Haudio Posted 24 september 2006 Report Share Posted 24 september 2006 Jongens geen ruzie maken onder het vechten he. MvG, Haudio PS die kombinatie is die goed ingesteld ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 24 september 2006 Report Share Posted 24 september 2006 Het lijkt wel volle maan. Blijkbaar gaat bij volle maan een niet te veel afwijkende vlieger altijd op...... Ik vraag me af of Dirk ze moeder het daar in de praktijk mee eens is. Sommige vliegers willen echt niet opgaan in de praktijk. Ook snachts niet en zelfs niet als ze maar een klein beetje afwijken. Welke eigenschappen wijken dan af, vraag je jezelf dan af heeh? Maar in de praktijk mag dat toch niks uitmaken? Dacht ik practisch gezien dus.... In de praktijk van de hifi- wereld zorg je er mi. gewoon voor dat de vlieger die je oplaat niet teveel afwijkt van de praktisch haalbare parameters. Dan blijkt meestal vanzelf wel dat de theoretische regels van het vliegeren omdat ze teveel afwijken niet willen opgaan in de praktijk. Lijkt me logisch dus. In de praktijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 24 september 2006 Report Share Posted 24 september 2006 # Als er op dat andere forum nog een paar beginners beginnen over het Hz- getal van de rf, is dat dus vanaf nu allemaal onzin. laten we dat afspreken. Dat is dan uit de wereld. Okeeeee? Het is tenslotte weer die stront - theorie. # Spreek jij voor jezelf... Ik stel wel vast aan de hand van een meting wat de resonantiefrequentie is. Blijft een essentieel gegeven in de match tussen element en arm. Vroeger dacht ik ook zo. Maar sinds de echte kenners zijn opgestaan sinds vandaag op A.freaks moet ik praktisch gezien nu eigenlijk beter weten. Gezien de geringe afwijkingen van de meeste vliegers gan ze in werkelijkheid toch wel op, omdat de theoretische afwijking eigenlijk zelden opgaan. Lijkt me. De praktijk van praktisch de meeste audiozaken die niet teveel van de praktijk afwijken gaat echt wel in de richting van het oplaten van de vlieger naar de klant toe. Mocht die aankomen met de bekende theoretische bezwaren dan kan de gemiddelde niet te veel afwijkende verkoper nog altijd steunen op het grote aantal bewezen gevallen dat de hifi- vlieger echt niet neerstortte. De klant zit dan namelijk allang aan de andere kant van de afsluitdijk. praktisch in de meeste gevallen. In de praktijk merkt niemand zoiets bij die theoretisch georienteerde fora. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 24 september 2006 Report Share Posted 24 september 2006 Hee, tegen alle wind in hebben de moderatoren aldaar toch niet de moed gehad om het theoretisch onhaalbare bericht met de verwijzing naar vdHul te verwijderen. Slapen die in de praktijk? Wijkt die vdHul-vlieger dan niet teveel af van de trend aldaar van de laatste week? Typisch hoor... Ik begrijp het al.. Dan moeten ze eigenlijk veel vliegers uit het verleden ook neerhalen. Waar ze praktisch gezien ten onrechte teveel achter zijn gaan staan. Ik vrees voor een soort paleisrevolutie aldaar als deze vlieger nog langer in de lucht blijft hangen. Maar waar moet dat heen? Moeten al die bezoekers nu steeds verder meehollen met al die praktisch gerichte " vliegerexperts " mee? Waar kunnen ze nu echt van uitgaan? Van de steeds vagere begrenzingen op basis van die zogenaamd maatgevende commerciele praktijk? Ik ben bang dat dergelijke vliegers zich gaan onttrekken van het gezichtveld van iedere gemiddelde nuchtere forumbezoeker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Matt Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 *haak af* Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 *haak af* Waar van af? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 Ha die Jan, Als de vlieger niet opgaat, weet je hoe laat het is. Maar even on topic de topic starter, heeft een probleem. Dit kan bijna niet komen van een mismatch want de gegevens zijn dusdanig dat het moet kunnen. Maar als de parameters van het element afwijken en ook van de arm, dan kan hij het beste gewoon een ander element van hetzelfde type en merk monteren en dan , nogmaals zien. Tenminste als alle instellingen kloppen. MvG, Haudio PS heb even een Clear Audio bekeken waarvan de liftsteun onder het spelen tegen de onderkant van de arm aankomt, tja dat dat niet goed is weten we allemaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 PS heb even een Clear Audio bekeken waarvan de liftsteun onder het spelen tegen de onderkant van de arm aankomt, tja dat dat niet goed is weten we allemaal. Was dat element ook al te zwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
KPA Posted 25 september 2006 Author Report Share Posted 25 september 2006 Haudio bedankt, ik heb nog een grado elementje liggen uit de green series, die ga ik even monteren en dan weer even kijken. Misschien ben wel te kwistig geweest met naaldreinigingsvloeistof waardoor mijn cartidge vermoerd is. Ik begrijp dat ik me niet zorgen hoef te maken over de combinatie hadcock - gyrodec (verend chassis), ik heb nl. wel gelezen dat hadcock wordt aanbevolen voor non-suspended decks? Hartelijke groet KPA (de topic starter) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 25 september 2006 Report Share Posted 25 september 2006 Ik heb nu een definitief voorstel gedaan op A. Freaks over het onderwerp rf. Het kan voor dit forum misschien ook een goeie oplossing betekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Sorry Headshell, wat beweer je nu eigenlijk allemaal? het is me niet duidelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Ja, een samenvatting van wat je beweerd is handig in plaats van vliegers (of zijn het luchtballonntjes..?) op te laten. Wordt benieuwd, want de fysica liegt niet, en laten we wel wezen, het is, het was en zal altijd een massa-veersysteem blijven. P.s. dit is geen kritiek, sarcasme oid, maar als je beweerd veel bekende wetmatigheden om ver te kunnen gooien, ben ik benieuwd. De Aarde bleek ook niet plat te zijn tenslotte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Ja, een samenvatting van wat je beweerd is handig in plaats van vliegers (of zijn het luchtballonntjes..?) op te laten. Wordt benieuwd, want de fysica liegt niet, en laten we wel wezen, het is, het was en zal altijd een massa-veersysteem blijven. P.s. dit is geen kritiek, sarcasme oid, maar als je beweerd veel bekende wetmatigheden om ver te kunnen gooien, ben ik benieuwd. De Aarde bleek ook niet plat te zijn tenslotte... Goed, die onzin met die vliegers van mij was ook niet superduidelijk, maar voor wie is jouw bericht bedoeld? Ik denk dat je er serieus mee bent namelijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Sorry Headshell, wat beweer je nu eigenlijk allemaal? het is me niet duidelijk. Nou kijk. Het ging om een topic op A. Freaks. Een bekende landelijke expert AS te S reageerde op een topic over Clearaudio met de opmerking dat hij in sommige gevallen een rf- range van 7 tot 13 Hz toeliet bij Draaitafels. Ik ben het daar niet echt mee eens, mate vuur en te zwaard tegenin zouden gaan. Naderhand bleken inderdaad sommigen niet zo enthousiastke als algemeen forumdevies, omdat de praktisch fgerichte theologen dan niet meer hun ergernis hoefden uit te spreken en de theaoretici gewoon konden doorgaan hun onheilstijdingen uit te spreken , ook als de range verbreed zou zijn. Dan zou de boel een stuk rustiger kunnen worden. Ik had van heer Sloothaas namelijk de laaste tijd wat sneren horen geven in mijn richting. Die ontwikkelingen daar gaat het om. Vriend sloothaas is niet echt heel vriendelijk tegen medeforumleden. Geenszins. In emaisl en PM weet hij heel fijnzinnige bewoordingen op tafel te leggen. De lucht moet maar eens opklaren zodat we de vleigers weer kunnen zien. De argumenten van de goeroe vind ik ook niet zo gedetailleerd hoor... Maar goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Ik hoor het al, een hilarisch wespennet(je?) Ik was idd serieus, maar ook ik snap af en toe niet waarom ik iets kan laten klinken zoals het doet, terwijl het mijn gevoel voor "De Waarheid" behoorlijk wordt aangetast... En nee, ik heb niet de lust om me in de discussie te mengen, noch het andere forum te lezen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Sorry Headshell, wat beweer je nu eigenlijk allemaal? het is me niet duidelijk. Nou kijk. Het ging om een topic op A. Freaks. Een bekende landelijke expert AS te S reageerde op een topic over Clearaudio met de opmerking dat hij in sommige gevallen een rf- range van 7 tot 13 Hz toeliet bij Draaitafels. Ik ben het daar niet echt mee eens, mate vuur en te zwaard tegenin zouden gaan. Naderhand bleken inderdaad sommigen niet zo enthousiastke als algemeen forumdevies, omdat de praktisch fgerichte theologen dan niet meer hun ergernis hoefden uit te spreken en de theaoretici gewoon konden doorgaan hun onheilstijdingen uit te spreken , ook als de range verbreed zou zijn. Dan zou de boel een stuk rustiger kunnen worden. Ik had van heer Sloothaas namelijk de laaste tijd wat sneren horen geven in mijn richting. Die ontwikkelingen daar gaat het om. Vriend sloothaas is niet echt heel vriendelijk tegen medeforumleden. Geenszins. In emaisl en PM weet hij heel fijnzinnige bewoordingen op tafel te leggen. De lucht moet maar eens opklaren zodat we de vleigers weer kunnen zien. De argumenten van de goeroe vind ik ook niet zo gedetailleerd hoor... Maar goed. Het is me nog steeds niet duidelijk. Wees toch eens iets minder wazig. Er is geen touw aan vast te knopen. Iets waar je Henk van Audio Selectief uit Sneek nooit van kunt beschuldigen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Het is me nog steeds niet duidelijk. Wees toch eens iets minder wazig. Er is geen touw aan vast te knopen. Moetje horen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Er zitten duidelijk editeerfouten in. zie ik nu. Dit soort forumvensters zijn allesbehalve oma- sicher. Het selecteren gaat heel makkelijk fout. Hier is een betere versie: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Een bekende landelijke expert AS te S reageerde op een topic over Clearaudio met de opmerking dat hij in sommige gevallen een rf- range van 7 tot 13 Hz toeliet bij draaitafels. Dit om praktische redenen. Ik ben het daar niet echt mee eens, maar ik biechtte dat niet direct op. Een bekend forumlid echter, Sloothaas reageerde wel op dat bericht door er volmondig achter te gaan staan. Hij zei echter wel te verwachten dat enkele fanatieke theoretici op het forum er spoedig te vuur en te zwaard tegenin zouden gaan. Naderhand bleken inderdaad sommigen niet zo enthousias te zijn over de keuze voor zo'n brede marge. Nou is heer Sloothaas al wat langer op dat forum in het verweer tegen mijn persoontje, omdat hij blijkbaar de pest heeft aan de wat theoretisch gerichte bezoeker. Hij beweerde ook dat ik in een bepaald bericht eindelijk een keertje gelijk had. Nou reageerde ik op een bepaald moment op de ontwikkelingen door die range van 7 tot 11 Hz meteen maar te aanvaarden met mekaar als algemeen forumdevies, omdat de praktisch gerichte theologen dan niet meer hun ergernis hoefden uit te spreken en de theoretici gewoon konden doorgaan hun onheilstijdingen uit te spreken , ook als de range verbreed zou zijn. Dan zou de boel een stuk rustiger kunnen worden. Ik had heer Sloothaas namelijk zoals gezegd de laaste tijd wat sneren horen geven in mijn richting. Die ontwikkelingen daar gaat het dus om. Vriend sloothaas is niet echt heel vriendelijk tegen medeforumleden. Geenszins. In emails en PM"s weet hij heel fijnzinnige bewoordingen op tafel te leggen, die niet direct beleefd kunnen worden genoemd. De lucht moet maar eens opklaren zodat we de vliegers weer kunnen zien. De argumenten van de goeroe vind ik ook niet zo gedetailleerd hoor... Maar goed. # Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Er zitten duidelijk editeerfouten in. zie ik nu. Dit soort forumvensters zijn allesbehalve oma- sicher. Het selecteren gaat heel makkelijk fout. Hier is een betere versie: >>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>> Een bekende landelijke expert AS te S reageerde op een topic over Clearaudio met de opmerking dat hij in sommige gevallen een rf- range van 7 tot 13 Hz toeliet bij draaitafels. Dit om praktische redenen. Ik ben het daar niet echt mee eens, maar ik biechtte dat niet direct op. Een bekend forumlid echter, Sloothaas reageerde wel op dat bericht door er volmondig achter te gaan staan. Hij zei echter wel te verwachten dat enkele fanatieke theoretici op het forum er spoedig te vuur en te zwaard tegenin zouden gaan. Naderhand bleken inderdaad sommigen niet zo enthousias te zijn over de keuze voor zo'n brede marge. Nou is heer Sloothaas al wat langer op dat forum in het verweer tegen mijn persoontje, omdat hij blijkbaar de pest heeft aan de wat theoretisch gerichte bezoeker. Hij beweerde ook dat ik in een bepaald bericht eindelijk een keertje gelijk had. Nou reageerde ik op een bepaald moment op de ontwikkelingen door die range van 7 tot 11 Hz meteen maar te aanvaarden met mekaar als algemeen forumdevies, omdat de praktisch gerichte theologen dan niet meer hun ergernis hoefden uit te spreken en de theoretici gewoon konden doorgaan hun onheilstijdingen uit te spreken , ook als de range verbreed zou zijn. Dan zou de boel een stuk rustiger kunnen worden. Ik had heer Sloothaas namelijk zoals gezegd de laaste tijd wat sneren horen geven in mijn richting. Die ontwikkelingen daar gaat het dus om. Vriend sloothaas is niet echt heel vriendelijk tegen medeforumleden. Geenszins. In emails en PM"s weet hij heel fijnzinnige bewoordingen op tafel te leggen, die niet direct beleefd kunnen worden genoemd. De lucht moet maar eens opklaren zodat we de vliegers weer kunnen zien. De argumenten van de goeroe vind ik ook niet zo gedetailleerd hoor... Maar goed. # Kan HEAR niets over ene Sloothaas vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Best een tof topic, bestrijkt een tweetal fora, hetgeen de helderheid volledig om zeep helpt, zal te wijten zijn aan een te lage resonantiefrekwentie ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Best een tof topic, bestrijkt een tweetal fora, hetgeen de helderheid volledig om zeep helpt, zal te wijten zijn aan een te lage resonantiefrekwentie ? Hee, Jitze, weaar heb jij uitgehangen dan? Jij bent ook zo gek op die rf- verhalen , heeeh? We huren jou in voor de duidelijkheid. Vertel jij nou es hoe het volgens jou in mekaar zit. Jij bent waarschijnlijk een voorstander van een rf- range tussen 2 en 18 Hz, lijkt me zo. Jij gunt ruim baan voor praktische overwegingen. Lucht je hart, jong. Maar als je wilt dat ik je iets uitleg, best hoor.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Best een tof topic, bestrijkt een tweetal fora, hetgeen de helderheid volledig om zeep helpt, zal te wijten zijn aan een te lage resonantiefrekwentie ? Volgens mij resoneert Headshell zelf erg op het monent en is ie er nog niet uit welk forum het beste "matched" Eigenlijk geen idee wat je beoogt Jan, komt mij voor dat je resonerende forummers probeert te temmen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Best een tof topic, bestrijkt een tweetal fora, hetgeen de helderheid volledig om zeep helpt, zal te wijten zijn aan een te lage resonantiefrekwentie ? Volgens mij resoneert Headshell zelf erg op het monent en is ie er nog niet uit welk forum het beste "matched" Eigenlijk geen idee wat je beoogt Jan, komt mij voor dat je resonerende forummers probeert te temmen Wat zeg je dat prachtig. Ik voel die resonantie zelf niet zo hoor. Maar misschien went het. Ik vind het in ieder geval nooit zo leuk dat een theoretisch verhaal vaak slecht onderlegd en onvriendelijk protest veroorzaakt. Temmen van forummers... Hmm. Zijn ze wild dan? Nou, iig verbergen ze zich graag achter boerse onvriendlijkheid. In werkelijkheid kunnen ze niet onder algemeen bekende principes uit. Maar als ze echt stelling moeten nemen, komen ze niet met een visie, omdat ze bang zijn dat iemand over henzelf heen valt. Je moet beginnende forummers soms advies geven. Daar zit je ook voor in een forum. En als je dan een breed overeengekomen toelaatbare range voor de resonantiefrequentie wil bereiken, weten ze het ineens niet meer. Ook niet meer als je een hele brede range voorstelt. Je vind dergelijke ranges op honderden internetsites. En op dat forum is het ineens taboe. Dus wat wil ik eigenlijk? Een eind aan die laffe houding. Zeg dan gewoon dat het mag liggen tussen 2 en 18 Hz. Dan heeft iedereen toch zijn zin? Nee, blijven ze zeggen: theorie houdt toch nooit verband met de praktijk? Waar hebben ze dat dan vandaan? Niet van die vele sites die wel met een toelaatbare advies- range komen iig...... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Maar als je wilt dat ik je iets uitleg, best hoor.... Uitleggen zou impliceren dat je in elk geval bezig bent met zaken die hier voorvallen, zo niet lijkt een heldere introductie wel op z'n plaats, op dit moment zijn jouw bijdragen aan dit topic dermate onduidelijk dat ik niet kan bevatten waar je eigenlijk mee bezig bent. Hier lieden aanvallen die op een ander forum iets gezegd zouden hebben ? Lijkt me niet zinvol. Ook niet echt in dit topic passend. Overigens wens ik resonanties wel binnen de perken te houden. Net als dit soort gezever, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Headshell Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Maar als je wilt dat ik je iets uitleg, best hoor.... Uitleggen zou impliceren dat je in elk geval bezig bent met zaken die hier voorvallen, zo niet lijkt een heldere introductie wel op z'n plaats, op dit moment zijn jouw bijdragen aan dit topic dermate onduidelijk dat ik niet kan bevatten waar je eigenlijk mee bezig bent. Hier lieden aanvallen die op een ander forum iets gezegd zouden hebben ? Lijkt me niet zinvol. Ook niet echt in dit topic passend. Overigens wens ik resonanties wel binnen de perken te houden. Net als dit soort gezever, Ik kan het niet anders uitleggen dan ikhet heb gedaan, alleen met "ineens weten ze het niet meer" bedoel ik dat die praktisch gerichte lieden geen boe of bah meer zeggen. Overal ter wereld is de range van 8 tot 12 Hz bekend. Toch moet er dan telkens weer tegenin gegaan worden. En met duidelijke motivatie? Ik vind van niet. Als ze dan bang zijn voor dat in verweer komen te vuur en te zwaard, waarom niet gewoon voorstelllen op de nedrlandse fora die range op te rekken? Om praktische redenen is dat nodig. Ze hebben het zelf over de praktijk die het dicteert en in de prakrijk is er bovendien minder geharrewar. Heb ik de essentie nu goed verwoord? Ik vind het geen gezever, want ik meen het echt serieus.Het zit me al langer dwars. Ik ben er dus echt een voorstander van hoor! Het aantal afwijkende gevallen die dan worden goedgekeurd is trouwens bij de eerste verbredingen het grootst. Je hoor mij dan nooit meer over de Dual 721 en de Shure V15- III (berucht voorbeeld, want dat zit gala bij iets van 7 Hz. Tevens alles wat Philips heet zo'n beetje in armen- en elementenland. Ook die combinatie Satisfy / Aurum Classic van 13 Hz van onlangs. Die zit perfect, ondanks heftig groefspringen. Hoewel te email van de fabrikant aan mij een betere (durf ik dat zo nog te noemen) 9 Hz aangaf. Mijn viesie op het rf- gebeuren is de laatste 2 jaar echt wel gewijzigd hoor, dus zo star ben ik nou ook weer niet. Ik ben dus echt voor die verbreding. En het begrip glijdende schaal bestaat toch ook nog? Volgens een collega van mij is dat een erg onvriendelijke uitdrukking: " glijdende schaal"! Ook hij kon geen begrijpelijke uitleg produceren.... Komt blijkbaar vaker voor. En waarom kom ik er hier mee? Het is me hier ook vaker opgevallen, dat lieden dergelijke ranges bestreden. Dus waarom niet domweg oprekken? Scheelt me niks hoor..... Alle parameters die met muzikaliteit samenhangen zijn in werkelijkheid in zekere mate onderhevig aan zo'n glijdende schaal. Waarom kan dan een andere parameter niet meer de doorslag geven? Alleen hebben we daarvoor niet ranges gepubliceerd en die hebben we vooral nog niet tegen elkaar afgeijkt wat muzikaliteit betreft. Zoals ik in een ander forum al zei: In deze hobby lijkt het vaak op theologie. We moeten net als in die hobby misschien af van al dat absolute. Had je niet gedacht van mij heh? Van zo'n totalitair theoristje? Ik was een keer in Oud- Beyerland bij een vriendelijk groepje audiofielen. Weet je wat eentje ervan zeven keer achter elkaar in de rondte riep? Mijn oren zijn het belangrijkst. Hoe zeer gelijk heeft hij misschien. Niet zoveel kijven. Misschien gewoon als offer daarvoor die klere ranges oprekken. Rf is een parameter voor de muzikaliteit. Maar ik heb nooit echt onderbouwde tests gelezen waarbij je de rf als enige parameter kon wijzigen en dan de muzikaliteit kon horen veranderen op volkomen objectieve manier. Het enige wat ze hebben gepubliceerd zijn wat lab- metingen van andere parameters die meeveranderden en niet helemaal muzikaal te duiden spoorsnelheidsgrafieken. Wie staat op in dit smalle vinyllandje en toont eindelijk voor een breed publiek regelrecht aan dat rf de muziekweergave verbetert? Nou? Hoeveel procent muzikaliteit ga je achteruit van 10 naar zeven Hz? Niemand zegt het je. Andere parameters hebben mischien 5 keer zoveel meer of minder verlies of winst. Wat maakt het dus uit? Waar hebben we het eigenlijk over? Puur theologie toch! Dan maar die range oprekken.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts