Henrie Posted 19 oktober 2006 Author Report Share Posted 19 oktober 2006 Ik blijf nog met 'vraag 2' zitten: als ik deze sacd (DSOTM hybride) afspeel dan stopt ie na elk nummer heel even en gaat dan verder met hetvolgende nummer. Maar op dit album staan ook (veel) nummers die in elkaar overlopen. Dan is het irritant als ie ff stopt. Staat dat zo op de cd (die 'tussenruimtes'), of is dit iets wat de speler zelf doet? Bij cd's doet ie dat niet namelijk... Is er niemand die deze sacd heeft en/of kent en dus wellicht een antwoord op mijn vraag heeft..? Of heeft iedereen mij op de inmiddels wel bekende 'negeermode' staan? Henrie, Zal ik eens kijken? De voorstrijklaag in de bijkeuken moet even drogen (tegelvloer leggen is de bedoeling en ik heb het nog nooit gedaan) dus ik heb even tijd. Heb je het over de sacd laag? Stereo of surround? Groet, Jacco Ja, ik bedoel de sacd-laag. Stereo of surround maakt daarbij geloof ik niet uit, maar hij staat nu op stereo-ingesteld. Daar stopt ie zeker weten na elk nummer heel even... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Negatief Henrie, de stereo sacd laag loopt als een tierelier. Geen pause tussen de tracks. Ik heb 9 trackovergangen beluisterd en die gingen allemaal feilloos. Let ook eens op track 5 (the great gig in the sky), mijn favoriet. De ruis slaat je om de oren en die piano lijkt wel te zweven. En op 4:34 lijkt het wel of de bandrecorder een oplawaai krijgt. Ik weet eigenlijk niet of dat in andere releases ook zo is, anders kun je de DSD remix zo herkennen. Mijn DSOTM heeft als rugnummer EMI 7243 582136 21 (IFPI L275). Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 @ punt 2: Dat hoort niet. De nummers lopen vloeiend in elkaar over zoals bij elke versie van dit album. Zowel bij de cd-laag als bij de stereo- en de multichannellaag. Het ligt dus aan de speler. Dit probleem klinkt mij bekend in de oren overigens, aangezien een paar types uit de allereerste generatie sony cd-spelers ook geen doorlopende nummers konden afspelen. Vond ik toen al een verbazingwekkend feit. @ punt 3: dat is volgens mij bij heel veel dvd-spelers. Na enige tijd stopt het draaien meestal wel, maar vreemd genoeg nooit direct nadat je op stop drukt. Na de eerste stop kun je meestal nog gebruik maken van een "resume"-actie waarbij de speler verder gaat vanaf waar je gebleven was. Twee keer stop is het geheugen wat dat betreft leeg maken. Zo heb je ook spelers die direct gaan spelen als je de lade sluit met de betreffende knop. Druk je echter de stop-knop in terwijl de lade openstaat dan sluit de lade en blijft de (sa)cd in zijn begin-menuscherm wachten. Kun je eerst gewoon naar je plaats lopen, via de koelkast of het koffiezetapparaat zonder iets te hoeven missen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 oktober 2006 Author Report Share Posted 19 oktober 2006 @ punt 2:Dat hoort niet. De nummers lopen vloeiend in elkaar over zoals bij elke versie van dit album. Zowel bij de cd-laag als bij de stereo- en de multichannellaag. Het ligt dus aan de speler. Dit probleem klinkt mij bekend in de oren overigens, aangezien een paar types uit de allereerste generatie sony cd-spelers ook geen doorlopende nummers konden afspelen. Vond ik toen al een verbazingwekkend feit. Ok, dan ga ik eens vragen bij de winkel, hoe dat zit. Ik vind het ook vreemd dat het niet doorloopt... @ punt 3:dat is volgens mij bij heel veel dvd-spelers. Na enige tijd stopt het draaien meestal wel, maar vreemd genoeg nooit direct nadat je op stop drukt. Na de eerste stop kun je meestal nog gebruik maken van een "resume"-actie waarbij de speler verder gaat vanaf waar je gebleven was. Twee keer stop is het geheugen wat dat betreft leeg maken. Zo heb je ook spelers die direct gaan spelen als je de lade sluit met de betreffende knop. Druk je echter de stop-knop in terwijl de lade openstaat dan sluit de lade en blijft de (sa)cd in zijn begin-menuscherm wachten. Kun je eerst gewoon naar je plaats lopen, via de koelkast of het koffiezetapparaat zonder iets te hoeven missen. Ja, dat klopt. Ik was er inmiddels al achter gekomen dat ie na een paar minuten vanzelf wel stopt. De Cambridge begint trouwens ook meteen met afspelen, als je de lade gesloten hebt. Dat vind ik verder wel prima trouwens... @Jacco: Ook bedankt voor je antwoord... Ik heb overigens dezelfde versie als jij... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 oktober 2006 Author Report Share Posted 19 oktober 2006 Ik heb net de winkel waar ik 'm gekocht heb opgebeld. Die hadden eenzelfde exemplaar in de winkel staan en die doet hetzelfde. Ook ff stoppen tussen de nummers door... De man die ik aan de lijn had, had dat nog nooit gehoord/meegemaakt. Hij gaat contact opnemen met Cambridge en dan hoor ik het wel... Misschien iets van een firmware upgrade of zo..? Ik hoop het, want verder bevalt de speler goed... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Nou, succes ermee. Voor dat geld verwacht ik eigenlijk dat de kinderziekten er uit zijn. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 oktober 2006 Author Report Share Posted 19 oktober 2006 Nou, succes ermee. Voor dat geld verwacht ik eigenlijk dat de kinderziekten er uit zijn. Groet, Jacco Ja ik ook. Ik hoop dat het goed opgelost kan worden... Er staat overigens een firmware-upgrade op de site van Cambridge, maar daarbij gaat het (volgens bijgaande info) om oplossingen voor problemen bij het afspelen van dvd's: "The firmware upgrade for the DVD89 corrects issues around lip synchronisation, shimmering and improves 1080i compatibility with displays." Er staat dus niks over sacd-problemen bij. Via Google vind ik ook niks... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Ja, daar gaan we steeds meer naar toe. Updates in de vorm van firmware updates. Nou ja, het kan goed werken, maar of je je oude versie weer terug kunt zetten, weet ik niet. Vaak kun je nog wel achterhalen welke versie er nu in zit, maar of die ook beschikbaar is voor download en installatie is een tweede. Weet je ook hoe je hem regiocodevrij kan maken? Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 oktober 2006 Author Report Share Posted 19 oktober 2006 Ja, daar gaan we steeds meer naar toe. Updates in de vorm van firmware updates. Nou ja, het kan goed werken, maar of je je oude versie weer terug kunt zetten, weet ik niet. Vaak kun je nog wel achterhalen welke versie er nu in zit, maar of die ook beschikbaar is voor download en installatie is een tweede. Weet je ook hoe je hem regiocodevrij kan maken? Groet, Jacco Ik weet het niet zeker, maar ik meen ergens (weet niet meer waar) gelezen te hebben, dat de speler al regiovrij is... Via google vind je ook veel van die berichten over deze speler... Hemmers heeft overigens net teruggebeld. Ze hadden Cambridge gebeld en die zouden het probleem onderzoeken. Kan me nauwelijks voorstellen dat ik de eerste ben die er over klaagt dus hoezo uitzoeken? Nou ja, ik wacht wel even af... Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Let ook eens op track 5 (the great gig in the sky), mijn favoriet. De ruis slaat je om de oren en die piano lijkt wel te zweven.Opvallend is in dat nummer ook het duidelijke verschil in takes van Clare Torry voor en na de gesproken tekst. De ruimtelijkheid van de zang, als ik het zo goed omschrijf, is ervoor groter dan er na, wat op 3.36 ongeveer aanvangt. En op 4:34 lijkt het wel of de bandrecorder een oplawaai krijgt. Ik weet eigenlijk niet of dat in andere releases ook zo is, anders kun je de DSD remix zo herkennen.Ik begrijp hieruit dat je dit album voor het eerst hoorde via deze sacd.Alle releases van "Dark Side of the Moon" hebben het. Een geintje. Je kunt je, nu je 't zelf meemaakte, waarschijnlijk de paniekreacties van sommige audiofielen voorstellen toen ze het album voor het eerst draaiden. Op "Wish You Were Here" bereikten ze hetzelfde soort effect toen ze met veel geraas een van de stereokanalen lieten "uitvallen". Toen hadden de Pink Floyd-leden nog wel wat gevoel voor humor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 19 oktober 2006 Report Share Posted 19 oktober 2006 Let ook eens op track 5 (the great gig in the sky), mijn favoriet. De ruis slaat je om de oren en die piano lijkt wel te zweven.Opvallend is in dat nummer ook het duidelijke verschil in takes van Clare Torry voor en na de gesproken tekst. De ruimtelijkheid van de zang, als ik het zo goed omschrijf, is ervoor groter dan er na, wat op 3.36 ongeveer aanvangt. Oh, dat was me inderdaad ook al eens opgevallen, maar verder niet bij nagedacht. Grappig. En op 4:34 lijkt het wel of de bandrecorder een oplawaai krijgt. Ik weet eigenlijk niet of dat in andere releases ook zo is, anders kun je de DSD remix zo herkennen.Ik begrijp hieruit dat je dit album voor het eerst hoorde via deze sacd.Alle releases van "Dark Side of the Moon" hebben het. Een geintje. [...] Dat wist ik niet, bedankt. Ja, ik ken eigenlijk alleen deze uitgave van DSOTM en ik dacht dat tijdens de remix de banden van dusdanig slechte kwaliteit waren dat ze van de spoor afliepen oid. Het hoort er gewoon bij, weer wat geleerd. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelNL Posted 25 oktober 2006 Report Share Posted 25 oktober 2006 Nu maar hopen dat ie upgradeble is. Opmerkelijk dat ff doordraaien. Nooit eerder van gehoord. Stoppen is stoppen lijkt mij. Succes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 oktober 2006 Author Report Share Posted 25 oktober 2006 Nu maar hopen dat ie upgradeble is. Ik heb er tot nu toe nog niks meer over gehoord. Als ik de rest van de week ook niks hoor, ga ik zaterdag een even informeren hoe het er mee staat... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Als ik moest gokken had ik gezegd dat Henrie een leuk stil media PCtje zou maken met 'goede' geluidskaart. Waarom niet? Dat gezegd hebbende.. misschien doen ze geen SACDs.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 oktober 2006 Author Report Share Posted 26 oktober 2006 Als ik moest gokken had ik gezegd dat Henrie een leuk stil media PCtje zou maken met 'goede' geluidskaart. Waarom niet? Dat gezegd hebbende.. misschien doen ze geen SACDs.. Dat had ik kunnen doen ja Maar die spelen inderdaad geen sacd's. Niet dat dat zo'n ramp is of zo, maar ik heb liever stand-alone apparaten. Dvd erin en spelen maar. Geen gedoe met besturingssystemen en zo... Overigens gebruik ik m'n PC wel voor muziek hoor. Maar alleen mp3's. Voor cd's en dvd's vind ik 'm niet handig, dus daar heb ik een stand-alone speler voor... Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelNL Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Als ik moest gokken had ik gezegd dat Henrie een leuk stil media PCtje zou maken met 'goede' geluidskaart. Waarom niet? Voor 375 euro? Een beetje CD speler zou ik niet inruilen voor PC geluid. Wellicht als de geluidskaart zoveel kost . Ik hou het maar enkele minuten vol met "muziek" van de PC. Raak ik gestressed van . Gelukkig staat er een draaitafel naast . Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Niets mis met een pc + goede geluidskaart als audiobron hoor En gelukkig zijn geluidskaarten ook echt geen 375 euro.. Een pctje in totaal gaat die kant natuurlijk wel op.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 26 oktober 2006 Author Report Share Posted 26 oktober 2006 Niets mis met een pc + goede geluidskaart als audiobron hoor En gelukkig zijn geluidskaarten ook echt geen 375 euro.. Een pctje in totaal gaat die kant natuurlijk wel op.. MP3's rechtstreeks vanaf mijn computer klinken prima. En daar zit echt geen fancy geluidskaart in. Gewoon een (oude) Soundblaster Live 1024, niks bijzonders dus... Voor m'n cd's gebruik ik echter liever een cd- of dvd-speler... Overigens was m'n speler Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 6 december 2006 Author Report Share Posted 6 december 2006 Nu maar hopen dat ie upgradeble is. Ik heb er tot nu toe nog niks meer over gehoord. Als ik de rest van de week ook niks hoor, ga ik zaterdag een even informeren hoe het er mee staat... Het heeft even geduurd, maar het probleem is opgelost. Ik had het begin november nogal druk, dus had ik toen niet zoveel tijd om het probleem (proberen) op te lossen, maar de laatste weken ben ik er weer mee bezig geweest. Hemmers heeft meerdere keren naar Cambridge Audio gebeld en afgelopen maandag kreeg ik bericht dat het met een firmware upgrade op te lossen was. Deze upgrade staat gewoon op de site van Cambridge. Ik had 'm ook al wel gezien, maar in de omschrijving van die update wordt met geen woord gerept over 'mijn' probleem met sacd's, dus ik had 'm nog niet geprobeerd (ik ga niet zomaar allerlei upgrades proberen). Maar goed, hij werkt wel. Bij sacd's gaan de nummers nu ook vloeiend in elkaar over. Prima opgelost. Nou ben ik helemaal tevreden met de speler... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 24 januari 2007 Author Report Share Posted 24 januari 2007 Ik zag laatst toevallig dat Cambridge inmiddels op hun site heeft aangegeven welke van de gebouwde DVD89's een firmware upgrade kan gebruiken: Do I need a firmware upgrade? The serial number on the unit will show the production date. e.g. 0610 0001 would mean: year: 06, month: 10, unit producsed that month: number 0001. The new firmware is in all units produced in and after October 2006, so if the serial number starts 0610, 0611, or 0612, then the unit has new firmware installed. If the serial number starts 0609, 0608, or 0607, then the unit is running the older firmware, and would benefit from an upgrade." Er wordt bij de beschrijving van de firmware upgrade (waar de upgrade voor dient) overigens nog steeds met geen woord gerept over problemen met sacd's. Maar goed, daarvoor helpt de upgrade dus ook... Ps. denk je in oktober een nieuwe dvd-speler te kopen, blijkt ie al in januari gebouwd te zijn. Hij is dus eigenlijk al een jaar oud... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts