Jump to content

DVD-speler

Henrie
 Share

Recommended Posts

Ik wil nu eindelijk eens een dvd-speler gaan kopen. Maar dan voornamelijk om cd's mee af te spelen (en natuurlijk dvd's, maar die komen er vanzelf wel; heb er al een paar op het oog). Ik heb daar nu een Pioneer PD-S507 voor. Toen ik die aanschafte, begreep ik van een aantal mensen hear dat dat niet veel bijzonders is ;) dus er moeten genoeg dvd-spelers zijn die minstens zo goed zijn... Ik maak mij overigens sowieso niet zo druk om de geluidskwaliteit. Dat zal wel goed zitten :rolleyes:

Budget: tja, wat zullen we daar eens van maken. Ga eens van

Ik heb indertijd gekozen voor een Philips 963SA om dezelfde reden. Leuk voor DVD en goed voor CD/SACD. Inmiddels klein beetje gemod maar hoedt niet.

Worden helaas niet meer gebouwd.

Echter heb ik achteraf na jaren wel het idee dat een volgende keus een standaard DVD speler (zeker met de huidige prijzen) en losse CD speler zou worden. Voor redelijke bedragen koop je een prima CD speler. Het budget is dan altijd weer de bepalende factor, daarna de oren.

Een paar ideetjes:

Denon DVD 2930

Marantz DV 7600

Yamaha DVD-S 2500

Wat aan de dure kant,maar deze spelen alles,dus ook SACD.

Wat goedkoper,zonder SACD:

NAD T 533

Maranzt DV-6500

Bij deze is de NAD de aanrader,die is ook heel goed in cd,de Maranzt al weer een stuk minder.

Van Medevoort maakt ook leuk spul.Maar probeer ze wel eerst uit,dit soort allesvreters kunnen erg gevoelig zijn voor kopie

Hallo Henrie,

Op deze site zie je heel veel DVD-spelers in verschillende prijsklasse. Ze bespreken ze en laten vele foto's (voorzien van commentaar) zien over opbouw, binnenwerk, enz.:

http://www.areadvd.de/hardware/index/dvdplayer.shtml

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

Jan

Bedankt voor de link. Helaas in het Duits (ik had 'm via Google al wel eens gevonden geloof ik) en das niet mijn sterkste kant... Maar goed. Ik zal eens kijken...

Voor dat bedrag vindt je met wat zoekwerk een Yamaha DVD-S2500. Prima player en een degelijk goed geluid. De S2300 klinkt nog beter, maar was duurder en wordt niet meer gemaakt.

:rolleyes:

De S2500 staat al een tijdje in m'n 'short list'. Ik dacht alleen dat ie veel duurder was, omdat de S2300 inderdaad ook duurder was...

Heb ook al eens gekeken naar de Marantz DV8300, maar die wordt ook niet meer gemaakt. Was mij ook te duur trouwens... Nieuwe Marantz modellen zijn helaas niet meer in champagne-goud kleur leverbaar...

Ik zag net nog de Rotel RDV-03. Ziet er ook wel aardig uit... Lastig, lastig... ;)

Ja, op marktplaats staat er ook een. Bedankt voor de tip (en Duck ook), maar ik wil eigenlijk een nieuwe :rolleyes:

@ Eip:

Kieskeurig ken ik. Helaas staan daar vooral de wat bekendere merken op. Van een Rotel is daar bijvoorbeeld niks te vinden. Van dure Marantz-modellen daarentegen dan weer wel...

alle low budget spelers zijn regiovrij. Als je dus iets koopt van eoa micky-mouse-merk, speelt die het wel af. De merken zitten vast aan hun duurbetaalde leges en zijn verplicht de regiocodering in te passen. Op zich is het geen probleem, behalve als je DVD's wil bekijken uit een andere regio. De vraag is hoe vaak je dat doet. Als dat regelmatig voorkomt, is een crack wel handig. Er zijn spelers waar dit behoorlijk lastig bij is, terwijl het bij andere spelers gewoon mbv van de AB kan. De Yamaha S2300 is zover ik weet een beetje lastig. Je kunt eens op deze webpage kijken of de spelers die je in je favorieten hebt staan op eoa manier gekraakt kunnen worden.

Dit zeggen ze over de S2300:

Hi !

It seems, there is no way to get the machine codefree with a remote or disc hack. The problem is: The player is a `mix

alle low budget spelers zijn regiovrij. Als je dus iets koopt van eoa micky-mouse-merk, speelt die het wel af. De merken zitten vast aan hun duurbetaalde leges en zijn verplicht de regiocodering in te passen. Op zich is het geen probleem, behalve als je DVD's wil bekijken uit een andere regio. De vraag is hoe vaak je dat doet. Als dat regelmatig voorkomt, is een crack wel handig. Er zijn spelers waar dit behoorlijk lastig bij is, terwijl het bij andere spelers gewoon mbv van de AB kan. De Yamaha S2300 is zover ik weet een beetje lastig. Je kunt eens op deze webpage kijken of de spelers die je in je favorieten hebt staan op eoa manier gekraakt kunnen worden.

Ik denk niet dat ik het nodig ga hebben, want ik zal waarschijnlijk alleen dvd's hier in Nederland halen. Maar je weet het nooit. En dan is het wel handig als de speler regiovrij gemaakt kan worden...

Dit zeggen ze over de S2300:

Hi !

It seems, there is no way to get the machine codefree with a remote or disc hack. The problem is: The player is a `mix

Ik denk dat de Marantz en de Cambridge elkaar kwalitatief gezien niet echt ontlopen.

Luistertechnische verschillen (naar mijn idee): Marantz versterkers vind ik doorgaans wat laid back waar ik Cambridge versterkers wat dynamischer vind. Naar beide is het overigens prettig luisteren, naar mijn mening. Als deze karaktertrek al doorgetrokken kan worden naar DVD-spelers, dan zullen de klankverschillen tussen deze twee (voor zover aanwezig) ook ongeveer zo te typeren zijn.

Ik zou voor de Marantz gaan, gelet op het prijsverschil. Omdat je een Marantz versterker hebt, zou die qua looks misschien ook wat beter passen, als dat al een argument is (voor mijzelf doorgaans niet trouwens, als alle apparatuur maar zwart is ;) )

De HDMI-aansluiting is alleen zinvol in combinatie met een LCD/Plasma HD-TV met HDMI-aansluiting. Als je die hebt of binnenkort gaat aanschaffen, zou het in dit geval beter zijn te kiezen voor de Cambridge.

Ik denk dat de Marantz en de Cambridge elkaar kwalitatief gezien niet echt ontlopen.

Luistertechnische verschillen (naar mijn idee): Marantz versterkers vind ik doorgaans wat laid back waar ik Cambridge versterkers wat dynamischer vind. Naar beide is het overigens prettig luisteren, naar mijn mening. Als deze karaktertrek al doorgetrokken kan worden naar DVD-spelers, dan zullen de klankverschillen tussen deze twee (voor zover aanwezig) ook ongeveer zo te typeren zijn.

Ik zou voor de Marantz gaan, gelet op het prijsverschil. Omdat je een Marantz versterker hebt, zou die qua looks misschien ook wat beter passen, als dat al een argument is (voor mijzelf doorgaans niet trouwens, als alle apparatuur maar zwart is ;) )

Dat argument zou opgaan, als de Marantz champagne-kleurig zou zijn (en dan zou ik dat zeker meenemen). Mijn versterker is namelijk in die kleur. Maar deze demo-speler is in het zilver. Bij de Cambridge heb ik nog de keuze tussen zwart en zilver. In de winkel stond overigens een zilveren... Dus eigenlijk maakt het uiterlijk bij deze 2 mij niet zo veel uit. Beide zien ze er goed uit en beide kleuren ze niet bij mijn versterker ;) Ik heb overigens een zwarte Rotel-tuner. Beetje een bij elkaar geraapt zooitje dus... ;)

De HDMI-aansluiting is alleen zinvol in combinatie met een LCD/Plasma HD-TV met HDMI-aansluiting. Als je die hebt of binnenkort gaat aanschaffen, zou het in dit geval beter zijn te kiezen voor de Cambridge.

Ik ga zeker nog een keer een andere tv aanschaffen. En dat zal dan wel een 'platte' worden, aangezien 'ouderwetse' beeldbuizen nauwelijks nog te koop zijn... Ik begin een beetje naar de Cambridge Audio te neigen... :rolleyes:

(...)Dus eigenlijk maakt het uiterlijk bij deze 2 mij niet zo veel uit. Beide zien ze er goed uit en beide kleuren ze niet bij mijn versterker ;) Ik heb overigens een zwarte Rotel-tuner. Beetje een bij elkaar geraapt zooitje dus... ;)

Dat scheelt weer een overpeinzing gelukkig :)

Ik ga zeker nog een keer een andere tv aanschaffen. En dat zal dan wel een 'platte' worden, aangezien 'ouderwetse' beeldbuizen nauwelijks nog te koop zijn... Ik begin een beetje naar de Cambridge Audio te neigen... :rolleyes:

Aan de Cambridge zul je vast geen miskoop hebben, dus is dan bij deze de knoop doorgehakt? :unsure:

(...)Dus eigenlijk maakt het uiterlijk bij deze 2 mij niet zo veel uit. Beide zien ze er goed uit en beide kleuren ze niet bij mijn versterker ;) Ik heb overigens een zwarte Rotel-tuner. Beetje een bij elkaar geraapt zooitje dus... ;)

Dat scheelt weer een overpeinzing gelukkig :)

Aan de Cambridge zul je vast geen miskoop hebben, dus is dan bij deze de knoop doorgehakt? :unsure:

Ik ga morgen denk ik nog ff bij Hobo kijken. Als die niks interessants hebben, dan koop ik denk ik de Cambridge. Wordt dan een zwarte denk ik. Anders wordt het helemaal zo'n drukte, qua kleuren... Maar eerst morgen nog even afwachten... :)

Ik heb 'm in huis :) Een Cambridge Audio DVD89 in het zwart...

Ben er al een beetje mee aan het spelen. Daarbij liep ik wel tegen het volgende op: ik heb een cd/sacd-hybride van Dark Side Of The Moon. Als ik die erin stop, gaat ie automatisch de sacd-laag afspelen (in het menu heb je de keuze in 5.1- of stereo-mix).

Vraag 1: zou ik ook de cd-laag nog kunnen beluisteren (als ik dat zou willen) en zo ja, hoe? Ik kan het in het menu en in het boekje niet vinden (wordt nauwelijks over sacd gerept).

Vraag 2: als ik deze sacd afspeel dan stopt ie na elk nummer heel even en gaat dan verder met hetvolgende nummer. Maar op dit album staan ook (veel) nummers die in elkaar overlopen. Dan is het irritant als ie ff stopt. Staat dat zo op de cd (die 'tussenruimtes'), of is dit iets wat de speler zelf doet? Bij cd's doet ie dat niet namelijk...

Ik heb 'm in huis :) Een Cambridge Audio DVD89 in het zwart...

Ben er al een beetje mee aan het spelen. Daarbij liep ik wel tegen het volgende op: ik heb een cd/sacd-hybride van Dark Side Of The Moon. Als ik die erin stop, gaat ie automatisch de sacd-laag afspelen (in het menu heb je de keuze in 5.1- of stereo-mix).

Vraag 1: zou ik ook de cd-laag nog kunnen beluisteren (als ik dat zou willen) en zo ja, hoe? Ik kan het in het menu en in het boekje niet vinden (wordt nauwelijks over sacd gerept).

Vraag 2: als ik deze sacd afspeel dan stopt ie na elk nummer heel even en gaat dan verder met hetvolgende nummer. Maar op dit album staan ook (veel) nummers die in elkaar overlopen. Dan is het irritant als ie ff stopt. Staat dat zo op de cd (die 'tussenruimtes'), of is dit iets wat de speler zelf doet? Bij cd's doet ie dat niet namelijk...

Vraag 1 is inmiddels beantwoord. Zonder cd/dvd in de lade kun je meer opties veranderen, o.a. waar de voorkeur bij een hybride sacd naar uitgaat...

Vraag 2 blijft nog staan...

En er is een derde vraag bij gekomen: als ik een cd draai, en druk op stop (moet 2x, maar dat terzijde), dan blijft de cd gewoon draaien. Op zich niet zo'n probleem natuurlijk, want hij speelt er verder prima om. Maar het kost extra energie en bovendien lijkt het mij toch dat het loopwerk sneller 'slijt'. De enige manier die ik tot nu toe gevonden heb om de cd stil te zetten, is door de speler op standby (of helemaal uit) te zetten. Maar ja, dat vind ik ook wat overdreven...

Gisteren een dvd'tje gekeken (Ghost World; geweldige film trouwens! :) ) en dat ging prima. Prima beeld (op m'n kleine tv'tje) en prima geluid. Alleen werkte de DTS 5.1-versie niet (het geluid; beeld werkte wel), maar dat vind ik niet zo'n probleem. Dolby Digital 5.1 werkte wel...

Ik blijf nog met 'vraag 2' zitten:

als ik deze sacd (DSOTM hybride) afspeel dan stopt ie na elk nummer heel even en gaat dan verder met hetvolgende nummer. Maar op dit album staan ook (veel) nummers die in elkaar overlopen. Dan is het irritant als ie ff stopt. Staat dat zo op de cd (die 'tussenruimtes'), of is dit iets wat de speler zelf doet? Bij cd's doet ie dat niet namelijk...

Is er niemand die deze sacd heeft en/of kent en dus wellicht een antwoord op mijn vraag heeft..? Of heeft iedereen mij op de inmiddels wel bekende 'negeermode' staan? ;):D

Ik blijf nog met 'vraag 2' zitten:

als ik deze sacd (DSOTM hybride) afspeel dan stopt ie na elk nummer heel even en gaat dan verder met hetvolgende nummer. Maar op dit album staan ook (veel) nummers die in elkaar overlopen. Dan is het irritant als ie ff stopt. Staat dat zo op de cd (die 'tussenruimtes'), of is dit iets wat de speler zelf doet? Bij cd's doet ie dat niet namelijk...

Is er niemand die deze sacd heeft en/of kent en dus wellicht een antwoord op mijn vraag heeft..? Of heeft iedereen mij op de inmiddels wel bekende 'negeermode' staan? ;):D

Henrie,

Zal ik eens kijken? De voorstrijklaag in de bijkeuken moet even drogen (tegelvloer leggen is de bedoeling en ik heb het nog nooit gedaan) dus ik heb even tijd.

Heb je het over de sacd laag? Stereo of surround?

Groet,

Jacco