Jump to content

Quad tuner

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Hoi,

Ik ben eens uit aan het kijken voor een 'klein' tunertje. Nu vind ik die van Quad wel leuk uitzien bv. de FM 3 of de FM 4. Maar klinken ze ook en gaan die samen met een McIntosh of gaat een Quad alleen maar op een Quad? En wat mogen die dingen 2de hands nog kosten? Vooral die iets retro modelen zien wel leuk uit trouwens.

AudioBill

De Quad FM4 is klankmatig nog steeds een topper. Klankmatig, want qua gevoeligheid is het maar middelmaat. Je moet hem dus niet kopen als je alles uit de lucht wilt kunnen plukken, wel als je primair gaat voor de klank. Neem wel een latere serie: in ieder geval de grijze met grijze knoppen en dan nog het liefst een van boven serienr 25000 (ca 36000 was de laatste).

E

Idd als je voor een Quad gaat dan een FM4 en wel een van de latere zoals al door Sultankat aangegeven.

Aan een FM3 moet je niet meer beginnen. Naast de geringe gevoeligheid is de selectiviteit ervan veel te weinig voor de drukbevolkte hedendaagse FM band. Is alleen iets voor verzamelaars. Afgezien van het design heb ik het klankmatig zelf nooit een bijzonder ding gevonden.

;)