

Ik neem aan dat je daar op doelt IJsengel?

Hubertinus

Guest Kraus vonBentinck
is Transrotor ineens helemaal niets meer (kijk dan, dat plateau, daar zit speling in.

Toen ik in een tijd geleden in de zaak was heb ik dat waggel-rondje in de zaak ook gedaan bij de verschillende draaitafels/merken. Ik kan je verzekeren dat bij de door mij bevoelde Transrotors het plateau absoluut niet wankelde.

Het zojuist geciteerde bericht van rli kan ik overigens niet goed thuisbrengen; hoe dat precies zit bij de ZET1 weet ik niet maar dat het lager wankelt? Dat vormt toch 1 geheel met het chassis? Hoe kan dat dan wankelen/waggelen?

Wat je bij de meeste draaitafels voelt is dat er speling zit tussen plateau en lager. Bij stilstand is dat goed voelbaar. Hoe ernstig dat is, is een ander verhaal. Hoe zwaarder het plateau, hoe hoger de gyrospische werking en of een beetje speling op dit onderdeel zich vertaalt in hoorbare kwaliteitsvermindering?

Staat de tafel als geheel opgesteld zoals het behoort, onwankelbaar, dan is die - per definitie aanwezige- speling, geen bezwaar.

Niets ten nadele van Henk uit Sneek,

We weten allemaal over wie je het hebt, maar we noemen hem op dit fourm Haudio.

, maar ik ben altijd een beetje huiverig als een verkoper zijn producten aanprijst.

Volgens mij is dat

Op termijn komt er een Dorian mc bij.

En dan nog zoiets: wat doe je dan eerst? Eerst het element, vervolgens de pre of juist andersom?

Hoi ijsengel,

Dat is toevallig; ik heb de bluenote gekocht bij de Dorian :) Dit klonk voor mij (op mijn Dynaudio Audience 122 en op een Bluenote S1 versterker) erg goed: Ruimtelijk, makkelijk, transparant, rustig, fel waar het nodig is en dynamisch.

Dat volgorde verhaal vind ik ook altijd erg ingewikkeld, ik denk dat daar niet zo

Robin, ik wist niet dat Trichord nu ook al een Vanguard in het pakket heeft :rolleyes: Trichord en Trigon zijn echt wel verschillende bedrijfjes, maar ik kan de verwarring prima begrijpen. ;)

Ik neem aan dat je de Trigon Vanguard bedoeld. Ik heb zelf ettelijke jaren met de Transrotor Phono gespeeld. Dat is een Vanguard in een luxe kastje en weet dat deze helemaal niet helder klinkt, maar juist rustig. Het is wel een phonotrap die voldoende instelmogelijkheden heeft.

Robin, ik wist niet dat Trichord nu ook al een Vanguard in het pakket heeft :rolleyes: Trichord en Trigon zijn echt wel verschillende bedrijfjes, maar ik kan de verwarring prima begrijpen. ;)

Ik neem aan dat je de Trigon Vanguard bedoeld. Ik heb zelf ettelijke jaren met de Transrotor Phono gespeeld. Dat is een Vanguard in een luxe kastje en weet dat deze helemaal niet helder klinkt, maar juist rustig. Het is wel een phonotrap die voldoende instelmogelijkheden heeft.

ja natuurlijk een Trigon, maar die klonk bij mij wel erg helder met een goldring 1006 mm. Ik kreeg er koppijn van. Maar dat kan natuurlijk aan de Goldring liggen.

De Bleunote met een denon dl103 klinkt heerlijk rustig zonder saai te zijn.

Robin

Het zegt mij meer dat er in dit draadje al een stuk of 3 mensen naar teveredenheid met de Bluenote phono1 spelen. (hoewel, jullie zijn vast allemaal Henk-adepten!  )

Geef mij 1 winkel in Belgi

• 1 month later...

Om even terug te komen op HAudio en zijn voorkeuren voor bepaalde merken (lees Bluenote).

Het lijkt mij volstrekt normaal indien een winkelier die ook nog importeur is van een bepaald merk, dit merk aanprijst.

Ik heb HAudio echter als een buitengewoon integer mens leren kennen die uiteraard ook zijn voorkeuren heeft (wie heeft deze niet), maar open staat voor andere ideeen en merken en nooit iets afkraakt!

Het kopen van een phono pre of wat voor audio produkt dan ook, is een strikt persoonlijke zaak waarbij je eigen oren en financien de doorslag geven. HAudio stelt iedereen in de gelegenheid om diverse produkten met elkaar te vergelijken, desnoods in de eigen woonomgeving, mooier en beter kan het toch niet?

Ik heb de vakkundigheid van HAudio in ieder geval laten meewegen bij mijn aankoop. Bluenote bellavista met een Lyra Dorian element en een bluenote phono pre 1 mkII, dit alles perfect afgeregeld door HAudio en na uitgebreide luistersessies.

Bepaal je eigen budget en ga naar Henk eb vraag wat hij hiervoor kan bieden. En dan luisteren luisteren en luisteren.

Gr.

Bob.

Niets ten nadele van Henk uit Sneek,

We weten allemaal over wie je het hebt, maar we noemen hem op dit fourm Haudio.

, maar ik ben altijd een beetje huiverig als een verkoper zijn producten aanprijst.

Volgens mij is dat

Hoi Rambo,

Welkom op dit forum!

Leuk dat je ook een Bluenote draaitafel, Phono 1 en een Lyra Dorian element hebt. Ik speel zelf ook naar volle tevredenheid met deze combi. Ik heb alleen een Piccolo ipv een Bellavista.

Daarnaast heb ik hier een Bluenote S1 versterker en een set Bluenote Ducale speakers staan (ben ik nu de enige in NL?).

HAudio heeft me hier ook uitstekend in geadviseerd, maar ik ben uiteindelijk tot deze keuze gekomen door zelf te luisteren. Ik richt me nu met name op het ontdekken (en vooral ook de aanschaf) van nieuwe muziek. Het stukje onrust wat ik vaak had van "dat het nog iets beter kan" is (voorlopig) verleden tijd.

Als ik nu iets zou moeten aanpakken dan zou de akoestiek het eerst aan de beurt zijn.

......ik heb gehoord dat de phono-1 inmiddels 600 euri op moet brengen!

Hopelijk is 'ie wel verbeterd....

Bellavista hoi

de meerkost zou te wijten zijn om de duurdere grondstofprijzen waaruit bepaalde onderdelen gemaakt worden + verandering in transportkosten

Gr

Stef

Het zegt mij meer dat er in dit draadje al een stuk of 3 mensen naar teveredenheid met de Bluenote phono1 spelen.

Maak daar maar 4 van.

Maak daar maar 5 van. Het is idd een kwestie van smaak en de match met de rest van jou set. Bij mij werkte de Blue Note 1 v

Tsja, 700 Euri? Ik denk dat eerst van belang is dat je aangeeft welk element je hebt. Afstemming pre en element is wel enigzins kritisch. Ikzelf heb ooit gekozen voor Densen ivm grote versterking factor en muzikaliteit. En een strakke vormgeving en een formaat die gemakkelijk is neer te zetten naast je draaitafel. Maar die Densen is niet geheel stil. S/N verhouding is dus wel heel belangrijk. Ik heb een Array geprobeerd en dat is werkelijk het summum maar die gaat over je budget heen. Dus mi OF Densen DP04 of die Primare. En koop dan gelijk een super goed element. Alles van vdHul is supergaaf en op maat voor je gemaakt. Daar kan je veruit de grootste winst behalen!

Ik heb een Array geprobeerd en dat is werkelijk het summum

:D:D:D:D

Daar kan ik je alleem maar gelijk in geven, heb ff staan twijfelen toen ik de Michell ging halen maar was wel veel geld extra. Dat komt nog wel een keertje op de tweedehands markt :D

Ik heb een Array geprobeerd en dat is werkelijk het summum

:D:D:D:D

Daar kan ik je alleem maar gelijk in geven, heb ff staan twijfelen toen ik de Michell ging halen maar was wel veel geld extra. Dat komt nog wel een keertje op de tweedehands markt :D

Momenteel heb ik de Array een paar dagen als logee! Mooi ding.

Weliswaar niet verkrijgbaar beneden de 700 euro, maar inderdaad errrug leuk!

Wat me overigens wel opvalt, maar dat kan net zo goed aan mijn gehoor liggen, ik hoor geen verschil tussen de in te stellen input resistances ( 100 - 47k ohm) En het lijkt erop als het laag iets afgetopt wordt .(loopt niet super ver door)

Verschillen in afsluitweerstand zijn te horen in de dynamiek. Ik vind de verschillen met mijn Benz Ace M echter ook niet groot. Het zal ook van je element afhangen. Met een Low output zullen de verschillen wel groter zijn.

Minder laag, betekent meestal beter laag. Doordat het n.l. beter onder controle is klinkt het minder uit.

:)

Guest tubejack
Verschillen in afsluitweerstand zijn te horen in de dynamiek. Ik vind de verschillen met mijn Benz Ace M echter ook niet groot. Het zal ook van je element afhangen. Met een Low output zullen de verschillen wel groter zijn.

Minder laag, betekent meestal beter laag. Doordat het n.l. beter onder controle is klinkt het minder uit.

:)

Ik heb momenteel mijn Benz Ace M afgesloten met 56ohm en dat gaat prima, mooi hoog en als

het er is ..... stevig laaaaaaaaaaaaaaaaaag.

Echter op mijn buizenpre is 22K het optimum.

Dus misschien is er nog een variable..... de phonotrap zelf :rolleyes:

Met vriendelijke groet,

Jack

P.s. de phonotrap met de beste prijsprestatie tot 700euro maak je zelf .... kun of wil je dat niet koop een Phono 1 en geniet!