Jump to content

nieuwe phono versterker

Raymond a
 Share

Recommended Posts

Hallo alemaal,

ik was net van plan dit bericht te gaan plaatsen toen ik in het kopje audio het onderwerp de beste phono pre tegen kwam. Eigenlijk heb ik dezelfde vraag, alleen draai ik met andere apparatuur en wil mijn budget er iets groter voor maken.

Vandaag heb ik gekeken naar een northstar phono trap.

Deze komt op 1250 euro.

Omdat ik nu zelf met een trichord dino speel, dacht ik zelf ook aan de grotere broer de diablo.

Tja, om nu niet naderhand te zeggen, shit... had ik die nou ook maar beluisterd is mijn vraag hier, welke phono trap zouden jullie nemen of.. welke phono trap moet ik zeker ook in het verglijk meenemen.

Even voor de volledigheid het geheel moet worden aangesloten op een nottingham spacedeck met space arm en een benz ace erin.

alvast bedankt voor de adviezen

groeten

Raymond

Beste raymond,

Ik zou in jouw geval zeker ook kijken naar iets met buizen ( Ear of zo )

Ook in je prijsklasse ligt min of meer de Roksan, zou ik zeker ook meenemen. Ik wist niet dat Northstar ook phonotrappen had, dacht dat ze alleen digitaal hadden!

Succes met je zoektocht!

Greetz,

Lestat

P.S.: Hoe klinkt je set en waar hou je van qua klank?

Edited by Lestat

Welke uitvoering heb je? Als je een M of een H hebt, kan een Unison Simply Phono heel erg goed.

De Roksan is een aanrader, maar ie een paar honderd euro boven budget (of je zou de afgeslankte versie moeten nemen).

De Lukascheck PP1 T9 is zeker een optie als het een L of een M uitvoering is. Met een H gaat het lastiger.

Er zitten nog een aantal in dat segment. Er zullen heus nog wel een aantal mogelijkheden gepost worden

Van veel phonotrappen weet ik hoe ze klinken in verschillende kombinaties.

Maar waar ik echt nog nooit van gehoord had Blue Amp dus schijnt volgens de maker 1 van de beste ter wereld te zijn volgens de Maker himself.

Maar goed dat zeggen ze natuurlijk allemaal, de maker maakt normaal medische apparatuur oa sensoren ed voor hartmetingen.

Dit verteld tegen Jan Allaerts en Jan zegt jazeker samen met Isenberg,Hovland,Aesthetix,Lyra,Ayon, Pass X ONO etc en Blue Amp laat Jan Blue Amp erg goed te kennen en ook volgens hem 1 van de beste ter wereld, tjonge en morgen krijg ik hem te horen ik ben wel erg nieuwschierig.

Want ook Lehmann,Arcus,Roksan,Unison Research,BlueNote,Aqvox zijn voor mij toch hele echte natuurlijk ook de KPE reference mod by Jan Allaerts die ikzelf gebruik ook als referentie wil ik toch graag de Blue Amp horen, volgens betrouwbare bron gebruikt A.J.van den Hul hem ook en niet de Johan Ketelaar die ik dacht dat hij gebruikte.

MvG,

Haudio

:rolleyes:

A.J.van den Hulk

MvG,

Haudio

Is dat de groene versie :blink::huh::confused::lol:;)

Ha die Sodejuu,

Bedankt voor de verbetering, ik had het niet gezien , sorry tis maar 1 letter maar toch.

Heb ik veranderd.

MvG,

Haudio

Van veel phonotrappen weet ik hoe ze klinken in verschillende kombinaties.

Maar waar ik echt nog nooit van gehoord had Blue Amp dus schijnt volgens de maker 1 van de beste ter wereld te zijn volgens de Maker himself.

Maar goed dat zeggen ze natuurlijk allemaal, de maker maakt normaal medische apparatuur oa sensoren ed voor hartmetingen.

Dit verteld tegen Jan Allaerts en Jan zegt jazeker samen met Isenberg,Hovland,Aesthetix,Lyra,Ayon, Pass X ONO etc en Blue Amp laat Jan Blue Amp erg goed te kennen en ook volgens hem 1 van de beste ter wereld, tjonge en morgen krijg ik hem te horen ik ben wel erg nieuwschierig.

Want ook Lehmann,Arcus,Roksan,Unison Research,BlueNote,Aqvox zijn voor mij toch hele echte natuurlijk ook de KPE reference mod by Jan Allaerts die ikzelf gebruik ook als referentie wil ik toch graag de Blue Amp horen, volgens betrouwbare bron gebruikt A.J.van den Hul hem ook en niet de Johan Ketelaar die ik dacht dat hij gebruikte.

MvG,

Haudio

Hoi Haudio,

De phonotrappen die je als eerste benoemt in je rijtje zijn naar mijn idee toch echt een stuk duurder dan de 1200,- die de poster wil uitgeven.

Je tweede rijtje komt er dichterbij in de buurt.

We zijn natuurlijk ook benieuwd naar je bevindingen van die Blue Amp.

Hallo,

ik draai nu met een benz ace m (de rode).

uhm, vertellen waarom ik deze phontrap (de dino) niet meer vind bevallen kan ik niet en wel om de simpele reden dat ik jet geluid mooi vind. Maar... omdat ik sinds een half jaar met het spacedeck draai ipv met de horizon ben ik wel heel benieuwd wat een andere phonotrap dan weer met het geluid kan doen. Dus eigenlijk is het een kwestie van, wat kan er nog meer uitkomen, wordt het nog beter of kan mijn apparatuur niet meer laten horen of.. kan ik niet meer verschil horen.

Vandaar dat ik eens ging kijken wat er werd aangeboden. Zo kwam ik bij Pluimgraaff geluid, waar ik eigenlijk altijd naar toe ga en hij gaf als eerste opties de northstar, waar hij zelf erg enthiousiast over is en de wat lager geprijsde phonomania? phonemia? zoiets, ik kan weer zo slecht namen onthouden...

ohja, dit alles kwam omdat hij een 2ehands brio haeeft staan, ik dacht dat dit misschien wel wat zou zijn maar deze is eigenlijk beter geschikt voor een mm element. Tja en zo komt het dat ik volgende week de 2 genoemde een weekje thuis zal hebben om eens te beluisteren. In de tussentijd zal ik de hear opgenoemde merken ook eens opzoeken en er over lezen.

de benz bijv. had ik nog nooit van gehoord

groeten en bedankt voor de tot nu toe geplaatste reacties

Raymond

Hallo,

uhm, vertellen waarom ik deze phontrap (de dino) niet meer vind bevallen kan ik niet en wel om de simpele reden dat ik jet geluid mooi vind. Maar... omdat ik sinds een half jaar met het spacedeck draai ipv met de horizon ben ik wel heel benieuwd wat een andere phonotrap dan weer met het geluid kan doen. Dus eigenlijk is het een kwestie van, wat kan er nog meer uitkomen, wordt het nog beter of kan mijn apparatuur niet meer laten horen of.. kan ik niet meer verschil horen.

Vandaar dat ik eens ging kijken wat er werd aangeboden. Zo kwam ik bij Pluimgraaff geluid, waar ik eigenlijk altijd naar toe ga en hij gaf als eerste opties de northstar, waar hij zelf erg enthiousiast over is en de wat lager geprijsde phonomania? phonemia? zoiets, ik kan weer zo slecht namen onthouden...

ohja, dit alles kwam omdat hij een 2ehands brio haeeft staan, ik dacht dat dit misschien wel wat zou zijn maar deze is eigenlijk beter geschikt voor een mm element. Tja en zo komt het dat ik volgende week de 2 genoemde een weekje thuis zal hebben om eens te beluisteren. In de tussentijd zal ik de hear opgenoemde merken ook eens opzoeken en er over lezen.

de benz bijv. had ik nog nooit van gehoord

groeten en bedankt voor de tot nu toe geplaatste reacties

Raymond

Beste Raymond,

Gewoon puur advies , je meot niets, maar de Dino is een prima phonotrap als je beter wilt kost het echt geld, te verwisselen voor een Phonomenia heeft denk ik weinig of geen zin.

Ook de Brio, geeft hetzelfde laken een pak, wil je een echte upgrade dan zou je kunnen denken aan een Unison Research buizen dus maar kom je wat spanning te kort, of een Bluenote Phono 2 nog beter een Roksan Ref. of een Arcus Ann. wil je wat mooiers dan kun je ook nog echt gaan denken aan een Blue Amp Surzur maar die zit in een prijsklasse dat je het beter anders kunt gaan doen.

Want mijn advies is hou je Dino en schaf een ander element aan bv een Lyra Dorian voor 749,00 ga je echt een stuk de lucht in letterlijk en figuurlijk, voor minder geld , meer kwaliteit, bovendien past een Lyra veel beter bij een NA dan een Bm Ace.

MvG,

Haudio

Hallo,

.

.

.

.

Raymond

De Ace M is toch transparant...?? :huh:

De rode is een Low output.... :unsure:

Ha die Hans,

Je hebt helemaal gelijk :rolleyes:

De L is rood en omdat hij zei rood , want hij zal de kleur wel weten neem ik aan dat hij de low heeft dus.

400 microVolt

De M is transparant

800 microVolt

De H is blauw

2,5 milliVolt

MvG,

Haudio

Zeg Henk,

Ik had wel van je verwacht te horen wat je van die Blue amp vindt.

Ha die Charles,

Dat komt ook nog wel , zaterdag is hij gebracht door Symfo en zijn vriend die samen met nog een paar anderen en mij verschillende phonotrappen hebben vergeleken.

Maar hij was koud en stond niet aan de spanning tijdens het vervoer, dus dat was niet eerlijk ten opzichte van de anderen die doorlopend standby staan.

Het was beslist niet verkeerd , terwijl hij koud was maar had echt tijd nodig om los te komen ook volgens de ontwerper duurt het toch wel 90 minuten voordat het goed is .

Zoals gezegd het was zaterdagmiddag en had niet alle tijd van de wereld om uitgebreid te luisteren.

Dus geef ik hem de kans om lekker warm te worden, en te wennen dat hij aan het werk moet, dus morgen zal ik hem opnieuw beluisteren.

Hij is werkelijk erg goed , maar ik wil weten of hij beter is dan de KPE Ref. mod J.A./ Arcus Ann. /Bluenote Pamphili./Roksan Ref. nu in ieder geval nog niet.

Ook ga ik hem nog vergelijken met de Aesthetix Rhea (buis)

MvG,

Haudio

even een kort berichtje, want veel tijd heb ik nu niet maar ik wil even reageren op de kleur en het type element.

Het is een transparant rode. En ik was er altijd van overtuigd dat het een m variant was. Ik heb dit ook ergens op een duitste site gelezen.

http://www.envogue-24.de/Neue%20Seiten/Zub...logdigital.html

Maar... zoals natuurlijk al te verwachten was zijn hear mensen aanwezig die aan een beschrijving van een kleur al genoeg hebben om te weten hoeveel mV dit oplevert. En deze mensen hebben gelijk.. het is een L variant. Voor de zekerheid even het doosje erbij gezocht en ook hier staat op het test rapport een L.

Nu ga ik slapen, ik kan mijn ogen niet meer openhouden.

En nee... dit is geen luistermoeheid, want ik heb nog steeds mijn omega's B)

groeten,

Raymond

Tja,

nu wordt het moeilijk.. Aangezien Haudio toch wel weet waar hij het over heeft, begin ik te twijfelen aan het vervangen van de phonotrap. Ik was eerst nog even van plan om de ace te vervangen door een glider. Maar ben daar vanaf gestapt, omdat ik dacht (eigen mening en eigenlijk nergens op gebaseerd, behalve op het feit dat de dino 2 jaar oud is en de ace een half) dat ik meer winst kon halen uit een andere phonopre. Maar.. als het goed is heb ik volgende week de Northstar en de Phonomenia in huis om eens mee te luisteren. Ben erg benieuwd wat dit gaat brengen.

Als ik besluit om het element te vervangen dan wacht ik nog maar even, de tafel met element komt ergens uit het 2e kwartaal dit jaar, daar zaten dan de drukke en warme zomermaanden tussen waar niet in geluisterd is, misschien is hij nog wel niet eens ingespeeld...

groeten weer,

Raymond

Hai Henk,

Ik probeer zaterdagochtend nog even naar die Klipschen te komen luisteren. Ik zou eigenlijk willen gaan zeilen maar ik weet niet of ik iemand meekrijg. Dan slaap ik maar alleen in de boot.

Carl

Hai Raymond,

Je kan altijd nog een nieuwe phono kabel kopen, wat is eigenlijk je set?

Nogmaals Carl

Carl,

een nieuwe phonokabel? ik denk dat dit in het verhaal phonotrap / element het minste effect oplevert en zoiets zou ik pas doen als ik de combinatie arm element phonotrap bijelkaar heb waar ik dan ook mee zou willen blijven spelen. En deze kabel gebruiken om de eventuele puntjes nog op de i te zetten.

mijn set is

een vincent sa93 vv

2 denon poa2400 ev

infinity omega

ik zit er eerder aan te denken om de ruimte ook eens aan te pakken, het is een vrij harde ruimte en misschien is een vloerkleed een idee.

Raymond