igarof Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 hallo allemaal,ik ben nieuw op de site,en ga binnenkort mijn eerste serieuze hifi set kopen.Ik kan voor een zeer bescheiden prijs een nieuwe Micrex L1 (sonique) buizen versterker kopen,maar kan er weinig over vinden.heeft iemand ervaring met deze jongen, evt. in vergelijk met de prima luna prologue two,of de ,voor mij nog onbekende maar erg mooie eastern electric m groet maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 september 2006 Report Share Posted 29 september 2006 Het is geen buizenversterker Nee, het is een hybride versterker. Wel apart, met EL34's Dus een vergelijking met een Prima Luna gaat niet helemaal op. Ik vind het een hoop geld, dan zou ik zeggen 'koop dan een Link to comment Share on other sites More sharing options...
igarof Posted 30 september 2006 Author Report Share Posted 30 september 2006 Bedankt voor je reaktie.ok ,begrijp wat je bedoeld. enige suggesties voor een dergelijke versterker,+_ E 1200 euro? kan de micrex kopen voor 999,- ik heb nu nog een sony setje van 300,- dus zo'n Micrex moet toch wel een opwaardering van het geluid zijn?Ben nl. ook verliefd op het uiterlijk.Wil voor een versterker van min. E 1000,- wel dat ik hem mooi vind. ik hou me aanbevolen voor suggesties. groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 30 september 2006 Report Share Posted 30 september 2006 Beste Igarof, Voor 1200 euro is er heel veel moois te koop. Het is natuurlijk afhankelijk van je smaak en of het goed matched bij de rest van je set. Je schrijft dat je nu een Sony setje van 300 euro hebt. Kan ik daaruit concluderen dat je van plan bent na aanschaf van een verstreker ook de rest gaan vervangen? Met welke speakers speel je nu en welke plannen heb je daarvoor? Wil je in 1x klaar zijn, dan zou je eens kunnen kijken naar een Audio Analogue Enigma (2 x 54 Watt versterker, cd speler en tuner in 1 behuizing) voor 1200 euro. Dit vind ik persoonlijk een erg mooie keuze. Sluit daar een paar mooie speakers op aan, dan ben je helemaal klaar. Ik heb hem gehoord op Dynaudio speakers. Een snoepje ..... Wil je perse losse componenten, dan zijn de mogelijkheden natuurlijk oneindig. Wil je iets met buisjes, dan zou je eens kunnen kijken naar Unison Research. De Unison Research Unico is een mooie hybride (best of both worlds). Zelf speel ik met Bluenote (geen buisjes), maar er zijn nog veel meer mooie merken te noemen. Gewoon luisteren en een goede zaak laat je een en ander thuis uitproberen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
igarof Posted 30 september 2006 Author Report Share Posted 30 september 2006 dank voor je reaktie. ik heb me wat ingelezen,om ergens te beginnen,en heb nu in gedachten om de micrex(nu voor 999,-)te beluisteren met de rega appollo,waarvan ik alleen maar goede dingen hoor,en dyna audio of splendor luidspr. dus het budget is zo'n 3000-3500,- euro. groet maarten Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Hoi Igarof, Mooie plannen! Je verkeert in een luxe positie. Ga je alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts