Jump to content

To MIT or not to MIT?!

muziekfreak
 Share

Recommended Posts

Ik heb een tijd met een MIT series 2 bi-wire gedraaid, die kabel nadien bleek ergens iets niet goed tezijn. Ik weet nu nog niet wat er aan de hand is... <_<

De kabel haalde ik eraf en alles klonk een stuk aangenamer. Met de MIT mijn rechterspeaker leek wel of hij uit fase stond :blink:

Hoe kan dat? Ik bedoel de aders zijn voorzien van een zwarte en witte afscherming. Dus qua aansluiten kan het niet verkeerd gaan zou je zeggen :unsure:

Wie heeft er dezelfde ervaringen met MIT? EN zoja hoe kan dit nou? :blink:

Kan het zijn in het befaamde kastje iets kapot is gegaan ofzo :confused:

Ik heb een tijd met een MIT series 2 bi-wire gedraaid, die kabel nadien bleek ergens iets niet goed tezijn. Ik weet nu nog niet wat er aan de hand is... <_<

De kabel haalde ik eraf en alles klonk een stuk aangenamer. Met de MIT mijn rechterspeaker leek wel of hij uit fase stond :blink:

Hoe kan dat? Ik bedoel de aders zijn voorzien van een zwarte en witte afscherming. Dus qua aansluiten kan het niet verkeerd gaan zou je zeggen :unsure:

Wie heeft er dezelfde ervaringen met MIT? EN zoja hoe kan dit nou? :blink:

Kan het zijn in het befaamde kastje iets kapot is gegaan ofzo :confused:

Mijn ervaring is dat MIT het best tot zijn recht komt met de echt zware eindversterkers

....... is de conclusie dus simpel, gewoon verkopen.

Ja lekker ben je!

en een ander met een halfbakken product opschepen?? :confused::angry:;)

Niet zo boos zijn, smaken verschillen! Dus er is vast wel iemand die het geluid wel mooi vindt.

Groet,

Jacco

Beste,

Draai je mit ls kabels dan eens om.

Heb je het dan links?

Als dat zo is dan is er iets stuk in de mit ls kabel.

Of hou het op de rechterkanaal en draai de plus en min om....heb je dan nog steeds het gevoel dat rechts uit fase staat?

Dan zou je 2 dingen kunnen doen.

1e : zoek contact met de dealer of importeur en leg het uit wat er mis is.

2e : zoals een ander al aangaf....gewoon verkopen en het erbij zeggen of niet (dat is jou keuze).

Zoals je ziet vele mogelijkheden en probeer het uit.

DENK ERBIJ BIJ HET VERWISSELEN DAT JE JE APPARATUUR UIT ZET.

DIT IVM KORTSLUITING MAKEN.

Je zal de eerste cq laatste niet zijn die dat overkomt.

Mij in het verleden ook,vandaar de exstra waarschuwing.

Edited by audiofreak

Hallo,

In mijn (vroegere) MIT interlink liep er nog een parallel draadje naar het kastje.

Dit draadje was bij mij los gegaan aan een stekker kant. (Veel te vaak gewisseld!!)Het signaal liep nog gewoon door de hoofdaders, maar ik vermoed dat de werking van het kastje uitgeschakeld was. Dat kastje moet de capacitatieve en inductieve werking van de kabel compenseren. Als dat niet meer werkt kun je, lijkt mij, fase verschuiving verwachten.

Misschien is bij jou iets dergelijks aan de hand; hoewel ik niet weet of dat extra draadje ook in LS kabels zit. FF controleren dus.

Groet,

Leobus

Niet zo boos zijn......

Boos? Ik boos? Woedend ben ik!!! :lol:

Nee, maar om nu te propageren dat een product waar, als ik het zo volg, toch iets niet helemaal mee in de haak is, dan maar te verkopen aan de eerste onnozele, kan mijnsinziens dus echt niet. Je gaat er mee terug en/of je laat hem repareren.

Als je de kabeltjes dan al verkoopt vertel je het er dus wel bij waarom je ze weg doet.

Waarom heeft MIT de kastjes eigenlijk nodig? Als er al iets wat door die kabeltjes komt gecompenseerd, gecorrigieerd of rechtgezet moet worden, deugen die kabeltjes van zichzelf dus ook niet....(of gooi ik nu de knuppel in het hoenderhok??)

[...]

Waarom heeft MIT de kastjes eigenlijk nodig? Als er al iets wat door die kabeltjes komt gecompenseerd, gecorrigieerd of rechtgezet moet worden, deugen die kabeltjes van zichzelf dus ook niet[...]

Oef oef, ik zie een crisis aankomen. Ik denk dat ik even ga stofzuigen...

Doei,

Jacco

Dit soort netwerkjes wordt ook wel eens gebruikt om de amp stabiel te houden. Ik zeg dan: amp slecht ontworpen. In dit geval echter lijkt het een ander rede te hebben.

MIT zegt dit over hun kastje: http://www.mitcables.com/multipole.asp ... Zeer bedenkelijk als je het mij vraagt. Dat hele articulation verhaal alleen al is zeer bedenkelijk. Heb ooit eens een mail gestuurd voor meer uitleg... nooit wat van vernomen :(Hoenderhok hier

Dit soort netwerkjes wordt ook wel eens gebruikt om de amp stabiel te houden. Ik zeg dan: amp slecht ontworpen.

In dit geval is het blijkbaar een onderdeel van de kabel. ;)

Verwissel de kanalen en geeft dit geen soelaas wend je tot MIT. ;)

Of je wil HEAR weer een storm in een glas water. :D

Kabels............................................... :(

Dit soort netwerkjes wordt ook wel eens gebruikt om de amp stabiel te houden. Ik zeg dan: amp slecht ontworpen.

In een goed ontworpen ss-versterker zitten juist wel dit soort netwerkjes (zobel/bucherot netwerkjes) aan de uitgang. Ze zijn onmisbaar om een versterker onvoorwaardelijk HF-stabiel te maken bij diverse kabel en speakerbelastingen.

Ze moeten echter wel goed gedimensioneerd zijn en daaraan ontbreekt het wel eens.

;)

Ja lekker ben je!

Idd dat doe ik dus precies om deze reden niet verkopen :)

MBT het ev verhaal spijt me zeer, (zie af recensiegedeelte) ik heb vorige week een ml331 eraan gehangen was hetzelfde. :(

Dure amps, zegt geen ruk over de prestatie van die kabel na mijn inziens. Is mijn 90es een goede eindversterker die ook qua prijs 2400dollar kostte niet xtreem duur in euris of superexcoot als een ML (die geeneens de 90es eruit speelde met grote vlag en wimpel) of krell.

Maar zeker genoeg voor een MIT is mijn humble opinion :mellow:

Ik weet wel heb ook nog een mi330 series 2 tubeterminators, bij WIJX liggen. Die had deze interlink aan een scoop gehangen. Ik heb er niet veel verstand van meten enz zijn woorden waren "klotekabel, stortte volledig in..maw mooi eraf laten hij kapt het hoog af"

Ik weet dat ik nu een andere kabel eraan heb hangen (GEEN EXCOOT) en het klinkt nu gewoon zoals het hoort. Maar toch vind het zonde van de MIT, en ik wil gewoon zoveel mogelijk uitsluiten als ik iets tekoop aanbied. Moet dat gewoon 100% zijn.

Dat recht heeft de koper, die betaalt immers voor een werkend product.

Ik verneem het graag, alvast bedankt voor de replys zover.

MVG Michel

Hallo,

In mijn (vroegere) MIT interlink liep er nog een parallel draadje naar het kastje.

Dit draadje was bij mij los gegaan aan een stekker kant. (Veel te vaak gewisseld!!)Het signaal liep nog gewoon door de hoofdaders, maar ik vermoed dat de werking van het kastje uitgeschakeld was. Dat kastje moet de capacitatieve en inductieve werking van de kabel compenseren. Als dat niet meer werkt kun je, lijkt mij, fase verschuiving verwachten.

Misschien is bij jou iets dergelijks aan de hand; hoewel ik niet weet of dat extra draadje ook in LS kabels zit. FF controleren dus.

Groet,

Leobus

heeij ik weet wel dat de 4 aders aan de buitenkant per ader een adertje koper hebben lopen :huh:

Die maakte niet allemaal contant :blink: Ik dacht die kabel is zo toch al dik genoeg dat adertje buiten de mantel wilde niet lekker de bananenpluggen in :unsure:

Is dit echt zo !!! belangrijk :eek:

In een goed ontworpen ss-versterker ...

;)

Die vereniging bestaat toch al een tijdje niet meer :blink: . Ik dacht dat die Duitsers altijd goed en degelijk materiaal bouwden :P:lol:

Ik heb bovendien altijd gedacht dat die MIT kabels van het bekende Massachusetts Institute of Technology kwamen. Toch een tamelijk gerenomeerd clubje. Blijkt nu dat dat helemaal niet waar is :blink: Het ik die Terminsator 2 van een stel oplichters gekocht :o

:P

Zonder gekheid, als je fasefouten duidelijk hoort is er iets mis met de kabels. Dat kan en mag gewoon niet. FF verwisselen en dan weet je idd of er iets mis is met 1 van de kabels.

Het is idd zo dat heel veel solid state ontwerpen een dergelijk zobelnetwerk erin hebben zitten. Pjotr weet daar veel meer van dan ondergetekende. Die dingen zitten er niet voor niets. Mocht het zobelnetwerk niet goed gekozen zijn, kan het onder omstandigheden fout gaan met de versterker. Spectral staat bekend om zijn uniek grote bandbreedte. Zijn adviseren om MIT kabels te gebruiken, omdat de kans bestaat dat de versterker op hol kan slaan. Daaruit kun je eigenlijk al concluderen dat Spectral geen bandbreedtefilter gebruikt om de versterker stabiel te houden. Als je dan een dergelijk filter in de LS kabel douwt, hoef je er bij het ontwerp van de versterker ook niks meer aan te doen, mits je vasthoudt aan de geadviseerde kabel.

Mijn ervaring is dat MIT best goed kan klinken, als de match OK is. Als je bovenstaande op een rijtje zet, kun je eigenlijk stellen dat als het goed klinkt met een MIT, er iets fout zit in de versterker. Zit het goed in de versterker, zal het met een MIT kabel snel wollig, zweverig warm gaan klinken.

Als je die romantische luchtbel zonder al te veel precizie prettig vindt (en ik ken genoeg mensen die dat zo ervaren) is er niks aan het handje. Ik heb in mijn 2de set dus ook een T2 LS kabel zitten, aangesloten op een Linn LK280 en een set B&W CDM1. Echt heel mooi, maar minder precies en wolliger dan de Bryston, Audiotruth, B&W N804 set die beneden staat te zingen.

Ik heb er geen moeite mee. Echter tijdens het eerste kabelvergelijk bij John Picoso was de stemming unaniem dat die MIT T2 nergens echt goed in was.

Ik heb bovendien altijd gedacht dat die MIT kabels van het bekende Massachusetts Institute of Technology kwamen. Toch een tamelijk gerenomeerd clubje. Blijkt nu dat dat helemaal niet waar is :blink::o

Amar Bose komt ook bij MIT vandaan maar daar verdiende hij niet genoeg :blink:

Het ik die Terminsator 2 van een stel oplichters gekocht

Terminator-2-Judgment-Day-Poster-C10135213.jpeg

Maakt toch niet uit? Blijft een geweldige film en aan het eind vernietigt ie zichzelf.

;)

Ja lekker ben je!

Dat iets bij jezelf niet klinkt betekent toch niet dat een ander er niet gelukkig mee kan zijn? Wat moet je dan? Weggooien?

Ja lekker ben je!

Idd dat doe ik dus precies om deze reden niet verkopen :)

MBT het ev verhaal spijt me zeer, (zie af recensiegedeelte) ik heb vorige week een ml331 eraan gehangen was hetzelfde. :(

No offence (maar wel off-topic), maar de 331 van ML is de slechtst klinkende ML die ze ooit gebouwd hebben volgens mij.... als we het dan toch over wanproducten hebben... Zelfs als het ding de helft zou kosten van wat het deed wordt het nog weggespeeld door de concurrentie. Pas vanaf de 333 begint het ergens op te lijken, ik denk dat mensen zo'n 331 enkel voor de naam/merk gekocht hebben.

Ik snap dat nog altijd niet, dat mensen een versterker van 9000euro durven aftekraken op deze manier. Ik vond het zeker geen slecht geluid geven hoor....mensen hear menen echt volgens mij dat je pas vanaf de 20ruggen een versterker een versterker mag noemen ofzo. <_<

Mijn mening hoor kan het goed weer "kortzichtig" opvatten het zij zo. ;)

Niettemin over de ml331 was ik best tespreken alleen nogal overdone voor een 100watter klasse AB...maarja zo zijn er talloze xtreem dure merken die overdone zijn. Voor het principe wat ze hanteren :rolleyes:

Waar ik op doelde is dus dat een KABEL als MIT echt niet perse aan een dikke krell hoeft tehangen ofzo. Dat is puur uit de lucht gegrepen ben je hopelijk met me eens.

Iig hardstikke bedankt voor de hulp, ik ben iig blij dat ik jullie oren niet heb...dan zou ik nu aan de prozac zitten en in zware geldproblemen denk ik :D:D