Ben van der Most Posted 28 april 2001 Report Share Posted 28 april 2001 Ik kon eerder CD-R (BASF Maxima, Recordable for music only)met opgenomen muziek op mijn CD-speler (Parasound C/DP 1000)afspelen. Nu kan hij ze helemaal niet meer lezen. OPvallend is, dat hij een CD-Recordable Professional van Philips wel lezen kan. Is hier soms sprake van vervuiling van de laserkop. Zo ja, hoe kan men die vervuiling het beste zelf verwijderen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 28 april 2001 Report Share Posted 28 april 2001 Of het alleen vervuiling is weet ik niet. Maar schoonmaken kan geen kwaad. Neem een wattensokje, maak een kant nat met een beetje spuug (bevat enzymen met een hoog oplossend vermogen), poets daar het laseroogje mee schoon, wrijf de lens droon met de droge kant van het wattenstokje en klaar is kees. Als dat niet helpt: apparaat wegbrengen ter reparatie met een voorbeeld CD er bij. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 28 april 2001 Report Share Posted 28 april 2001 kleine correctie: "Neem een wattensokje" moet worden "Neem een wattenstokje" Editor: herstel gerust de fout in het eerste mailtje, en schrap dan dit mailtje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben van der Most Posted 29 april 2001 Author Report Share Posted 29 april 2001 Marcel, bedankt voor de tip. Zal ik eens proberen. Daarna zal ik berichten of het geholpen heeft. Ben van der Most Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ben van der Most Posted 30 april 2001 Author Report Share Posted 30 april 2001 De reiniging met een wattenstokje heeft inderdaad geholpen! Hartstikke bedankt! Ben van der Most Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts