Stefan Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Ik gebruik momenteel een gemodificeerde (met Black gate non-polar elcos in voeding) Sony diskman met goede kwaliteit oordoppen die acceptabele kwaliteit geluid levert. Nu ben ik me aan het orienteren op een flash-speler (mp3-speler). Wat is jullie mening? Kan een flash speler een verwende audiofiel tevreden stellen met een acceptabele geluidskwaliteit? (natuurlijk muziek in hoogste bitrate op de player plaatsen) Het grote voordeel is uiteraard de opslag van veel meer nummers dan ik nu op 1 CDtje krijg, tevens het ontsluiten van een schat aan muziek die reeds op mijn PC staat (elke keer een CDtje branden is ook erg omslachtig). Wat ik zo in tests lees zijn de flash players beter in geluidskwaliteit dan de harde schijf players. Wat is jullie ervaring? De nieuwe Ipod nano 8GB lijkt me wel een mooie. Ik gebruik alleen een PC ipv MAC combineert het hier ook goed mee? Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 zo;n iPod is aardig omdat er verschrikkelijk veel accesoires voor in de handel zijn. Het grote nadeel van ipod is dat mp3's geconverteerd moeten worden naar het apple-format. Als het ook een speler met harddisk mag zijn, kijk dan eens naar archos (www.archos.com of archosbenelux.nl). De 400 produceert een uitstekend geluid. Als je iets zoekt dat klein is en flash geheugen heeft, kijk dan ook eens naar mobiele telefoons van bijvoorbeeld sony-ericsson. Met geheugenkaartjes is zo'n ding eindeloos uit te breiden en je hebt alles bij de hand. Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroenhog Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 cowon mediaspelers hebben een goede geluidskwaliteit volgens zeggen, deze ondersteunen zowel ogg vorbis (net mp3, maar kleinere files bij dezelfde bitrate en opensource) maar ook flac (lossless compression). kijk hier eens: http://www.mp3shop.nl/ voor de ipod zijn daarintegen weer veel acc. te koop, lastige keus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Het grote nadeel van ipod is dat mp3's geconverteerd moeten worden naar het apple-format. Niet helemaal waar. Ondersteunde geluidsstructuren: AAC (16 tot 320 Kbps), Protected AAC (van iTunes Store), MP3 (16 tot 320 Kbps), MP3 VBR, Audible (2, 3 en 4), Apple Lossless, AIFF en WAV Ik heb zelf de iPod Video van 30 Gb en ik rip mijn CD's altijd op 320 kbps. Er passen dan zo'n 3000 nummers op. Daarnaast staan er nog een aantal afleveringen van "Man bijt Hond" en "Bieslog" podcasts, wat foto's en een backup van mijn contactgegevens op en nog heb ik nog zo'n 285 Mb over. De kwaliteit van de nummers die je via de iTunes store kunt kopen is erg slechts (128 kbps). De muziek op de iPod is van prima kwaliteit mits je een beetje goede oordopjes/hoofdtelefoon neemt en je de iPod puur als portable speler gebruikt. Mijn ervaring is dat wanneer je hem op je stereo aansluit en serieus wilt luisteren, de kwaliteit wel een stuk minder is dan van CD. Hoewel dat laatste wel mee schijnt te vallen als je Apple Lossless formaat gebruikt. Verder is de iPod volledig compatible met zowel een Mac als een PC. De enige voorwaarde is dat je iTunes hebt geinstalleerd, maar deze wordt standaard meegeleverd en is ook gratis te downloaden via Apple. Technische specificaties Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 27 september 2006 Report Share Posted 27 september 2006 Audiofiel en 'onderweg' gaan niet samen. Er is zoveel omgevingsgeluid in het OV / auto / fiets dat het m.i. niet zoveel zin heeft om teveel bij de kwaliteit stil te staan. Of je 320kbit of 128kbit mp3 gebruikt, afgezet tegen het overige lawaai hoor je vast geen verschil. Dat is sowieso lastiger dan je denkt, 128kbit LAME 'high quality' kan je w.s. niet eenvoudig van het origineel onderscheiden. Anyway, doe thuis inderdaad wat moeite voor een mooi geluid.. Onderweg volstaat een nieuwe 'smartphone' met 1gig kaartje en een album of 10 aan 128kbit mp3. my 2 cents Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Ik heb recent een Sony Network Walkman aangeschaft (NW-HD3). Deze levert met de bijbehorende koptelefoon een prima geluid, vergelijkbaar met mijn discman. Voorwaarde is wel dat de bitrate hoog genoeg is (minstens 256 kB/sec). De speler ondersteunt overigens MP3 tot 320 kB/sec, MP3 VBR en natuurlijk Sony's eigen formaat Atrac-3 (Plus). Nadeel is dat je verplicht bent de Sony Connect-software te gebruiken voor het overzetten van de muziek. Deze software schiet met name te kort wat betreft beheer van de muziekfiles. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Audiofiel en 'onderweg' gaan niet samen. Er is zoveel omgevingsgeluid in het OV / auto / fiets dat het m.i. niet zoveel zin heeft om teveel bij de kwaliteit stil te staan. Of je 320kbit of 128kbit mp3 gebruikt, afgezet tegen het overige lawaai hoor je vast geen verschil. Dat is sowieso lastiger dan je denkt, 128kbit LAME 'high quality' kan je w.s. niet eenvoudig van het origineel onderscheiden. Anyway, doe thuis inderdaad wat moeite voor een mooi geluid.. Onderweg volstaat een nieuwe 'smartphone' met 1gig kaartje en een album of 10 aan 128kbit mp3. my 2 cents bull... ik heb shure e3c doppen aangesloten op een creative zen micro en dat klinkt echt donders goed. met die shures hoor jij geen trein meer hoor. al meedre keren per ongeluk blijven zitten (er werd omgeroepen dat het achterste treinstel niet verder ging ) En idd die sony MP3 software is om van te kotsen. ik heb maar een geheugenkaart lezer aangeschaft. Dan slaap ik de muziek er naar toe. ik heb ook een sony w810i met de oordojes van sony, en die klinken goed! wel wat last van ruis in de speler zelf, maar dat is vrij zacht. Wat ik het nadeel vind, de shures klinken voor geen meter op deze telefoon. Die sony oordoppen klinken dan beter. Erg vreemd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 29 september 2006 Author Report Share Posted 29 september 2006 Het zou toch veel makkelijker zijn als je gewoon je audio files op de schijf kan dumpen zoals je met een usb stick bestanden met de verkenner ernaartoe sleept. Waarom is er nou speciale software voor nodig ? sony wordt het dus niet vanwege de omslachtige software. Als ik het goed begrijp kan je ook wav files afspelen op alle flash spelers, dit is de meest compromisloze methode lijkt me. overigens ben ik het niet eens met de stelling dat draagbare audio niet zo goed hoeft te zijn vanwege altijd aanwezige omgevingsgeluid. Als ik op vakantie ben, of voor mijn werk in een hotel bivakkeer wil ik ook van goede kwaliteit muziek kunnen genieten. De creative zen micro 8gb lijkt me ook wel een aardige keuze, heeft ook outlook synchronisatie en ingebouwde radio. Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Hij is een stuk goedkoper dan de ipod maar ziet er ook niet zo strak uit......... Wat nu? De sexy ipod of de completere en goedkopere zen micro??? De cowon spelers zijn van iaudio als ik me niet vergis, deze hebben schijnbar wel een naam goed te klinken. ik ben er nog niet uit geloof ik........... Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Het zou toch veel makkelijker zijn als je gewoon je audio files op de schijf kan dumpen zoals je met een usb stick bestanden met de verkenner ernaartoe sleept. Waarom is er nou speciale software voor nodig ? sony wordt het dus niet vanwege de omslachtige software. Als ik het goed begrijp kan je ook wav files afspelen op alle flash spelers, dit is de meest compromisloze methode lijkt me. overigens ben ik het niet eens met de stelling dat draagbare audio niet zo goed hoeft te zijn vanwege altijd aanwezige omgevingsgeluid. Als ik op vakantie ben, of voor mijn werk in een hotel bivakkeer wil ik ook van goede kwaliteit muziek kunnen genieten. De creative zen micro 8gb lijkt me ook wel een aardige keuze, heeft ook outlook synchronisatie en ingebouwde radio. Heeft iemand ervaring met dit apparaat? Hij is een stuk goedkoper dan de ipod maar ziet er ook niet zo strak uit......... Wat nu? De sexy ipod of de completere en goedkopere zen micro??? De cowon spelers zijn van iaudio als ik me niet vergis, deze hebben schijnbar wel een naam goed te klinken. ik ben er nog niet uit geloof ik........... Voor zover ik weet zijn alle merken die je noemt (muv iaudio) even lastig met hun specifieke software voor het slepen vanuit de verkenner. Iriver heeft 't geloof ik ook. De pech is dat het moeilijk uit de specs te halen is. Ik heb lang moeten zoeken, voor een echte usbstick mp3 speler. (Cowon Iaudio U2) Je ziet ook steeds meer clockradios en andere mini setjes met een usb ingang, kun je daar wel een ipod, creative of sony mee afspelen???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Ik gebruik momenteel een gemodificeerde (met Black gate non-polar elcos in voeding) Sony diskman met goede kwaliteit oordoppen die acceptabele kwaliteit geluid levert. Nu ben ik me aan het orienteren op een flash-speler (mp3-speler). Wat is jullie mening? Kan een flash speler een verwende audiofiel tevreden stellen met een acceptabele geluidskwaliteit? (natuurlijk muziek in hoogste bitrate op de player plaatsen) Het grote voordeel is uiteraard de opslag van veel meer nummers dan ik nu op 1 CDtje krijg, tevens het ontsluiten van een schat aan muziek die reeds op mijn PC staat (elke keer een CDtje branden is ook erg omslachtig). Wat ik zo in tests lees zijn de flash players beter in geluidskwaliteit dan de harde schijf players. Wat is jullie ervaring? De nieuwe Ipod nano 8GB lijkt me wel een mooie. Ik gebruik alleen een PC ipv MAC combineert het hier ook goed mee? Groeten, Het gebruik van I pod met gewone PC is geen enkel probleem. Je laadt gewoon de CD als 320bit MP3 in I tunes en je kunt er tegenaan, speel al ruim een jaar met de I pod 60 Gb en het bevalt super. Ik gebruik wel Senheiser oordopjes overigens, die van de I pod zijn niet zo lekker qua comfort. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Voor goede opname kwaliteit kun je het beste een Hi-MD speler aanschaffen. Je kunt dan vanaf je eigen set opnames maken in CD kwaliteit (PCM). Een goede hoofdtelefoon erbij en je bent klaar. Een goede hoofdtelefoon is bijvoorbeeld een Grado SR60 of een Sennheiser PX100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jean Sibelius Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Hoi Henrie, Iedereen zet tegenwoordig zijn Denon 3910 in de verkoop om een 3930 te gaan kopen. Qua CD's een prima speler (inclusief SACD en DVD-audio)! Je gaat het niet redden met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Hoi Henrie, Iedereen zet tegenwoordig zijn Denon 3910 in de verkoop om een 3930 te gaan kopen. Qua CD's een prima speler (inclusief SACD en DVD-audio)! Je gaat het niet redden met Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 3 oktober 2006 Report Share Posted 3 oktober 2006 Het zou toch veel makkelijker zijn als je gewoon je audio files op de schijf kan dumpen zoals je met een usb stick bestanden met de verkenner ernaartoe sleept. Waarom is er nou speciale software voor nodig ? sony wordt het dus niet vanwege de omslachtige software. (...) De meeste merken doen dat om zichzelf te beschermen wat betreft het illegale uitwisselen. De software van Sony, Apple en IRiver hebben allemaal een beveiliging om te voorkomen dat op de ene computer de speler vol gepompt wordt om vervolgens bij de buurman op zijn computer de boel weer leeg te trekken. Echter: op het net zijn zat tools te vinden die er voor zorgen dat je niet de verplichte software nodig hebt. Bijvoorbeeld op ATRAC Life is zat te vinden voor Sony's spelers. Zonde als je een speler diskwalificeert uitsluitend om de software: ik zou eerst gaan voor geluidskwaliteit. Enneh... het is even wennen, iTunes of SonicStage (Sony) maar uiteindelijk is het best handig in het gebruik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wollie Posted 3 oktober 2006 Report Share Posted 3 oktober 2006 ik zou toch voor een zen van creative gaan mischien is een 20 of 40gb zen toutch een optie. deze zij qua geluids qualitijd echt perfect Link to comment Share on other sites More sharing options...
seoman Posted 3 oktober 2006 Report Share Posted 3 oktober 2006 De meeste merken doen dat om zichzelf te beschermen wat betreft het illegale uitwisselen. De software van Sony, Apple en IRiver hebben allemaal een beveiliging om te voorkomen dat op de ene computer de speler vol gepompt wordt om vervolgens bij de buurman op zijn computer de boel weer leeg te trekken. Echter: op het net zijn zat tools te vinden die er voor zorgen dat je niet de verplichte software nodig hebt. Bijvoorbeeld op ATRAC Life is zat te vinden voor Sony's spelers. Zonde als je een speler diskwalificeert uitsluitend om de software: ik zou eerst gaan voor geluidskwaliteit. Enneh... het is even wennen, iTunes of SonicStage (Sony) maar uiteindelijk is het best handig in het gebruik. Die zogenaamde zelfbescherming is een hele dunne smoes. Het enig wat er gebeurd is dat er eerst HUN software geinstallerd moet worden. (of 3rd party tools) Ik vind het echt de lafste smoes ooit verzonnen door fabrikanten. Het kan gewoon simpel en dat is wat een gebruiker wil. Helaas is de gebruiker te geil op de status van een ipod om kritisch te kijken. Een enkeling zal de kwaliteit laten wegen (Misschien zelfs terecht) maar dat zijn er maar een paar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mr toast Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Ik zou nu echt geen HI-MD nemen. Ik heb jaren gespeeld met MDLP en netMD, maar je blijft aankloten met de sonicstage software. bovendien blijf je dna slepen met MD schijfjes. Het is een prachtig ondergewaardeerd systeem dat minidisk, maar ik vind het nu echt iets voor thuis (in deck vorm). Ik heb BTW een zen micro gehad (maar dna van 5 gb zonder kleurenscherm). Prima dingetje, goede geluidskwaliteit en zeer makkelijk in gebruik. Zit fijne software bij die niet zo achtelijk zwaar is voor je pc. Maar het apparaat is ook te gebruiken als externe HD (moet je even instellen). daarnaast kan je wel slepen en dumpen als je hem USB aansluit, maar dat is vrij traag. met de software gaat het best snel Als ik mijn w810i telefoon niet had, zou ik er nu nog mee spelen. creative heeft nu ook andere spelers: de Neeon 2 en de Zen V (plus) deze zijn volgens mij ook de moeite waard om te bekijken. Creative heeft de laaste tijd echt prima mp3 spelers voor goede prijzen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 14 oktober 2006 Author Report Share Posted 14 oktober 2006 Ik ben toch gevallen voor het sexy uiterlijk van de iPod nano en de mooie gebruikers interface met het click wheel. Ik heb vandaag de 8Gb gekocht, hij was wel duur maar dan heb je ook wat . Met iTunes werken is ook goed te doen, hij staat nu te synchroniseren. Ik ben benieuwd of hij nog van klank gaat veranderen als hij een tijdje speelt. Groeten, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Simon_W Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 Ik zou nu echt geen HI-MD nemen. Ik heb jaren gespeeld met MDLP en netMD, maar je blijft aankloten met de sonicstage software. bovendien blijf je dna slepen met MD schijfjes. Het is een prachtig ondergewaardeerd systeem dat minidisk, maar ik vind het nu echt iets voor thuis (in deck vorm). Ik blijf het veel meer aan te horen vinden dan MP3. HI-MD heb ik overigens nog niet gehoord. Ik dacht dat vooral de opslagcapiciteit groter is of is ook het geluid beter dan gewone MD? Als opslagcapiciteit niet meer zo'n issue is zal het het verschil tussen geluidsbestand thuis en on-the-road wel vervallen neem ik aan. Hier zie ik het antwoord op mijn vraag, toch echt CD kwaliteit dus ! http://www.hifi.nl/nieuws.php?keuze=36124 Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 15 oktober 2006 Report Share Posted 15 oktober 2006 Ik heb net een Ipod 30gb kado gekregen. Ziet er prachtig uit en klinkt heel goed maar dat geklooi met ITunes bevalt een stuk minder. Wat een rot programma, dat synchroniseren lijkt handig maar is het absoluut niet. Een cd inlezen duurt ook een eeuwigheid. Misschien ligt het aan mijn thuispc, p3 800mhz? En je kunt je Ipod ook maar op vijf verschillende pc's aankoppelen, erg eigenaardig. Ik heb thuis al twee pc's en op het werk nog een paar. Dus handig bij vrienden wat muziek uitwisselen via die Ipod is niet echt mogelijk. Ik werk al sinds het jaar 1989 met Mac's maar dit vind ik echt het eerste super gebruiksonvriendelijke programma dat ik op de Mac ben tegengekomen. Doe mij maar Windows Mediaplayer 9. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 15 oktober 2006 Author Report Share Posted 15 oktober 2006 Volgens mij kan je met windows media player ook je iPod vullen met muziek. Ik heb het nog niet geprobeerd, heeft iemand hier ervaring mee? Op de iPod kan je ook gewoon in WAV formaat muziek zetten, dan heb je uitstekende kwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
olivetti Posted 15 oktober 2006 Report Share Posted 15 oktober 2006 Volgens mij kan je met windows media player ook je iPod vullen met muziek. Ik heb het nog niet geprobeerd, heeft iemand hier ervaring mee? Op de iPod kan je ook gewoon in WAV formaat muziek zetten, dan heb je uitstekende kwaliteit. Uitwisselen tussen Mediaplayer en iTunes gaat niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts