s0000884 Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 dekkersj said: Henri1 said: Heb je veel sofware in SACD ? Het formaat lijkt me ten dode opgeshreven. Weer iemand die het formaat niet begrijpt. Houden zo! Niet kopen die schijfjes! Groet, Jacco Ik begrijp het ook. Het formaat heeft nooit geleefd. Het was al ver voor de introductie ruimschoots ten dooie opgeschreven, net als DVD-audio. Zolang de heren engineers / marketeers niet inzien dat technische vooruitgang in deze niets meer van doen heeft met muzikale vooruitgang (een viool klinkt niet mooier als ruis van onhoorbaar naar onhoorbaar -20 dB zakt) en dat op dat punt zelfs de CD vaak overkill is qua geluidskwaliteit, zullen ze met hun producten niet meer dan een selecte groep audiofielen bereiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Jullie begrijpen het beide niet, alhoewel Henri1 vrij dicht in de buurt komt. Ik benadruk dat het een zegen is dat het formaat maar mondjesmaat loopt. Ik vraag me af hoelang dat nog gaat duren en tot die tijd koop ik alles wat ik mooi vind en de huishoudpot toelaat. Stel je voor dat blijkt dat je er geld mee kunt verdienen (en waarom niet?), dan staan in no-time al die brallerige en schreeuwerige producers op de stoep en eisen ze dat het optimaal in of op de autoradio klinkt. That is my worst nightmare. Dus, beste mensen die er geen brood in zien: laat die schijfjes links liggen! Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 dekkersj said: Jullie begrijpen het beide niet, alhoewel Henri1 vrij dicht in de buurt komt. Ik benadruk dat het een zegen is dat het formaat maar mondjesmaat loopt. Ik vraag me af hoelang dat nog gaat duren en tot die tijd koop ik alles wat ik mooi vind en de huishoudpot toelaat. Stel je voor dat blijkt dat je er geld mee kunt verdienen (en waarom niet?), dan staan in no-time al die brallerige en schreeuwerige producers op de stoep en eisen ze dat het optimaal in of op de autoradio klinkt. That is my worst nightmare. Dus, beste mensen die er geen brood in zien: laat die schijfjes links liggen! Groet, Jacco Denk je dat tijdens de ontwikkeling van het formaat SACD de marketing-afdeling het scenario dat jij nu voor SACD schetst voor ideaal doel gezien heeft destijds? Zou het hun te doen zijn geweest om dat ene zichzelf-elitair-noemend clubje te bedienen met audiofiel verantwoorde opnames? Lijkt me niet. Het was hun bedoeling SACD als opvolger van CD in de markt te zetten. Tenslotte konde geluidskwaliteit v Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 11 oktober 2006 Author Report Share Posted 11 oktober 2006 s0000884 said: Tenslotte konde geluidskwaliteit v Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 s0000884 said: dekkersj said: [...] Stel je voor dat blijkt dat je er geld mee kunt verdienen (en waarom niet?), dan staan in no-time al die brallerige en schreeuwerige producers op de stoep en eisen ze dat het optimaal in of op de autoradio klinkt. That is my worst nightmare. [...] Groet, Jacco Denk je dat tijdens de ontwikkeling van het formaat SACD de marketing-afdeling het scenario dat jij nu voor SACD schetst voor ideaal doel gezien heeft destijds? Zou het hun te doen zijn geweest om dat ene zichzelf-elitair-noemend clubje te bedienen met audiofiel verantwoorde opnames? Lijkt me niet. Het was hun bedoeling SACD als opvolger van CD in de markt te zetten. Tenslotte konde geluidskwaliteit v Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 11 oktober 2006 Author Report Share Posted 11 oktober 2006 dekkersj said: "er is geen verschil hoorbaar tussen cd en sacd, wisten jullie dat niet?", of "wist je dat je 1 bit systemen niet goed kunt ditheren?". Klinkt tegenstrijdig als je het mij vraagt Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 voodooless said: dekkersj said: "er is geen verschil hoorbaar tussen cd en sacd, wisten jullie dat niet?", of "wist je dat je 1 bit systemen niet goed kunt ditheren?". Klinkt tegenstrijdig als je het mij vraagt Nee, dat is een practical joke. Bij 1 bit systemen kun je mbv feedback (=DSD systeem of Delta Sigma systeem) de vervorming willekeurig klein krijgen. Dat hangt van de lus (=noise shaping) af. Maar heel hoog in de frequentie krijg je ze moeilijk weg, je kunt ze allang niet meer horen, maar als je ze niet affiltert (samen met de ruis) dan komen ze vrolijk in de versterker terecht. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 oktober 2006 Members Report Share Posted 11 oktober 2006 voodooless said: okay, hier komt ie dan.... De kleurverschillen van de front zijn in het echt een stuk kleiner. Zo, nu alleen nog dat vreselijke ding eronder naar de hemel helpen Gelukkig gebeurt dat ook deze week nog Om maar even over het technische verhaal heen te stappen, ik heb daar toch geen kaas van gegeten, mooi ding hoor, daar ga je veel plezier aan beleven. Zelf heb ik de DVD-speler uit deze lijn, doet het ook prima. Wel nog even de bijpassende reciever aanschaffen, relatief net zo goedkoop, en heb je gelijk geen kleurverschil meer. Kijk maar... ... ( dat plantje er bovenop is een van de kleine concessies die ik moest doen voor een vrijelijke opstelling van de apparatuur. ) Dat Jungson geeft in ieder gevaal heel veel kwaliteit voor een relatief vrij klein prijsje. BTW, misschien bij jou ook het kleine minpuntje, de afstandbediening van de versterker is niets mis mee, maar de logica op die van de DVD-speler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts