Jump to content

wat is de beste phono pre tot 700 euro?

ijsengel
 Share

Recommended Posts

Ach, eigenlijk klinken de meeste pre's van meer dan een paar honderd euro op zich neutraal en uitstekend. Het is meer de aanpassing van het element die de klankverschillen bepalen (te helder, of juist dof enz.) en daar hebben de meeste pre's dus geen directe instelmogelijkheden voor.

Jammer, want dat is slechts een kwestie van een weerstandje en eventueel een condensatortje. Kosten: een paar kwartjes. Met die aanpassing is de klank enorm te be

Ach, eigenlijk klinken de meeste pre's van meer dan een paar honderd euro op zich neutraal en uitstekend. Het is meer de aanpassing van het element die de klankverschillen bepalen (te helder, of juist dof enz.) en daar hebben de meeste pre's dus geen directe instelmogelijkheden voor.

Jammer, want dat is slechts een kwestie van een weerstandje en eventueel een condensatortje. Kosten: een paar kwartjes. Met die aanpassing is de klank enorm te be

..........als je steld gewoon niet teveel schakelaartjes , die erg goed moeten zijn willen ze geen verlies veroorzaken.

Maar gewoon vaste waarden die redelijk gemakkelijk te veranderen zijn en zijn toegespitst op het gebruikte element.

MvG,

Haudio

Ja solderen blijft het beste maar heb ooit eens deze dingen achter op een pr

• 1 year later...

ZIF sockets (Zero Insertion Force) , te verkrijgen bij electronicabedrijven als Farnell, RS enz.

DIP switches ben ik zelf niet zo kapot van, dan nog liever IC voetjes waarin je een weerstandje kan plaatsen.

8pinicsocket%201.jpg

ja natuurlijk een Trigon, maar die klonk bij mij wel erg helder met een goldring 1006 mm. Ik kreeg er koppijn van. Maar dat kan natuurlijk aan de Goldring liggen.

Eigenlijk zouden MM elementen niet (uitsluitend) gebruikt moeten worden bij de evalutie van phonotrappen. De hoeveelheid hoog die een MM produceert is in sterke mate afhankelijk van de capaciteit die eraan

hangt, dus van de kabel en aan de ingang van de phonotrap.

nagaoka_mp11_fr_response.gif

En voorts is de Vanguard inderdaad eerder warm...

ZIF sockets (Zero Insertion Force) , te verkrijgen bij electronicabedrijven als Farnell, RS enz.

DIP switches ben ik zelf niet zo kapot van, dan nog liever IC voetjes waarin je een weerstandje kan plaatsen.

8pinicsocket%201.jpg

Die voetjes ben ik nou weer niet zo gecharmeerd van voor deze toepassing. Die zijn bedoeld voor de tamelijk smalle pootjes van I.C.'s. Door de dikkere draden van weerstanden en condensatoren voor de aanpassing gaan ze lubberen en na een paar keer omsteken maken ze geen goed contact meer.

Ander mogelijkheid is om het aanpassing weerstandje/condensatortje direct in de Cinchplug te solderen aan de kant van de phono pre. Zo doe ik het meestal. Dan hoeft de pre zelf niet aangepast te worden.

Voor de aanpassing van MM gebruik ik styroflex C'tjes. Daar zitten zulke dunne draadjes aan dat het niet eens gaat met die I.C. voetjes.

;)

Klopt, die styroflexjes kunnen daar niet in.

Ik gebruik dan ook al jaren geen MM meer......en hoe vaak moet je weerstanden wisselen?

Als je dan toch MM moet gebruiken, is een tweede paar cinch chassisdelen wel handig, hier kun je dan de afsluitweerstand c.q. capaciteit insolderen en ompluggen naar wens.