Jump to content

weer eens luisteren?

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb wel weer eens zin in een lekkere luistersessie.

Er zijn nog nooit voorversterkers aan de beurt geweest, een demonstratie akoestiek met Thingman ook waanzinnig interessant, multichannel versus stereo, een leuke bijeenkomst met monitors, de invloed van een netfilter of powercord, een vergelijk tussen live en opname? Of eens een gezamenlijk concertbezoek?

Er is teveel om op te noemen. En geluisterd moet er toch worden.

Grote probleem is bijna altijd de lokatie.

Wie heeft er een idee, suggestie of mogelijkheid, thuis of elders, zin in een immer onspirerende ontmoeting met al die gezellige muziek- en audioliefhebbers?

Of zit de agenda al te vol met beurzen, shows en demonstraties? Nee toch!

Er zijn nog nooit voorversterkers aan de beurt geweest, een demonstratie akoestiek met Thingman ook waanzinnig interessant, multichannel versus stereo, een leuke bijeenkomst met monitors, de invloed van een netfilter of powercord, een vergelijk tussen live en opname? Of eens een gezamenlijk concertbezoek?

Wie heeft er een idee, suggestie of mogelijkheid, thuis of elders, zin in een immer onspirerende ontmoeting met al die gezellige muziek- en audioliefhebbers?

Ha die Kraus,

Er zal toch ook weer eens een meeting georganiseerd moeten worden, zelf hebben wij het op dit moment een beetje druk want we gaan 3 okt. verhuizen en dat komt zeer snel dichterbij.

Na die tijd waarschijnlijk ook nog een beetje druk , maar dan...................

Maar niet tegelijk met het VAD of JK.

Heb je nog wensen ?

Of anderen die wensen hebben ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Guest Kraus vonBentinck

Ik heb het plan de komende weken eens naar die grote Klipschen te komen luisteren, dat is iets waarvan ik denk: "dat moet ik gehoord hebben". Zoiets als de VAD, daarvan geldt voor mij dat die beurs volkomen langs mij heen gaat. Te veel, te chaotisch, te lawaaiig, te druk, te weinig meerwaarde. Maar dat is persoonlijk.

Zijn er nog plannen voor analoogdagen?

Ha die Kraus,

Er zal toch ook weer eens een meeting georganiseerd moeten worden, zelf hebben wij het op dit moment een beetje druk want we gaan 3 okt. verhuizen en dat komt zeer snel dichterbij.

Na die tijd waarschijnlijk ook nog een beetje druk , maar dan...................

Maar niet tegelijk met het VAD of JK.

Heb je nog wensen ?

Of anderen die wensen hebben ?

MvG,

Haudio

:rolleyes:

Ja Henk... we komen toch wel.... :);)

De tijd zoals vorig jaar kwam best goed uit. Was dat niet ergens in Februari...??

Kraus bedoeld weer zoiets thuis (denk ik ;) ).

Bij mij zou kunnen.... mits de speakers...enz...

:)

als menen zin hebben wil ik best bij mij thuis wat voorversterkers vergelijken. De mijne is niet al te best meer denk ik en ben wel nieuwschirig wat er nog meer is, ik kan alleen niet veel mensen bij mij thuiis hebben maar 4-6 man moet lukken vind ik, en als die wat verkers mee nemen.

Beste Kraus,

Ja,ik heb ook wel weer zin in een luistersessie.

Je voorstel van voorversterkers lijkt mij leuk.

Een vergelijk tussen diversen phonotrappen/versterkers lijkt mij nog leuker.

Met groet,

:cool2:

Beste Kraus,

Ja,ik heb ook wel weer zin in een luistersessie.

Je voorstel van voorversterkers lijkt mij leuk.

Een vergelijk tussen diversen phonotrappen/versterkers lijkt mij nog leuker.

Met groet,

:cool2:

Wordt dat dan niet een beetje teveel.... :confused:

Voorversterkers vergelijken lijkt me erg leuk. Stel de mijne zeker ter beschikking.

Phono's vergelijken kan natuurlijk ook, maar wel een stuk lastiger. Het gebruikte element moet matchen en dat maakt de selectie niet eenvoudig.

mijn luisterruimte is eigenlijk te klein voor meer dan drie personen. Die van Hans van Liempd is beter geschikt en omdat hij zich al als gastheer aanbiedt lijkt me dit een prima

idee. En niet tever weg :D

Wel een beetje koeler weer, kunnen de luiken dicht, want dat geeft een enorme upgrade :D

Guest Kraus vonBentinck

Alles kan natuurlijk. Voorversterkers heb ik als eerste genoemd want phonotrappen en draaitefels is in Den Bosch al eens aan de beurt geweest, eindtrappen bij Hans en Kermit, we hebben de boxen van Erik beluisterd en CD-spelers vergeleken, de UC is ook al aan de beurt geweest.

De voorversterker wordt toch vaak genoemd als klankbepalend, er kan desnoods vergeleken worden met aktief en passief of gebalanceerd/ongebalanceerd, buizen of transistors, kortom het apparaat biedt genoeg stof voor een nuttige middag.

Hoeveel mensen zouden er maximaal bij jou in de luisterkaner kunnen, Hans?

Qua locatie zit je tenslotte mooi centraal.

Of bij Sodejuu? Achter die garagedeuren is toch ruimte zat? :D:D

Guest Kraus vonBentinck

Als het goed genoeg is voor de fanfare........

Zou best eens leuk zijn. Groningen was niet te ver weg, dus waarom Limburg wel? Parkeerproblemen zullen er ook niet zijn.

Beetje brutaal misschien maar we zouden dan uit kunnen gaan van jouw set en alleen de voorversterkers wisselen (als daar tenminste animo voor is).

Guest Kraus vonBentinck
Ik huur nl niet zo vaak een zaaltje af :rolleyes::D

Nou, daar sta ik van te kijken, het zijn toch allemaal gezelligheidsmensen daar in Limburjch?

Ik wacht met spanning af in ieder geval.

Alles kan natuurlijk. Voorversterkers heb ik als eerste genoemd want phonotrappen en draaitefels is in Den Bosch al eens aan de beurt geweest, eindtrappen bij Hans en Kermit, we hebben de boxen van Erik beluisterd en CD-spelers vergeleken, de UC is ook al aan de beurt geweest.

De voorversterker wordt toch vaak genoemd als klankbepalend, er kan desnoods vergeleken worden met aktief en passief of gebalanceerd/ongebalanceerd, buizen of transistors, kortom het apparaat biedt genoeg stof voor een nuttige middag.

Hoeveel mensen zouden er maximaal bij jou in de luisterkaner kunnen, Hans?

Qua locatie zit je tenslotte mooi centraal.

Of bij Sodejuu? Achter die garagedeuren is toch ruimte zat? :D:D

In m'n luisterkamer kunnen maximaal 6 mensen luisteren. De achterste drie hebben dan al last van iets teveel laag.

Mijn huiskamer kan natuurlijk ook. Daar hebben we wel eens met meer mensen geluisterd. Ik ga alleen mijn Omega's niet naar beneden sjouwen. De rest is geen probleem.

Dus.. wanneer er iemand een paar luidsprekers meebrengt (mijn Piedpipers zijn kennelijk niet goed genoeg ;) ), dan kunnen we aan de slag.

:)

Ik ken iemand die behalve dat hij audiofiel is, ook een meer dan behoorlijk potje klarinet en saxofoon kan spelen. Wanneer we hem ook uitnodigen (met instrumenten) is ook dat puntje geregeld.

Je zult dan ervaren hoe hard en dynamisch zo'n instrument in een huiskamer klinkt.... :)

Ik doe ook maar even een voorstel in het meedenken. ;)

Wanneer hadden we ongeveer in gedachten om dit te gaan doen ?

Want wat ik kan doen is hier in het flevolandse land of gooische land eens kijken en informeren voor een zaaltje of zo.

Maar ...

op korte termijn heb ik te weinig tijd ivm het werk.

Ik heb 2 maanden stil gelegen met het bedrijf en ben nu te druk met de inhaalslag.

Kortom de eerste 2 weken heb ik geen gaatje om daarachteraan te gaan.

Daarna zou het moeten kunnen.

Dan zouden we iets in november kunnen organiseren.

Laat maar horen

Guest Kraus vonBentinck

Als er een plek is, komt de datum vanzelf; ik meen dat Sodejuu bezig is met een onderzoek naar de mogelijkheden bij hem in de buurt. Als iemand iets geschikts weet voor tussen de 10 en 20 man, dan komt dat absoluut wel voor een bijeenkomst aan de beurt. Waarover het moet gaan komt dan ook vanzelf.

Guest Kraus vonBentinck

Ik schop het topic maar weer even omhoog want er komt een beetje schot in de zaak. Het forum lagg ff stil dus Sodejuu heeft gescout :D en een mogelijke plek gevonden; binnenkort meer.

Tijd om eens serieus na te gaan denken over wat er als thema zou kunnen komen voor die dag. Is er live-optreden mogelijk van een scheurende saxofonist, dat is natuurlijk helemaal leuk. Kunnen we eens 1:1 horen wat hifi nu eigenlijk helemaal voorstelt :D ( Ik gok op de saxofoon)

Tijd om eens serieus na te gaan denken over wat er als thema zou kunnen komen voor die dag. Is er live-optreden mogelijk van een scheurende saxofonist, dat is natuurlijk helemaal leuk. Kunnen we eens 1:1 horen wat hifi nu eigenlijk helemaal voorstelt :D ( Ik gok op de saxofoon)

Ik zal hem eens polsen... :)