Jump to content

Goeie lak voor plint gezocht

Sodejuu
 Share

Recommended Posts

Net als bij parket: 2 lagen Lecos inpregneermiddel opbrengen met een lap. Kan niet mislukken. Dan 2 maal Palmann polish 2 lagen. De eerste laag polish over de nog net kleverige laag impregneer. Dit kan echt niet mislukken

Een keer per half jaar een laagje Palmann met een lap opbrengen en laten drogen om te reinigen. Droog in 7 minuten. Mislukt nooit.

Hoi Stefan,

C37 is me iets te duur voor een draaitafel die ik er maar bij heb. Bovendien wil ik het absoluut niet in hoogglans hebben. Daar walg ik van.

Onlangs naar de hifishow in Brussel geweest. Daar stond BNS ook met alle speakers in hooglans. Tjesus, wat is dat lelijk. :o

En ik was net van plan om mijn nieuwe kersenhouten luidsprekerkasten in hoogglans te politoeren met schellak........................

Ach, smaken verschillen en sommige mensen hebben geen smaak. Aan de afwerking van een stuk hout kun je het vakmanschap en de toewijding van de maker aflezen, je geeft er je visitekaartje mee af.

Een mooi stuk hout verdient het om met liefde te worden gepolitoerd of met een harde lak hoogglans te worden gespoten en desnoods tot in de perfectie te worden gepolijst zodat je jezelf erin kunt terugzien. Een h

Hallo Allemaal,

Toch nog even een tip van mij over lakken;

Ik heb allerlei lakken geprobeerd de laatste jaren. Onder andere Glitsa (idd te sneldrogend), botenlak (te geel en te langzaamdrogend en te zacht), blanke vernissprays (sprayen is lastig in huis). Bleef voor mij als heel goede optie over; Rambo Pantserlak. dat is een watergedragen parketlak op acrylaatbasis die is versterkt met PU. Ideaal; sneldrogend maar niet te snel. Ijzersterk en binnen een dag kun je al 2 a 3 lagen opbengen en zelfs tussentijds schuren. En als bijkomend voordeel; de kwast kan gewoon onder de kraan schoongespoeld worden. Probeer maar.

Het is gewoon verkrijgbaar in de bouwmarkt

groet,

Ronald

Ha! Daar herken ik de vakman Henk de Bruijne. Maakt heel mooie sokkels voor Linn en Thorensspelers en bied ze op Ebay Engeland aan. Heb zelf een rosewood sokkel (geen echt rosewood natuurlijk) van hem gekocht vor mijn Sondek. Maatwerk is uitstekend. Maar toch is de Bruijne soms ook aan het zoeken naar de juiste afwerking. Hij gebruikt soms ook gepigmenteerde beitsen om het hout bij te kleuren.

groet,

Ronald

;)

Sandingsealed

Rubbed down

Sprayed with clear pre-cat laquer

Handwaxed to a lovely mellow sheen.

e9_1.jpg

76_1.jpg