carl Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 http://www.positive-feedback.com/Issue26/technics.htm Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Mooi artikel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Leuk leesvoer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Workmanship Visual Appeal Ergonomics Convenience Noise Dynamics Resolution Soundstage Bass Midrange Vocals Treble Musicality Enjoyment Onbetaalbaar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 oktober 2006 Author Report Share Posted 1 oktober 2006 Zo'n Technics valt wel mee in prijs S000884. Grote probleem van een platenspeler is overigens wel het hebben van goede platen.Overigens is er wel beter te vinden dan zo'n Technics. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Silversurfer Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Zo'n Technics valt wel mee in prijs S000884. Grote probleem van een platenspeler is overigens wel het hebben van goede platen.Overigens is er wel beter te vinden dan zo'n Technics. Carl, Denk niet dat ie dat bedoelde Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Voor die prijs is er niet veel beter te vinden, zijn er onder ons die deze gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
robx Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 sja, afgelopen vrijdag heb ik bij ReneN ook weer eens mogen beluisteren dat een platenspeler gewoon fijner is dan de CD speler. groet rob Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ik zou zeggen anders, ik vind niet dat je het kan vergelijken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
marky Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Ik zou zeggen anders, ik vind niet dat je het kan vergelijken. want? Het zijn toch beiden bronnen die muziek reproduceren? Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 1 oktober 2006 Report Share Posted 1 oktober 2006 Zo'n Technics valt wel mee in prijs S000884. Er staat stond tot voor kort er eentje hier bij mij onderin de klerenkast op reserve. Met slipmat om te scratchen. Erg leuk zo'n apparaat. Ik heb nog zo'n boem-boem plaat uit mijn middelbare school tijd. Dat wordt techno-muziek genoemd. Bij het kopen van zo'n plaat in een DJ-zaak krijg je er een goede nieuwe LP-hoes bij, die je voor oude platen (waarvan de hoes vies / stuk is) weer kunt gebruiken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 3 oktober 2006 Author Report Share Posted 3 oktober 2006 Hai S000884, Je weet inmiddels ik val voor draaitafels en zeilboten. Waarmee ik niet altijd beweer dat het ene beter is dan de ander. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 3 oktober 2006 Report Share Posted 3 oktober 2006 Ik vind niet dat je het moet vergelijken je moet gewoon genieten van de muziek, anders krijgen we weer zo'n welles nietes verhaal hier. Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 28 oktober 2006 Report Share Posted 28 oktober 2006 Artikel van Tweakers: "EMI-topman ziet einde van traditionele muziek-cd naderen CD as it is right now is dead'. Alain Levy, CEO van EMI Music, heeft deze gewaagde uitspraak gedaan tijdens een lezing aan de London Business School. Volgens Levy zet 60 procent van de kopers van een muziek-cd de inhoud van het schijfje over naar een draagbare mediaspeler en wordt de cd zelf vervolgens amper meer gebruikt. Dat betekent echter niet dat er geen ruimte meer is voor fysieke media, al was het maar omdat nog lang niet iedereen de overstap heeft gemaakt van analoge naar digitale muziek. Volgens Levy zullen uitgevers van cd's dan ook steeds innovatiever moeten omgaan met de content van de muziekschijfjes, zodat consumenten ze blijven kopen. Volgens Levy zullen er vanaf het begin van 2007 geen cd's van EMI Music meer op de markt gebracht worden zonder extra materialen. Wat voor extra content zal worden meegeleverd, liet Levy echter in het midden. Warner Music Group en Sony BMG hebben enkele weken geleden overeenkomsten gesloten met YouTube voor de verspreiding van muziekvideo's via de videodienst. EMI Music wilde daar niet aan meedoen, vanwege zorgen over de auteursrechtelijke bescherming van de videobeelden." Zou dan de LP de CD overleven? Link to comment Share on other sites More sharing options...
voodooless Posted 28 oktober 2006 Report Share Posted 28 oktober 2006 Volgens Levy zullen uitgevers van cd's dan ook steeds innovatiever moeten omgaan met de content van de muziekschijfjes, zodat consumenten ze blijven kopen. Ja, ze zouden eens kunnen beginnen om een CD fatsoenlijker te masteren i.p.v die extra meuk waar je ook maar een keer naar kijk, en dan nooit meer. Is dit weer zo'n propaganda verhaal om maar weer eens "aan te tonen" dat het zo slecht gaat met de muziekindustrie? Triest maar weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Slecht met de muziekindustrie laat me niet lachen, ze doen het helemaal zelf, b.v een bedrijf als sony dat een platenmaatschappij heeft, wat maken ze ook, dvd branders, ze kwamen met minidisk, ze verdienen ook flink aan die lege cdtjes en dvd's om maar te zwijgen over de dvd recorder hype, ze doen er zelf hard aan mee. Dat is net zoiets als een dief in die in de cel zit alle apparaten geven om te ontsnappen, maar zeggen dat ie het niet mag gebruiken Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 29 oktober 2006 Report Share Posted 29 oktober 2006 Pas gelezen in de nieuwe Hifi World dat die zogenaamde vinyl-boom van een aantal jaren terug vooral te wijten was aan dat soort techno 12"s waarvan de verkoop ondertussen gehalveerd is. Momenteel zouden 7" (de singel) het grootste deel van de verkoop uitmaken, waaruit ik (heb et artikel maar diagonaal gelezen hoor ) kan concludern dat al die audiofile vinyl pressings en 180gr persingen en zo toch nog steeds een zeer miniem aandeel in de wereldwijde vinyl-markt betreffen. Grootste boosdoeners zijn hier ook het downloaden via PC, copieren van en voor elkaar, en massaal gebruik van lo-fi media (MP3 en erger) als opslagmedium. mvg RastaPhil PS: ik vind beide media gerestricteerd (vergelijk de specs maar eens), met een kleine voorkeur voor het vinyl-geluid (dat romantische, breedbander-achtige, resonantiegevoelige, fluide geluid), en een voorkeur voor het practische van CD replay PS2: Ik zou momenteel eigenlijk liefst van al al mijn muziek op zeer hoge resolutie (zeker en vast veel meer dan 16bit 44.1hz) op harde schijven zetten, en een laptop gebruiken als muzik server, maar dat is een substantiele meerkost en tijdrovende bezigheid, tegen dat ik daar weer mee klaar ben is ofwel de wereld al kapot, ofwel die technologie ook weer achterhaald Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts