Phelsuma Posted 23 september 2006 Report Share Posted 23 september 2006 MIT Magnum tussen AR VT100MkIII en Avalon Opus Ceramique is geen enkel probleem. Fantastische stage, muzikaal, gedetailleerd en krachtig. Wat wil een mens nog meer? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 23 september 2006 Report Share Posted 23 september 2006 MIT Magnum tussen AR VT100MkIII en Avalon Opus Ceramique is geen enkel probleem. Fantastische stage, muzikaal, gedetailleerd en krachtig. Wat wil een mens nog meer? Hang er maar eens een Analysis Plus Oval 9 tussen. Wil je nooit meer die MIT zien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 23 september 2006 Report Share Posted 23 september 2006 Ik snap dat nog altijd niet, dat mensen een versterker van 9000euro durven aftekraken op deze manier. Ik vond het zeker geen slecht geluid geven hoor....mensen hear menen echt volgens mij dat je pas vanaf de 20ruggen een versterker een versterker mag noemen ofzo. Hoeveel andere versterkers van 9000 euro heb je beluisterd naast die ML? Ik zeg niet dat ie slecht is, alleen maar dat het de slechtste ML is die er bestaat. Een geintegreerde 383 kletst de 331 links/rechts om de oortjes en er zijn veel Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonvingerhoed Posted 22 juli 2009 Report Share Posted 22 juli 2009 Anyway, ik heb enkel MIT goed horen klinken op zware einbakken waarvan het vaak toch de vraag blijft of het nu door de versterkers kwam of door de MIT's, ze verneukten het geluid in iedergeval niet, laat ik het zo zeggen. Waren overigens in alle gevallen kabels met DUBBELE kastjes (Oracle's en Magnum's) ipv de enkele zoals uit de Terminator serie. Hallo Mensen, Hoor een hoop onzin aan over de MIT kabels op dit forum. Zoals Arjen het al zegt, de MIT kabels geven een hoop weer voor wat ze moeten kosten. Het feit dat ze al ruim 20 jaar bestaan met hun concept zegt al genoeg lijkt mij. De terminator 2 bi-wire is een instap serie, die in mijn oren al heel overtuigend is. Neem maar van mij aan dat de rest veel beter klinkt. Dus oordeel niet te vlug, ten zij je hun raspaardjes thuis er achter gehad hebt. Daar komt nog bij, als het bij jou thuis nu even niet lekker klinkt, dan hoeft die kabel niet slecht te zijn. Kan best zijn dat de kabel op dat moment, de tekorten van je installatie aan geeft. Wat ik bedoel te zeggen is dat er tegenwoordig niet slechte kabels meer gemaakt worden. Het is meer een zaak van, of het lekker match bij de rest van je installatie. En dan lees ik ook nog tussen de regels door, dat iedereen oordeelt over MIT kabels die misschien al twintig keer van eigenaar verwisselt zijn. Mensen even serieus blijven en oordelen. Zelf heb ik een paar Siltech ls kabels geprobeerd. Klonken niet bij mij thuis, moet ik nu gaan zeggen dat dat klote kabels zijn??? Dacht het niet, zijn goede kabels alleen niet op mijn installatie. Kijk als iets al jaren lang goed verkoopt, dan zijn dat gewoon goede kabels, punt uit. Je gaat me toch niet vertellen dat al die honderdduizenden mensen die dat merk wel gekocht hebben, dat die het allemaal fout hebben of zo. Ieder mens heeft een oor afwijking en zit thuis met zijn of haar akoestiek problemen. Wat wel bij de Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 22 juli 2009 Report Share Posted 22 juli 2009 Jomanda kom er maar in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 22 juli 2009 Report Share Posted 22 juli 2009 Anyway, ik heb enkel MIT goed horen klinken op zware einbakken waarvan het vaak toch de vraag blijft of het nu door de versterkers kwam of door de MIT's, ze verneukten het geluid in iedergeval niet, laat ik het zo zeggen. Waren overigens in alle gevallen kabels met DUBBELE kastjes (Oracle's en Magnum's) ipv de enkele zoals uit de Terminator serie. Hallo Mensen, Hoor een hoop onzin aan over de MIT kabels op dit forum. Zoals Arjen het al zegt, de MIT kabels geven een hoop weer voor wat ze moeten kosten. Het feit dat ze al ruim 20 jaar bestaan met hun concept zegt al genoeg lijkt mij. De terminator 2 bi-wire is een instap serie, die in mijn oren al heel overtuigend is. Neem maar van mij aan dat de rest veel beter klinkt. Dus oordeel niet te vlug, ten zij je hun raspaardjes thuis er achter gehad hebt. Daar komt nog bij, als het bij jou thuis nu even niet lekker klinkt, dan hoeft die kabel niet slecht te zijn. Kan best zijn dat de kabel op dat moment, de tekorten van je installatie aan geeft. Wat ik bedoel te zeggen is dat er tegenwoordig niet slechte kabels meer gemaakt worden. Het is meer een zaak van, of het lekker match bij de rest van je installatie. En dan lees ik ook nog tussen de regels door, dat iedereen oordeelt over MIT kabels die misschien al twintig keer van eigenaar verwisselt zijn. Mensen even serieus blijven en oordelen. Zelf heb ik een paar Siltech ls kabels geprobeerd. Klonken niet bij mij thuis, moet ik nu gaan zeggen dat dat klote kabels zijn??? Dacht het niet, zijn goede kabels alleen niet op mijn installatie. Kijk als iets al jaren lang goed verkoopt, dan zijn dat gewoon goede kabels, punt uit. Je gaat me toch niet vertellen dat al die honderdduizenden mensen die dat merk wel gekocht hebben, dat die het allemaal fout hebben of zo. Ieder mens heeft een oor afwijking en zit thuis met zijn of haar akoestiek problemen. Wat wel bij de Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 juli 2009 Report Share Posted 22 juli 2009 En da's dan een eerste post..Verveel je je in je vakantie en dacht je "ik ga een account aanmaken bij Hear om eens flink over kabels te zieken"? Je hebt wel diep moeten graven, dit topic stond al 3 jaar stil Ik wist hier even niet op te reageren, maar dit is ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 22 juli 2009 Report Share Posted 22 juli 2009 Jomanda kom er maar in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
antonvingerhoed Posted 23 juli 2009 Report Share Posted 23 juli 2009 Verveel je je in je vakantie en dacht je "ik ga een account aanmaken bij Hear om eens flink over kabels te zieken"? Je hebt wel diep moeten graven, dit topic stond al 3 jaar stil Sorry, maar ik reageer vaak zo als ik een hoop onzin lees. Dat heeft bij mij het effect als een rode doek bij een stier. In mijn kennissenkring wisselen we gewoon van tijd van tijd van kabels of hardware en je oordeelt gewoon hoe de rest van de installatie er op reageert. Dan weet je gewoon wat iets doet bij jou thuis en zo leer je tevens wat bij je thuis de zwakste schakel is in je installatie. Maar wederom, het materiaal doet gewoon wat het doen moet, niet meer en niet minder. Jij bent de architect van de combinaties van bekabeling en van de hi-fi componenten. Vaak als ik weer verander van versterker of geluidsboxen, moet ik wederom ook weer naar andere interlinks of geluidskabels grijpen moet. Louter alleen omdat het nieuwe spul weer net een andere klankkleur vraagt van de bekabeling. Maar dat maakt mijn oude kabels niet slecht of minder goed, alleen het werkt niet meer op mijn nieuwe versterker of geluidsbox. Het pleidooi van het hele verhaal is, kraak niet lukraak een merk af, als je niet van Top-down kunt oordelen. En voor de rest, zie maar wat je met mijn verhaal doet, maar zo denk ik er gewoon over. Groetjes :P Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 19 augustus 2009 Report Share Posted 19 augustus 2009 De beste klinkende set die ik ooit hoorde, was voorzien van MIT bekabeling (toen de duurste uit hun serie) met kasten van ruim een halve meter lang. Dat klonk dus werkelijk goed. Van de andere kant.... de Terminators klinken gewoon saai. Je kunt dus niet zeggen "het merk is goed", maar eerder "dit type is goed". Bovendien is de rest van je keten ook enorm van belang. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Als een set beter klinkt met MIT kabels, is er iets mis met die set. Want MIT kabels veranderen de klank. En bij een goede set is dat niet nodig. Is dat ongewenst, zelfs. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Gaan we maar weer.... ALLE kabels veranderen de klank. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Nog maar een keer....... MIT is van oorsprong bedoeld om de zeer breedbandige versterkers van Spectral te "temmen", deze versterkers ontbeerden destijds alle maatregelen die een versterker onvoorwaardelijk stabiel (in de electronische zin, dus bestendig tegen alle belastingen zonder te gaan oscilleren of ringing te vertonen) moeten houden. Ik heb dan ook wel Spectrals letterlijk in rook zien opgaan bij gebruikk van andere, "gewone" kabels. Omdat de afzetmarkt niet erg groot was, is men de kabels ook gaan marketen voor andere doeleinden dan alleen gebruik met Spectral. (en helemaal toen Karen Sumner vertrok bij haar toenmalige echtgenoot Bruce "MIT" Brisson en met Transparent begon). Overigens zijn MIT, Spectral en Avalon dikke vriendjes van elkaar en wordt deze combinatie niet voor niets vaak gezien. De Spectral versterkers zijn inmiddels ook stabieler geworden, ze zijn nu tenminste fatsoenlijk voorzien van anti-slewing filters en goed gedimensioneerde Zobel-netwerken zodat een andere kabel geen probleem meer vormt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 Gaan we maar weer.... ALLE kabels veranderen de klank. Ja, maar om dan maar kabels te nemen die meer veranderen dan een simpel stuk VD-draad, is wel een beetje krom, of niet? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest kikkervisje Posted 20 augustus 2009 Report Share Posted 20 augustus 2009 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Gaan we maar weer.... ALLE kabels veranderen de klank. Ja, maar om dan maar kabels te nemen die meer veranderen dan een simpel stuk VD-draad, ...? Is dat zo...??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 H Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Gaan we maar weer.... ALLE kabels veranderen de klank. Ja, maar om dan maar kabels te nemen die meer veranderen dan een simpel stuk VD-draad, ...? Is dat zo...??? Denk jij van niet dan? Zo'n MIT heeft toch een spoel in dat kastje zitten? Die ontbreekt bij de gemiddelde VD-draad En zo'n spoel vervormt het signaal (het is immers een laagdoorlaatfilter). Kan best buiten het hoorbare spectrum liggen natuurlijk, maar dan kun je die spoel net zo goed weglaten. Al heeft KT88 inmiddels uitgelegd waarvoor die spoel in eerste instantie heeft gediend (namelijk ter compensatie van een ontwerpfout van Spectral)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Sommige goedkopere MITs hebben inderdaad slechts een spoeltje aan boord. De duurdere series kunnen complere RLC netwerken in het kastje hebben. De biwire-versies hebben zelfs een apart "LPF" en "HPF" in het kastje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Sommige goedkopere MITs hebben inderdaad slechts een spoeltje aan boord.De duurdere series kunnen complere RLC netwerken in het kastje hebben. De biwire-versies hebben zelfs een apart "LPF" en "HPF" in het kastje. Oh dat wist ik niet. Dus dan heb je eigenlijk een dubbele filtering: 1 in de kabel, en 1 in de speakers. Gaan die geen vervelende invloeden op elkaar hebben? Hoe dan ook, zo'n kabel lijkt mij niet de bedoeling. Filteren doe je maar in de speakers (of voor de eindversterkers als je actief wilt filteren)... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Tja, als het maar "anders" klinkt............of het "beter" is, is voorbehouden aan de luisteraar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Tja, als het maar "anders" klinkt............of het "beter" is, is voorbehouden aan de luisteraar. Als het door zo'n kabel beter gaat klinken, is er iets anders mis. Want een fout compenseren met een andere fout kan nooit de bedoeling zijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 21 augustus 2009 Report Share Posted 21 augustus 2009 Want een fout compenseren met een andere fout kan nooit de bedoeling zijn... Ach, waarom niet? Dat is tenslotte precies wat tegenkoppeling ook doet (sorry Spido, ik weet er (nog) geen betere benaming voor. Suggesties?). Een error-signaal in de versterker sturen die de zaak weer op het rechte spoor trekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts