Jump to content

Speakerkabel

HifiEddy
 Share

Recommended Posts

Ik ben twee speakerkabels aan het testen. Maar omdat het zo lang duurt voor ik kabels gewisseld heb, vooral in mijn magnepans met die %$@#%$@% inbussen, denk ik, ik probeer gewoon links de ene rechts de ander in te pluggen. Moet ik toch iets van verschil horen. Wat blijkt? het geluid komt dan nog maar door 1 kanaal. In dit geval was het Nord-Ost tegen een gewone koperenkabel en de koperenkabel viel stil!

Iemand een uitleg voor dit fenomeen??

Het enige logische is een slecht, of beter gezegd: geen contact :blink:

Trouwens tijd besparen met het testen van kabels door er twee verschillende aan te sluiten werkt volgens mij niet: je geluidsbeeld bestaat namelijk voor een groot deel uit kamerreflexies en het verschil in kabels zit hem echt in de details! Dus kan je volgens mij nooit die subtiele verschillen waarnemen op jouw manier.

:) mvg RastaPhil

Hoi,

Wat ik dan wel weer eens gelezen heb, is dat de "gerenomeerde" testbladen vaak hun luidsprekers in mono testen en dan ook maar 1 luidspreker. Met name als men verschil wil horen met een andere blijkt (of dit waar is weet ik niet) dit goed te werken. Misschien eerst eens goed je contacten na kijken. versterker op mono en kabels verglijken. Wel naa een goede test de boel omdraaien dit i.v.m. kamer reflecties, zoals eerder gezegd.

Groet,

Andre