Jump to content

Linn set?

Guest rr
 Share

Recommended Posts

Hallo,wat vinden jullie van de volgende set:

cd:genki

vv:wakonda

ev:lk 140(evt.2x)

ls:ninka

int.:nordost blue heaven

graag serieuse reacties.

rr. biggrin.gif

Ik overweeg deze set om een stap vooruit te doen t.o.v. mijn huidige set:marantz 17 serie met Linn keilidh.

Heeft iemand nog op of aanmerkingen of andere aanbevelingen in deze prijsklasse.

Ook wat bekabeling betreft.

rr.

Ik heb eens een Linn combinatie's gehoord tijdens shows, maar ook bij dealers.

Als ik eerlijk mijn mening moet geven klonk het in alle gevallen niet slecht maar ook absoluut niet bijzonder.

Ik snap ook eigenlijk niet het geheimzinnige gedoe rondom linn produkten.

Ik kan me goed een luistershow herinneren waar Ivor Tiefenbrun zelf demonstreerde met de linn lp-12 op een topset van linn, het klonk wel goed maar ik heb beter gehoord.

Trouwens ik vind dat linn een beetje van z'n geloof afgestapt is, ze maken nu zelfs multichannelversterkers, en ik zag zelfs dat loewe linn apparatuur levert onder hun merknaam. Ik weet niet wat je budget is RR maar er is meer

Ik weet dat er heel wat te koop en te combineren valt in audioland (rijmt leuk,niet de bedoeling).LINN maakt,dacht ik,goede c/q musikale audio.Over smaak valt niet te twisten.Ik zoek een musikale,

goede,uitgebalanceerde set.Een bijelkaar gezochte set die niet eruit ziet vind ik niks.Het oog wil ook wat,toch?Dus dacht aan linn(t+a,meridian,cyrus,rotel,rega).Een set van ong.15.000,-is dan in mijn geval de limiet.De ruimte waarin dit evt. komt is 3.70*9.00 meter in de lengte.

Ik hoop jullie genoeg info te hebben gegeven over mij te zoeken set en wacht jullie "ultieme" set in deze prijsklasse af.

groetjes rr.

Hallo RR,

De Linn combinatie die jij noemt is een goede set als je een klankbeeld zoekt dat als zuiver en onopvallend beschreven kan worden. De set zal geen slechte eigenschappen etaleren, maar ook geen specifieke sterke eigenschappen bezitten behalve dan dat alle belangrijke eigenschappen (kleuringsarmheid, detaillering, ruimtelijkheid, lage tonen capaciteit) tamelijk goed met elkaar in evenwicht zijn. Het belangrijkste voordeel daarvan is dat je niet snel luistermoe zult worden, en gewoon lekker muziek kunt luisteren.

Als kabeltip naast NordOst kan ik je de kabels van Siltech aanraden, die doen het erg goed op Linn, brengen net iets meer leven in de brouwerij en zorgen ervoor dat je meer aan detaillering en doortekening uit de muziek hoort.

Succes,

Marcel