MR.GUZZI. Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Jammer voor je !!!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Jammer voor je !!!!!!! Misschien kun je hem troosten door hem wat vinyl te schenken? Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Ik wordt wel eens erg moe van dat geneuzel over de superieure kwaliteit van het vinyl en de smaak van Jan Modaal die liever gratis DVD en mp3's wil hebben. Geniet van datgene wat je mooi vind en geef niet af op wat de meerderheid mooi vindt. Stel dat iedereen vinyl het mooiste zou vinden wat er bestaat, wat moet je dan om je te onderscheiden van de massa: terug naar de wonderbaarlijke kwaliteit van de wasrol of de bakelieten 78 toeren plaat? Of....misschien zou je dan juist de cd wel verafgoden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 28 september 2006 Report Share Posted 28 september 2006 Ik wordt wel eens erg moe van dat geneuzel over de superieure kwaliteit van het vinyl en de smaak van Jan Modaal die liever gratis DVD en mp3's wil hebben. Geniet van datgene wat je mooi vind en geef niet af op wat de meerderheid mooi vindt. Stel dat iedereen vinyl het mooiste zou vinden wat er bestaat, wat moet je dan om je te onderscheiden van de massa: terug naar de wonderbaarlijke kwaliteit van de wasrol of de bakelieten 78 toeren plaat? Of....misschien zou je dan juist de cd wel verafgoden. Ik hoef me niet te onderscheiden van de massa: ik voel me toch al anders. Zeker als ik weet dat de massa genoegen neemt met gratis dvd's en MP3 Ik weet gewoon waar ik het meeste van geniet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 september 2006 Author Report Share Posted 29 september 2006 Ik heb toch ook niet de keuze van natuurvoeding gemaakt om anders te zijn dan de massa, maar omdat ik het ergens logisch vind dat kwaliteits volle voeding beter is voor de gezondheid! En omdat ik kleinschaligheid en eco-kwaliteit belangrijker vind dan goedkope kwantiteit zonder waarde! Dus vind ik het ook spijtig dat de "gewone massa" nog steeds gewoon gaat voor fabrieksvreten zonder over kwaliteit na te denken (hoe krijg je in godsnaam mensen beter in een hospitaal waar van die "massa-kost" wordt geserveerd ). En dan heb ik ook het recht om te vinden dat die "niet bewuste" mensen op de verkeerde weg zijn, en dan vind ik dat spijtig, niet alleen voor mij (het blijft een niche-product en dus hogere prijs), maar vooral ook voor die mensen, die onbewust hun lichamelijke en geestelijke gezondheid ondermijnen, niet optimaliseren, door lage kwaliteit te kiezen. En dat geldt eigenlijk ook voor muziekbeleving, eigenlijk mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Jammer voor je !!!!!!! Misschien kun je hem troosten door hem wat vinyl te schenken? Dan liever een paar mooie hoezen (bijbehorend vinyl mag ie houden). Dat staat tenminste nog decoratief aan de wand of zo... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Jammer voor je !!!!!!! Misschien kun je hem troosten door hem wat vinyl te schenken? Dan liever een paar mooie hoezen (bijbehorend vinyl mag ie houden). Dat staat tenminste nog decoratief aan de wand of zo... Zoiets bijvoorbeeld? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Ik heb het nooit gehad... Henrie, Ik vraag me wel eens af.... Hoe kun je ergens over oordelen, als je het nooit hebt gehad? LP's zijn groot, onhandig en beschadigen makkelijk. Maar het geluid, dat daar vanaf kan komen, is zondermeer het mooiste dat ik tot nu toe gehoord heb. Met vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Denk dat Henrie meer liefhebber is van dit soort hoezen: (heb er ooit een mooier plaatje van gevonden maar kan die niet terug vinden) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Ik heb het nooit gehad... Henrie, Ik vraag me wel eens af.... Hoe kun je ergens over oordelen, als je het nooit hebt gehad? Oordeel ik over vinyl dan? Het enige oordeel dat ik heb, is technisch. Technisch gezien is cd beter. Daar komt bij dat ik het ook nog eens veel handiger vind. Handzamer formaat, beschadigt niet zo snel, je kunt er een afstandsbediening bij gebruiken, nummers skippen gaat makkelijker, het is veel minder 'gedoe' om een cd op te zetten dan het is om een lp op te zetten, goeie cd-spelers zijn veel goedkoper dan goeie draaitafels enz. enz. enz... Overigens heb ik wel eens vinyl gehoord. Kan inderdaad heel goed klinken, maar ik was er nou ook weer niet zo van onderste boven dat ik meteen aan de vinyl wilde. Dan heeft cd voor mij toch veel te veel voordelen... Ik erger me trouwens aan het tikken dat een lp soms wel eens doet (het spreekwoordelijke 'haardvuurtje' zeg maar). En ik heb het idee dat dat juist hetgeen is wat veel mensen mooi vinden aan vinyl... Ik heb dus liever cd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Denk dat Henrie meer liefhebber is van dit soort hoezen: (heb er ooit een mooier plaatje van gevonden maar kan die niet terug vinden) Zoek eens in het stoeipoezen boek van Arden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Zoek eens in het stoeipoezen boek van Arden. Ehm... Het ging toch over (platen)hoezen en niet over poezen? Beetje opletten hoor ... Overigens is die poes op die hoes van Sniff'n the Tears geschilderd .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Denk dat Henrie meer liefhebber is van dit soort hoezen: Denk jij dat? ...vind dit geen bijzonder mooie hoes trouwens... Min of meer in dezelfde categorie: Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Ah, je bent meer een dromer zie ik Henrie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Ah, je bent meer een dromer zie ik Henrie Ik zei toch niet dat ik dat WEL een mooie hoes vind? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Scat-Man Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Zoek eens in het stoeipoezen boek van Arden. Ehm... Het ging toch over (platen)hoezen en niet over poezen? Beetje opletten hoor ... Overigens is die poes op die hoes van Sniff'n the Tears geschilderd .... Oke. Jij je zin stoeihoezen dan. Alhoewel die databank van Arden.................tsja........ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Goed nieuws voor Haudio, vinyl is back!.... En dan nog 'n pagina grote foto van z'n winkel in de Music-emotion van deze maand... (pag. 58).... Nee,... voor Houdio kan het niet meer kapot.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haudio Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Goed nieuws voor Haudio, vinyl is back!.... En dan nog 'n pagina grote foto van z'n winkel in de Music-emotion van deze maand... (pag. 58).... Nee,... voor Houdio kan het niet meer kapot.... Ha die Hans, Bedankt voor de info, inderdaad vandaag viel de ME in de bus en...................... Ik wist er niets van , maar vindt het wel heel mooi MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 .....Handzamer formaat, beschadigt niet zo snel, je kunt er een afstandsbediening bij gebruiken, nummers skippen gaat makkelijker, het is veel minder 'gedoe' om een cd op te zetten dan het is om een lp op te zetten, goeie cd-spelers zijn veel goedkoper dan goeie draaitafels enz. enz. enz... Inderdaad . De tijden zijn veranderd, alles is "sneller" geworden, ik zap ook bij CD's en bij een LP moet je ook de mindere nummers aanhoren. Ik draai het dus gewoon om (altijd gedaan al, ook in het CD-tijdperk): ik koop alleen ALBUMS waarvan ik de meeste nummers goed vind. Daarin ben ik heel erg selectief. De mindere CD's leen ik uit de biep en die brand ik. (Dat zijn er echt niet veel). De huidige generatie download er trouwens lustig op los. Kwaliteit interesseert ze niet, dat een artiest wat moet verdienen ook niet en ik weet niet waar dat toe zal leiden.... Op dit moment worden er gelukkig prachtige LP's gemaakt (kwaliteit van de persing bedoel ik), vaak is een CD verdeeld over 2 LP's, maar dat zal de huidige generatie waarschijnlijk niet aanspreken . Gaat dat dus uitsterven???? Overigens heb ik wel eens vinyl gehoord. Kan inderdaad heel goed klinken, maar ik was er nou ook weer niet zo van onderste boven dat ik meteen aan de vinyl wilde. Dan heeft cd voor mij toch veel te veel voordelen... Ik erger me trouwens aan het tikken dat een lp soms wel eens doet (het spreekwoordelijke 'haardvuurtje' zeg maar). En ik heb het idee dat dat juist hetgeen is wat veel mensen mooi vinden aan vinyl... Ik heb dus liever cd... Ik ben dus wel van het vinyl-tijdperk. De kwaliteit van het merendeel van de (pop)LP's uit de jaren 70 en 80 was eigenlijk bedroevend. De technieken zijn weliswaar verbeterd, maar ook in die jaren was het wel degelijk mogelijk om kwaliteit te maken. Ik denk dat de huidige LP's vooral gemaakt worden vanuit de gedachte dat deze gekocht worden door liefhebbers met een redelijk tot goede instanllatie. En dat die dus kwaliteit willen. Dat nieuwe LP's vaak tikken heb ik ook ondervonden. Als je direct reageert naar de verkoper wordt deze probleemloos omgeruild. Gaan je eigen LP's tikken dan ligt dat wel aan jezelf. Gewoon goed behandelen. Mijn LP's (ook uit de vorige eeuw) zijn allemaal nog in een mint conditie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Dan heb je ze nooit afgespeeld zeker, want door slijtage gaat het hoog wel terug lopen. Zeker met spelers (of beter met naaldvormen) die een paar decennia terug algemeen gebruikt werden. Eigenlijk pas met de sophisticated spullen van nu is dat aanzienlijk minder. Ik had destijds in mijn Ariston met Stax een Shure V15III. Wellicht dat dat in de tijd wat verlies in het hoog heeft gegeven, maar wat ik merk is dat over de hele linie, en dan vooral in het laag, de huidige LP's geweldig acteren Trouwens, de goede LP's van toen (bijvoorbeeld Pink Floyd) zijn nu nog steeds van goede kwaliteit, dus..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Als je ze goed behandelt blijven wel redelijk goed. En die slijtage gaat erg gradueel dus merk je het eigenlijk niet eens. Platen gaan er niet minder om klinken, dat zeker niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Goed nieuws voor Haudio, vinyl is back!.... En dan nog 'n pagina grote foto van z'n winkel in de Music-emotion van deze maand... (pag. 58).... Nee,... voor Houdio kan het niet meer kapot.... Ha die Hans, Bedankt voor de info, inderdaad vandaag viel de ME in . . . MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Beste ReneN, Lp uitsterven? Nee dat geloof ik dus niet. Eerder de aanhouder wint. Om de simpele reden dat er nog teveel liefhebbers ervan zijn en het bewijs dat de lp zichzelf nu al ruim 23 jaar handhaaft naast de cd,terwijl men zei destijds dat door de komst van cd de lp zou verdwijnen. En zie... De liefhebber bleef gewoon zijn lp-tjes draaien en doet dat nog steeds. Enne er is nu anno 2006 nog steeds van alles op lp te verkrijgen. Ik vraag mij af of dat over zeg 23 jaar nog zo is met de cd. Zou die dan nog te verkrijgen zijn? Ik denk van niet,eerlijk gezegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 30 september 2006 Author Report Share Posted 30 september 2006 Beste ReneN, Lp uitsterven? Nee dat geloof ik dus niet. Eerder de aanhouder wint. Om de simpele reden dat er nog teveel liefhebbers ervan zijn en het bewijs dat de lp zichzelf nu al ruim 23 jaar handhaaft naast de cd,terwijl men zei destijds dat door de komst van cd de lp zou verdwijnen. En zie... De liefhebber bleef gewoon zijn lp-tjes draaien en doet dat nog steeds. Enne er is nu anno 2006 nog steeds van alles op lp te verkrijgen. Ik vraag mij af of dat over zeg 23 jaar nog zo is met de cd. Zou die dan nog te verkrijgen zijn? Ik denk van niet,eerlijk gezegd. CD als medium bestaat nog niet lang genoeg om te weten wat de houdbaarheid van die dingen betreft! Er is sprake van een houdbaarheid van 5, 10 jaar voor een CD, CDR nog veel minder; er zijn al grote aantallen CDs en vooral CDR's die het niet meer doen, om over CD rot nog maar te zwijgen! In ieder geval is men helemaal niet meer zo ethousiast over een onverwoestbaar medium dat de LP naar de voorhistorie zou verwijzen! Men raadt zelfs aan om je CD's dringend op harde schijf te zetten en daar liefst nog een back-up van te maken, want binnen een jaar of tien kan het met een hoop daarvan misschien wel gedaan zijn! Natuurlijk komen zulke berichten uit het kamp van diegenen die graag wat harde schijven zouden verkopen, denk ik zo, maar het zal je maar overkomen dat, p het moment dat je zo een oud lekker CDtje uit kast haalt, het ding het gewoon niet meer doet! Ik heb al vaak meegemaakt met CDR's, vooral van het merk "Silver" (Carrefour) mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts