leonardus77 Posted 24 oktober 2003 Report Share Posted 24 oktober 2003 hoi Ik had een vraag of het mogelijk is een voorversterker en een cd speler aan te sluiten op 1 ingang van de eindverker. De reden hiervan is dat mijn shanling cd speler rechtstreeks op mijn passlab eindversterker mooier klingt dan met de sphinx of denon voorversterker er tussen. nadeel kan maar 1apparaat aansluiten. Ik heb de cd speler op de cinch ingang staan daar er op mijn cd speler geen xlr uitgang zit.De voorversterker op de xlr aansluiten is geen optie daar de cd speler dan te weing uitsturing heeft om voldoende geluidsdruk te creeren.Zit in de xlr nu een brug waardoor er wel genoeg geluidsdruk te behalen valt. Nu zijn er splitters in de handel om van 1 ingang 2 te maken.Kan dit kwaad ? En kost dit je geluidskwaliteit? Als luidspreker draai ik met een cls. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CoenR Posted 25 oktober 2003 Report Share Posted 25 oktober 2003 Leonardus, Splitters kosten altijd geluidskwaliteit; echter je zou het een keertje kunnen testen. Heeft je voorversterker geen "pass through" (normaal bedoelt om een AV receiver / DSP te combineren met een goede stereo voorversterker), dan zou je je CD speler hierop kunnen aansluiten. Zo niet, dan ligt de oplossing in een betere voorversterker Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts