heaky Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Goedendag allen, na een lange tijd met mijn UC gespeeld te hebben, heb ik toch geen goed gevoel over het resultaat en twijfel ik aan mijn manier van "recht trekken". Na de stappen die ik hieronder zal beschrijven, behaal ik telkens het resultaat waarbij de dynamiek verdwenen is en geluid enorm clipt. Hopelijk is er iemand zo vriendelijk mij bij te sturen. Hoe ik op dit moment te werk ga: - In de schermen van Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelNL Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Mmmmmmmmmmmmmm, zit er geen knop random op? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Je zou ook eens kunnen proberen om te ruisen in stereo mode; om het resultaat in realtime te bekijken kun je nog schakelen tussen pagina 2 en 3 tijdens het ruisen; ook is het niet zo gek om tijdens het ruisen de frequenties onder de 60 - 100 herz uit te schakelen ( met de kleine knop boven de freq selecteren, met het datawheel de freq uitschakelen door op het datawheel te drukken) en dan achteraf die freq met de hand te regelen. de opstelling van de microfoon is ook wel belangrijk; die moet goed vrij staan, niet op een kussen liggen op de luisterplaats o.i.d. wat krijg je uiteindelijk voor correcties? zijn die groot of juist niet. de limiet voor correcties moet je overigens wel zelf invoeren! (spanwijdte/afwijking van de doelcurve.). Er zijn al heel wat topics aan de UC gewijd, je kunt ook via de zoekfunctie een hoop tips vinden in diverse andere topics Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaky Posted 29 september 2006 Author Report Share Posted 29 september 2006 Je zou ook eens kunnen proberen om te ruisen in stereo mode; om het resultaat in realtime te bekijken kun je nog schakelen tussen pagina 2 en 3 tijdens het ruisen; ook is het niet zo gek om tijdens het ruisen de frequenties onder de 60 - 100 herz uit te schakelen ( met de kleine knop boven de freq selecteren, met het datawheel de freq uitschakelen door op het datawheel te drukken) en dan achteraf die freq met de hand te regelen. de opstelling van de microfoon is ook wel belangrijk; die moet goed vrij staan, niet op een kussen liggen op de luisterplaats o.i.d. wat krijg je uiteindelijk voor correcties? zijn die groot of juist niet. de limiet voor correcties moet je overigens wel zelf invoeren! (spanwijdte/afwijking van de doelcurve.). Er zijn al heel wat topics aan de UC gewijd, je kunt ook via de zoekfunctie een hoop tips vinden in diverse andere topics Bedankt voor de reactie. Om kort te reageren, ben ik inderdaad al wezen testen met de channelmode in Stereo mode. Ook het uitsluiten van het gebied onder de 100hz heb ik diverse malen geprobeerd. Meetmicrofoon probeer ik altijd zo dicht mogelijk in de buurt van de luisterpositie te plaatsen. De correcties zijn duidelijk te zien vooral in het laag (maar heb dan ook B&W Matrix speakers). Ik heb alle onderwerpen van het forum rondom de UC al proberen door te lezen, maar ik heb het idee dat ik qua waardes en/of volume regeling van de versterker verkeerd zit..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 maar hoe bevalt het geluid dan zonder de UC? Het is natuurlijk lastig om iets op afstand in te schatten maar je zal wel flink de ruimte hebben met dergelijke luidsprekers en dan is experimenteren met de plaatsing van de speakers toch altijd de eerste optie, correctie via de UC pas stap 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
heaky Posted 29 september 2006 Author Report Share Posted 29 september 2006 De te kleine ruimte is inderdaad een probleem. Het geluid heb ik eerst zonder UC zo optimaal mogelijk proberen te krijgen (positionering en wandbehandeling (voor de reflecties). Link to comment Share on other sites More sharing options...
pietje bell Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Je moet je uitgangs volume wel even terug draaien. Met uitruisen krijg je iedere toon op 1 vast volume behoorlijk recht, als je vervolgens muziek gaat draaien klopt er dus weer geen of niet veel van, behalve dat het laag minder stoort, maar ook dat gaat niet goed. Beter is het om met een sweep, met de hand de freqentie af te stellen, kom je een stuk verder in de buurt van recht. Ik heb na 2 UC-jes het opgegeven, voor mij is het middel minder dan de kwaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Het enige juiste gebruik van de ultracurve is hem in de doos te laten. ik meen het echt serieus. Oke je kan er tot een bepaalde hoogte me oplappen maar dat blijft het ook, je luisterd naar een opgelapte set. Voor een hoop mensen is het dat goed zeker op het eerste moment maar als je langer luistert gaan je toch andere dingen opvallen die niet kloppen luister bv eens naar de vrijheid en losheid die het geluid krijgt als je het ding weghaald. Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Wat betreft het clippen, zet de UC eens op de stand Meter. Kijk dan met muziek waar je last van clippen ondervindt op op de eerste bladzijde. Zet de meter op de uitgang die je gebruikt en kijk of het uitgangssignaal niet overstuurd wordt (er komt dan clip te staan rechts van de VU-balken (onder PEAK koen de waardes voor links en rechts apart te staan), waar je normaal een cijferwaarde krijgt van het uitgangssignaal. Is dat het geval, ga dan naar naar het utility menu en zet dan de gain offset (eq) waarde net zoveel lager, dat de dynamische uitspattingen niet meer tot clippen leiden. (dat kan je weer in de 'meter' stand bekijken). Dat zou iig het clippen moeten oplossen. Wat een elegantere, maar iets omslachtigere manier is, is het volgende. Nadat je de UC hebt laten ruisen, neem je de hoogste gebooste waarde, als deze boven de 0dB lijn uitkomt. Verminder alle kanalen met de hoeveelheid van de hoogste waarde. Als je dit gedaan hebt, liggen alle waardes onder de 0dB, behalve de hoogste positieve correctie, die ligt dan precies op 0dB. Je schuift dus de hele bubs een aantal dB naar beneden. Theoretisch zou dan de gain offset (eq) in het utility menu ook naar nul kunnen, zonder dat het problemen met clippen zou opleveren. Suc6, John. Verder is het in mijn optiek de aanschaf met de hoogste prijs/kwaliteitverhouding geweest in mijn set en ben het dan ook niet eens met de negatieve reacties die hier verder in het draadje naar voren gekomen zijn, maar ieder zijn eigen mening. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sebastiaan de vries Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Beste, De ultracurve is slechts een tool. Hoe de mensen ermee omgaan is een ander verhaal. Echter waar het mis gaat. Mensen lezen allemaal blije verhalen, rennen naar de winkel halen een UC zetten de toverbox tussen hun set en zijn dan teleurgesteld dat het resultaat zo tegenvalt. Het is geen toverbox en de ultracurve zelf kan niets. Er is kennis voor nodig om goede resultaten te behalen met een Ultracurve. Groeten, Bas Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts