Jump to content

Meest heldere kabel?

AudioBill
 Share

Recommended Posts

Beste Mensen,

Ik heb een iets dof geluid met mijn B&O platenspeler met een MM element en wil dit iets ophelderen met een interlink, dus iets minder naar voren komende bas en een frisser hoog en midden, welke kabel tussen phono pre (Trigon VII) en voorversterker (McIntosh C46) raden jullie mij aan?

Thanx

AudioBill

Shit Volgens mij zit ik in de verkeerde groep met deze topic. maar ja,

Is het dan ook zo dat de goedkopere kabels van bovengenoemde merken het probleem eerder oplossen dan hun duurdere kabels, zo dat ik bv. van Nordost de Red D. moet nemen. en welke serie van Siltech zou voldoen?

AudioBill

Ik denk dat als je de duurdere neemt, het laag nog steeds behoorlijk aangezet wordt, maar dan wel redelijk strak. Welke goedkoper Siltech? Ik zou het niet weten

Ik zou eerst een ouwe verzilverde Monitor PC of Oehlbach proberen. Of een verzilverde Tasker of Prefer. Ik denk dat je daar veel goedkoper je doel mee bereikt

Welke draad heb je er nou tussen?

ophelderen met een interlink

Dat kan niet. Met een baxandall schakeling (opamp + filter) kan het wel. Potmetertje erbij en je kunt het mid / hoog ophalen zoals je wilt. Kost 1 euro voor de opamp, 1 euro voor een batterij en 1 euro voor wat R, C en L. Als je een treble regelaar op je versterker hebt hoeft dit niet, dan zit het al in de versterker ingebouwd.

Dat kan niet. [...]

Waarom niet?

Groet,

Jacco

Even herschrijven: met een keuze tussen interlinks waar geen filters in zitten kan dit niet. Verschillen van 0.15 dB boven 10000 Hz als gevolg van vaag niet-lineair gedrag neem ik niet serieus als je dat niet heel erg vindt.

Dat kan niet. [...]

Waarom niet?

Groet,

Jacco

Even herschrijven: met een keuze tussen interlinks waar geen filters in zitten kan dit niet. Verschillen van 0.15 dB boven 10000 Hz als gevolg van vaag niet-lineair gedrag neem ik niet serieus als je dat niet heel erg vindt.

Dat mag. Stellen dat het dan niet kan, gaat te ver. Ik vind het ook onaannemelijk, maar daarom sluit ik het niet uit. Scheelt mij een hoop bewijslast.

Groet,

Jacco

Dat kan niet. [...]

Waarom niet?

Groet,

Jacco

Weet jij hoe slecht sommige kabels zijn? :blink:

Zit de afsluitcapaciteit van je phonopre wel goed?

Die heeft nl een grote invloed op het hooggedrag.

Speel daar eerst 's mee.

Manual er effe bijpakken of downloaden en even doorlezen.

Daarna schroevedraaier erbij en kastje openen.

Kijk dan even of je het "aandurft". ;)

Hopelijk is dit een mogelijk antwoordt op je vraag.

Zit de afsluitcapaciteit van je phonopre wel goed?

Die heeft nl een grote invloed op het hooggedrag.

Speel daar eerst 's mee.

Manual er effe bijpakken of downloaden en even doorlezen.

Daarna schroevedraaier erbij en kastje openen.

Kijk dan even of je het "aandurft". ;)

Hopelijk is dit een mogelijk antwoordt op je vraag.

Kastje hoeft niet open om de instellingen te wijzigen. Bij de Vanguard II kun je aan de onderzijde er gewoon aan ;) Volgens mij heeft Audiobill al alle mogelijkheden geprobeerd, anders komt ie niet met deze vraag ;)

Slechte kabel is een kabel met een grote filterwerking, Dus eentje met een enorme capaciteit of een hoge weerstand of een gigantische impedantie. Die zijn er helaas teveel. :(

Slechte kabel is een kabel met een grote filterwerking, Dus eentje met een enorme capaciteit of een hoge weerstand of een gigantische impedantie. Die zijn er helaas teveel. :(

Ik weet niet of dat zo "helaas" is. Als er inderdaad extreme C, R of L waardes in kabels zitten, dan is dat de enige mogelijkheid om verschillen tussen kabels hoorbaar te maken. Expres de boel vervormen. Draad uit de bouwmarkt heeft dit probleem niet.

De Trigon heb ik al zo afgesteld dat het hoog het meest naar voren komt maar ik mis net nog die 1 of 2%. Ik denk dat dat dus met een kabeltje te kunnen oplossen. Ik denk dus inderdaad aan een Nordost of een Siltech, welke en vooral welke serie moet ik dan hebben? Dus zo weinig mogelijk laag, dan komt de rest vanzelf. Persoonlijk neig ik de Nordost kant op te gaan, komt mede ook doordat ik nog nooit een Siltech heb gehoord en de Nordost bekend staan om hun dun maar wel strak laag.

Groetjes AudioBill

:confused:

Ho! Stop!

Ik ben de weg effe kwijt. :o

... B&O platenspeler met een MM element ...

en

Nordost of een Siltech

Dat staat prijstechnisch toch niet in verhouding met elkaar?

Ik ben niet op de hoogte van de prijs van platenspeler en element maar imo koop je voor de prijs van een Siltech een knap element.

En als je goed zoekt op 2e hands nog een platendraaier erbij. ;)

:confused:

Ho! Stop!

Ik ben de weg effe kwijt. :o

... B&O platenspeler met een MM element ...

en

Nordost of een Siltech

Dat staat prijstechnisch toch niet in verhouding met elkaar?

Ik ben niet op de hoogte van de prijs van platenspeler en element maar imo koop je voor de prijs van een Siltech een knap element.

En als je goed zoekt op 2e hands nog een platendraaier erbij. ;)

Hoi Geerdie,

Ik kan je redernatie goed volgen.

Ik zat op dezelfde golflengte bij het lezen van deze tread.

Dus ik ben benieuwd welk element en welk type B&O DT.

Met groet,

:cool2: