Audiopaul Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Effen lezen Paul, ik vroeg naar de Lp's van Ulla Meinecke. Hoe gaat het met je huis? Groet, Oh zocht je die, inderdaad niet goed gelezen. Heb inmiddels ook wel wat leesachterstand op HEAR opgebouwd. Met het huis gaat het goed, het dak zit er ook nog op. We komen momenteel echt tijd te kort; doordeweeks werken en in het weekend de boel verder uitpakken en inrichten. De set staat inmiddels opgesteld maar zal nog enige aandacht nodig hebben voordat alles weer naar behoren klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 De lp is van 1983, ik weet nog dat iedere standhouder in het Novotel en Okura hem grijs draaiden Dan moet het haast wel deze zijn. Ik heb 'm zelf ook en ik ben er heel zuinig op. Als het goed is nog te krijgen via Amazon.de. Ohnee ..da's allemaal cd wat de klok slaat. Maar op Ebay staat 'ie w Link to comment Share on other sites More sharing options...
Frank K. Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Op Ebay.de staan er nog genoeg. Maar er zijn verschillende persingen. Je hebt een Oost-duitse persing, maar ook eentje op het RCA-label. Dit is een DMM (direct metal mastering) persing. Dit schijnt de mooiste persing te zijn. Ik heb deze zelf ook. De ander heb ik niet gehoord. De mijne klinkt niet verkeerd. En ik denk dat je het nummer "Die T Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 Ik kan me dat van die "relatie" best wel goed indenken, audiofreak! Zorg maar goed voor joew Jan, dan zal hij zijn verwachte levensduur zeker naar alle verwachting waarmaken. Heb je een fotootje van die Moscode Super It? Ben benieuwd. Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 26 februari 2007 Members Report Share Posted 26 februari 2007 Alweer een kleine update : Verder zijn 'mijn Jan' en ik nog steeds erg gelukkig met elkaar en ik zei van de week nog tegen iemand dat ik geen ander element meer wil dan alleen van deze elementen bouwer. Het is niet alleen een element wat je koopt,maar je koopt ook een handgemaakt product wat met heel veel liefde in elkaar is gezet en dat het voelt als een kindje. Vandaar ook dat ik spreek over "mijn Jan". Ik spreek dan ook over een langdurige relatie met 'mijn Jan', zeker als je je bedenkt dat een JA element minstens 5000-7000 uur mee gaat. Zijn eigenlijk niet alle elementen met de hand gebouwd ? Ok, het zal niet altijd met liefde in elkaar zijn gezet, maar het blijft denk ik wel handwerk. Misschien moet ik het voortaan maar over ''mijn Aalt Jouk'' gaan hebben, die naar ik hoop met net zo veel liefde in elkaar is gezet. Hij zal misschien wat minder uurtjes draaien, maar na een beurtje van 350 euro is hij dan wel weer als nieuw. Wat kost dat eigenlijk bij een JA ? De Ah! phonotrap is inmiddels weer terug op het oude nest en is flink onderhanden genomen door Sodejuu. Het voedingsgedeelte is grondig aangepakt en er is een zwaardere trafo ingekomen. Nu staat de AH! al een poosje weer te spelen en het klinkt beter dan voor de modificatie Ja dat kan die wel he. Ook hier weet je dat het met liefde in elkaar is gezet. Ik heb nooit begrepen hoe het kan, maar die voedingsaanpassingen van Sodejuu doen altijd wonderen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 26 februari 2007 Report Share Posted 26 februari 2007 "Mijn Jan"!? Doet me erg aan Albert Mol denken. En maar ginnegappen met die grote tanden. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 geen geld uitgeven voor iets waarvan je vindt dat het tweede keus is. Dat geeft nooit bevrediging en zeker niet op termijn. Tweede keus heb je nu ook al, dus waarom een andere tweede keus? De Blue Amp is veel te duur. Je zoektocht is gewoon nog niet ten einde. Pas als je iets met overtuiging koopt is het okay. Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Van de week s'avonds wordt de Aitos pre-pre nog eens direct aan de MM-ingang van de A.A. voorversterker geprikt eens horen wat dat oplevert. Kan inderdaad de moeite waard zijn... Is dat jouw eigen pre-pre, Ruud? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Leuke zoektocht, Onno. Wees inderdaad niet te gauw tevreden. Kun je niet 2ehands aan zo'n Moscode komen? Als je die zo mooi vind, moet je d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 24 juni 2007 Report Share Posted 24 juni 2007 Neem lekker de tijd en beluister zo veel mogelijk thuis. Er is immers een scala aan phontrappen. En......begeren is vaak nog veel lekkerder dan bezitten Naast alle "gewone eigenschappen" als dynamiek en klank etc is een goede layering naar mijn idee het meest waardevolle wat een phonotrap kan brengen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Soms moet je toch nog wat verder tweaken en zo is/was het ook met de Auriossen.Ik laat de Auriossen nu dan ook onder de draaitafel en cd-loopwerk staan. Dit geeft de grootste verbetering dan onder de versterkers. groet, Heb je ook Auriossen onder je speakers..?? Ik had m'n "knikkers" er vorige week tussenuit gehaald... maar niet lang. Wat 'n verschil in plaatsing en laag.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Nee Geerdie, die worden niet meer gemaakt helaas.En 2e hands heb ik de Moscode Super-It niet gezien. Ik wel. Toendertijd rond 1984 kostte de Super It $269. Nieuw. Eind vorig jaar is er een 2ehandse verkocht op een Amerikaanse site. Een Canadees deed hem van de hand voor...$350. Ze zijn er dus nog wel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 25 juni 2007 Report Share Posted 25 juni 2007 Ik meen dat hij hier zo'n 1500 guldens heeft gekost, een boel geld voor een phono-stage in 1984. Omgerekend kom je bij sommige merken nog geld tekort voor hun instappertje Oef! Da's inderdaad veel geld. Ik heb gisteren even geGoogled en vond dit: In 1984 New York Audio Laboratories was the first company to introduce the first hybrid tube/fet tube amplifiers and preamps, and we called them Moscodes; a name that was a combination of Mosfets and cascodes. Cascodes is the name of the configuration of tubes we used for gain stages. The $269 Super It, phono/preamp, (the more expensive version of the $169 IT) has become a classic and I original intended it to be high quality phono stage that could be plugged into a solid state receiver to take place of the very mediocre internal one. In a world that had not yet gone digital the Super It made a huge difference in sound quality in "normal" sound systems that were still all vinyl. If used with a moving magnet cartridge the Super IT could be plugged directly into an amplifier because it had 62 db of gain. The very smart use of hybrid solid state/tube components made this little wondrous mutha possible Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 18 oktober 2007 Report Share Posted 18 oktober 2007 'k ben benieuwd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miracle. Posted 4 mei 2008 Report Share Posted 4 mei 2008 Gefeliciteerd Onno. Dat mocht wel weer eens tijd worden dat jij van je DT kon genieten. Mvg. Miracle. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 5 mei 2008 Report Share Posted 5 mei 2008 Hoi heb je die jasminephono met gescheiden voeding wel eens beluisterd en wat vond je er van? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 7 mei 2008 Report Share Posted 7 mei 2008 Misschien heb ik wat gemist? Met welke phonotrap draai je nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 7 mei 2008 Report Share Posted 7 mei 2008 (...) Alles weer aangesloten thuis en bij het horen van de eerste klanken uit de groef, kwam er weer een rust in mijn hoofd en werd het analyitisch luisteren weer gewoon muziekaal luisteren. Compleet opgaan in de muziek en het gevoel hebben dat het allemaal weer klopt voor jezelf. Thuiskomen noem ik dat altijd. Beste Audiofreak, Een uiterst zorgwekkend beeld! Zoiets is de dood in de pot voor onze hobby! Hoog tijd, dus, voor wat gemene testplaten met spoortests! (Hoeveel mu haal je onvervormd bij de aanbevolen naaldkracht? O jee, werkelijk? Niet m Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 8 mei 2008 Report Share Posted 8 mei 2008 en wat hebben we voor audiofiels gepland om te doen aanstaand lang weekeinde? Ik ga nog wat onderdeeltjes implanteren in de spullen, lekker ff prutsen, en dan weer wachten op inspelen groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 (...) Alles weer aangesloten thuis en bij het horen van de eerste klanken uit de groef, kwam er weer een rust in mijn hoofd en werd het analyitisch luisteren weer gewoon muziekaal luisteren. Compleet opgaan in de muziek en het gevoel hebben dat het allemaal weer klopt voor jezelf. Thuiskomen noem ik dat altijd. Beste Audiofreak, Een uiterst zorgwekkend beeld! Zoiets is de dood in de pot voor onze hobby! Hoog tijd, dus, voor wat gemene testplaten met spoortests! (Hoeveel mu haal je onvervormd bij de aanbevolen naaldkracht? O jee, werkelijk? Niet m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Gelukzalig zijn zij die domweg gelukkig zijn in draaitafelland! Verklaar U nader aub. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 mei 2008 Report Share Posted 9 mei 2008 Of de bekabeling van een arm kapot is moet eenvoudig meetbaar zijn. Maar is zo'n element niet makkelijk te meten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 mei 2008 Report Share Posted 10 mei 2008 Ga ook nimmer m Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 10 mei 2008 Report Share Posted 10 mei 2008 Wat bedoel je eigenlijk met ambiance van een element Onno? Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 10 mei 2008 Report Share Posted 10 mei 2008 Wat ik er zelf van heb gehoord is dat een Jan Allaerts heel mooi de sfeer weet over te brengen. Het maakt het geheel wat spannender en je hebt meer het gevoel dat de muziek live voor je wordt gespeeld. Ik herken dit ook wel in mijn Lyra Dorian, alleen de JA gaat hier nog weer en stukje verder in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts