Jump to content

Op zoek naar een SACD speler

voodooless
 Share

Recommended Posts

Beste iedereen,

Ik ben op zoek naar een nette SACD speler, nieuw op 2e hands maakt niet zoveel uit. Echter heb ik wel wat wensen die de keuze nogal beperken:

- budget: maximaal zo'n 800 euro

- Hoeft slechts stereo af te spelen

- Geen DVD video of andere onzin, gewoon CD/CD-R/SACD (en eventueel CD-RW, maar dat is niet belangrijk)

- Het belangrijkste: moet balanced XLR uitgangen te hebben!

Tot nu toe heb ik nog niet veel gevonden, behalve enkele Chineese modellen die er op zich erg mooi uit zien. Echter weet je nooit wat er precies in zit. Zoals deze: http://www.jacksondirekt.de/catalog/produc...products_id=460

SACD%20silber_1.jpg

Je weet ook wel wat je vraagt!Ik heb er 3 kunnen vinden met XLR-uitgangen.De Marantz sa-11,de Denon DCD-SA1 en de Opera-Audio Consonance 2.0 SACD.Wellicht zijn er meer,maar dan kom je zoals je zelf al aangeeft uit bij die onbekende merken.

Waarom wil je zo graag XLR-aansluitingen?Dit heeft uiteraard z'n voordelen(gebruik het zelf ook)maar eigenlijk alleen als alles gebalanceerd is,dus de versterker helemaal gebalanceerd opgebouwd en de cd-speler ook.Als er via kunstgrepen gebalanceerde uitgangen opgezet zijn,heb je maar ten dele profijt van het gebalanceerde principe.Dan is het vaak beter om doodnormale cinch-aansluitingen te gebruiken.

Dit lijkt wel verdacht veel op de Inca Tech/Design Katana cd-speler. 600 Britse Ponden in de standaard uitvoering en 995 quid voor de Special Edition. In Hi-Fi News staat-ie in de hete honderd: "Stunning looks, sturdy build and balanced outputs to boot, this player deserves to make waves at its price-points thanks to thrilling vocals and a dexterity and energy that truly brings music to life. Single-ended output version available for ₤ 600. Both players a must-listen concluded DA."

Even op geGoogled, maar Inca Tech of Inca Design blaakt niet van leven, wellicht hebben zij a la Red Rose een chinees product "ge-brand"?

't Zijn net vrouwen, die cd-spelers: laat je door de looks niet verleiden, maar wel het checken waard, zo te lezen. :P

Je weet ook wel wat je vraagt!Ik heb er 3 kunnen vinden met XLR-uitgangen.De Marantz sa-11,de Denon DCD-SA1 en de Opera-Audio Consonance 2.0 SACD.Wellicht zijn er meer,maar dan kom je zoals je zelf al aangeeft uit bij die onbekende merken.

Er zijn er veel meer, maar net als de drie die jij noemt, ver boven budget ;)

Waarom wil je zo graag XLR-aansluitingen?Dit heeft uiteraard z'n voordelen(gebruik het zelf ook)maar eigenlijk alleen als alles gebalanceerd is,dus de versterker helemaal gebalanceerd opgebouwd en de cd-speler ook.Als er via kunstgrepen gebalanceerde uitgangen opgezet zijn,heb je maar ten dele profijt van het gebalanceerde principe.Dan is het vaak beter om doodnormale cinch-aansluitingen te gebruiken.

Precies. Ik wil graag alles gebalanceerd houden! Pre-amp ga ik nog zelf maken, en mijn UcD400, die in de steigers zit heeft al Balanced ingangen en is ook daadwerkelijk een true balanced amp. SACD speler moet dan natuurlijk ook daadwerkelijk een gebalanceerd ontwerp zijn.

@yoda: jawel hoor, google weet wel iets: http://reprints.hifinews.com/browse/hifine...IncaTechKatana/

Tot nu toe heb ik nog niet veel gevonden, behalve enkele Chineese modellen die er op zich erg mooi uit zien. Echter weet je nooit wat er precies in zit. Zoals deze: http://www.jacksondirekt.de/catalog/produc...products_id=460

Het binnenwerk staat anders ook op de site die je vermeldt.

En die reprint op HiFi-News had ik ook al gezien, maar de fabrikant/importeur Inca Tech/Design kan ik nergens op t web vinden...

Deze lijkt er weer heeeeeeeeeel veel op.

Lijkt niet veel op, dat IS Jungson ;)

@Jacco: Hoezo zou dat gaan ruisen? (De vraag is ook of dit ueberhaupt wel correct is natuurlijk) Volgens de specs van de DAC zou deze tot 100 Khz een SNR hebben van bijna 120 dB (zelfs 140 dB tot 20 Khz). Lijke me voldoende toch? Daarnaast laat geen enkel van de DSD filters zien dat ie -3dB bij 100 Khz zou halen ;)

Deze lijkt er weer heeeeeeeeeel veel op.

Lijkt niet veel op, dat IS Jungson ;)

@Jacco: Hoezo zou dat gaan ruisen? (De vraag is ook of dit ueberhaupt wel correct is natuurlijk) Volgens de specs van de DAC zou deze tot 100 Khz een SNR hebben van bijna 120 dB (zelfs 140 dB tot 20 Khz). Lijke me voldoende toch?

Sacd spelers behoren helemaal geen bandbreedte te hebben van 100 kHz, dan geven ze een berg ruis aan de uitgang waar je U tegen zegt. Normaliter moet dat afgefilterd worden vanaf 30 kHz oid. Dus als er 100 khz op een sacd staat, moet dat een stuk minder dan -3 dB uit die spelert komen.

Hoeft niet, maar dan kunnen tweeters nog wel eens raar doen of intermodulatie veroorzaken.

Groet,

Jacco

Sacd spelers behoren helemaal geen bandbreedte te hebben van 100 kHz, dan geven ze een berg ruis aan de uitgang waar je U tegen zegt. Normaliter moet dat afgefilterd worden vanaf 30 kHz oid. Dus als er 100 khz op een sacd staat, moet dat een stuk minder dan -3 dB uit die spelert komen.

Hoeft niet, maar dan kunnen tweeters nog wel eens raar doen of intermodulatie veroorzaken.

Volgens mij is 50 Khz doorgaans de norm...

En als ik zo kijk, dan doet de PCM dat een stuk hoger in DSD mode. De vraag is echter wat het analoge filter nog doet...

Ik weet het, gewoon ff Jungson vragen ;)

Wellicht heb ik nu een heel wild idee,maar als je nu eens een SACD-speler koopt van een bekend merk en daar zelf een gebalanceerde eindtrap inzet?Als je toch al je voor- en eindversterker zelf bouwt,moet dit ook te doen zijn,lijkt me.

Dat lijkt mij ook, maar dan moet je wel enig technisch inzivht hebben! Dan zou je uit de voeten kunnen met bijv. een Marantz sa-8400 of zo.

Wellicht heb ik nu een heel wild idee,maar als je nu eens een SACD-speler koopt van een bekend merk en daar zelf een gebalanceerde eindtrap inzet?Als je toch al je voor- en eindversterker zelf bouwt,moet dit ook te doen zijn,lijkt me.

Kan natuurlijk, maar ik heb nog genoeg andere dingen te doen.

Anyway. Deze speler staat ook op ebay. Ik probeer daar wat mee te dingen. Als ik daar voor 300 tot 500 euro dat ding kan krijgen, ga ik niet zelf kloten natuurlijk ;)

Kan natuurlijk, maar ik heb nog genoeg andere dingen te doen.

Anyway. Deze speler staat ook op ebay. Ik probeer daar wat mee te dingen. Als ik daar voor 300 tot 500 euro dat ding kan krijgen, ga ik niet zelf kloten natuurlijk ;)

Die speler staat regelmatig op E-bay.de. Meestal gaan ze weg tussen de

Oke jongens. Hij is binnen!

Ziet er in het echt mooier uit dan op de foto :D Ik zal vanavond nog wel wat pics maken als ik tijd heb.

Hij zat verpakt in 3! dozen, en je krijgt er een mooie stofhoes bij. Het ding is erg massief en ziet er echt top uit.

Ik kon het niet laten en heb hem hier op mijn werk ff open gemaakt ;)

Zag er netjes uit met Lm337 regelaars, PCM1738, een berg OPA2604's en INA143, en drie discrete output stages (twee balanced, een single ended stereo). Allemaal netjes individueel. Componenten zien er netjes. Net als de afwerking van het geheel.

Nu maar hopen dat ie ook zo goed speelt ;)

De AB is van hout en alu. Het klepje voor de AAA's zit netjes met magneet jes vast. Het voelt erg degelijk.

Wat me tot nu toe negatief opvalt: cheap ass XLR en RCA sockets. Daar moet wat anders in. Gelukkig is dat geen enkel probleem, want je kunt ze er zo uit schroeven :)

Wat is dat dan voor vreselijk ding en wat maakt het zo vreselijk?

Marantz SR-5200.... Waarom is ie vreselijk:

- AB werkt voor geen meter

- Volume knop net zo min

- Behoorlijke overspraak

- tikt als je van volume verandert

- ding kun je alleen via de TV volledig instellen (ik heb geen TV).

- Ik hoef geen multikanaal maar ;)

- amps zijn behoorlijk brak, al helemaal in multikanaals opstelling

Wat wil je nog meer :lol:

Heb je veel sofware in SACD ?

Het formaat lijkt me ten dode opgeshreven.

Weer iemand die het formaat niet begrijpt. Houden zo! Niet kopen die schijfjes!

Groet,

Jacco

Ik heb er een klein aantal, gelukkig bijna allemaal hybride.

Vreselijk te moeten vaststellen dat de kwaliteitsevolutie voor het grote publiek lijkt op ter houden met de CD, een medium (formaat) dat al 25 jaar oud is.

We hebben dat te danken aan de MP3 en aanverwanten HYPE.

Het hoeft voor de "massa" niet meer te klinken, als ze het liedje maar horen.

:(