Jump to content

Platenwasmiddel

Hans van Liempd
 Share

Recommended Posts

het ding werkt eigenlijk zo:

Door een gat in de bovenkant van de kast steekt de zuigbuis.

Deze komt uit in een vrijwel gesloten plastic reservoir.

Aan de bovenkant van dit reservoir is een soort van gaasje gelijmd. daar moet de lucht er weer uit.

De ventilator zuigt n.l. de hele ruimte waarin het reservoir zit op onderdruk.

Hans,

Zou de oorzaak kunnen zijn dat het vacuum te sterk is met als gevolg dat de reinigingsvloeistof niet wordt afgezogen, maar wordt verdampt. De damp gaat regelrecht via het reservoir de kast in en condenseert daar. Natte troep dus. Wellicht dat het helpt als je de sterkte van het vacuum beperkt. Dit kan mechanisch door de leiding tussen het resrvoir en de afzuigbuis af te knijpen, of dmv een electronisce regeling van de vacuum-motor.

Helaas kan je bij de toegepaste afzuigbuis niet zien wat er in die buis gebeurt. Ik gebruik een afzuigbuis van vpi die transparant is. Daardoor kan ik het vacuum zodanig regelen dat vloeistof wordt afgezogen en niet wordt verdampt bij de sleuf in de buis. Dit is van belang omdat je voor een goede reiniging de in de vloeistof zwevende verontreiniging wilt afvoeren. Bij verdamping gebeurt dit niet of slechts ten dele.

Zo maar een gedachte.

groet,

Henk

het ding werkt eigenlijk zo:

Door een gat in de bovenkant van de kast steekt de zuigbuis.

Deze komt uit in een vrijwel gesloten plastic reservoir.

Aan de bovenkant van dit reservoir is een soort van gaasje gelijmd. daar moet de lucht er weer uit.

De ventilator zuigt n.l. de hele ruimte waarin het reservoir zit op onderdruk.

Hans,

Zou de oorzaak kunnen zijn dat het vacuum te sterk is met als gevolg dat de reinigingsvloeistof niet wordt afgezogen, maar wordt verdampt. De damp gaat regelrecht via het reservoir de kast in en condenseert daar. Natte troep dus. Wellicht dat het helpt als je de sterkte van het vacuum beperkt. Dit kan mechanisch door de leiding tussen het resrvoir en de afzuigbuis af te knijpen, of dmv een electronisce regeling van de vacuum-motor.

Helaas kan je bij de toegepaste afzuigbuis niet zien wat er in die buis gebeurt. Ik gebruik een afzuigbuis van vpi die transparant is. Daardoor kan ik het vacuum zodanig regelen dat vloeistof wordt afgezogen en niet wordt verdampt bij de sleuf in de buis. Dit is van belang omdat je voor een goede reiniging de in de vloeistof zwevende verontreiniging wilt afvoeren. Bij verdamping gebeurt dit niet of slechts ten dele.

Zo maar een gedachte.

groet,

Henk

Dat het vacuum te hard geloof ik niet. In het reservoir komt nog altijd een behoorlijke hoeveelheid vloeistof. Ik gebruik overigens ook maar heel weinig (2 knijpjes uit een sprayflacon). Dit is echter royaal voldoende om de plaat te bevochtigen.

Ik blijf erbij dat schuim de oorzaak is. Temeer omdat de vlokken schuim overal zitten.

Ik kan er ook altijd nog m'n Karcher waterstofzuiger bijzetten. Die heeft totaal geen last van dat schuim.

Maar het zal toch wel 'n extern reservoir worden.

:)

Opgezogen en via de rotor van de motor verspreidt. Ik heb dat ook wel gehad met de VPI maar dat lag dan altijd aan mij bijvoorbeeld door het afvoerslangetje open te laten. Is het reservoir verder goed afgesloten zodat er geen valse lucht wordt aangezogen?

Of al die OK zijn niet goed of die van jou - het kan niet dat jij de enige probleemhebber bent.

Of al die Okki Nokki's zijn niet goed, of die van jou niet. Een komma is heel belangrijk maar bij zo'n PS vergeet je hem wel eens.

Vriendelijke groet,

Carl

Ik heb vandaag met de okki nokki minstens 25 platen schoongemaakt, met gewone glassex wat behoorlijk schuimde, ik heb later gekeken en mij okki nokki is kurkdroog, dus er is misschien wel iets mis met jouw okki nokki.

:D

Hallo mannen ,

Gewoon afspoelen onder de kraan en afdrogen met de theedoek klaar is kees.

Groet Eip, :)

yeah, right :D

Wij hebben zo veel kalk in het leidingwater dat het medisch aangeraden wordt aan osteoporosepatienten :lol::angry:

;) mvg RastaPhil

1/4 ethanol-demi water en koud gewassen en uitgeklopte microvezeldoekjes!!! :P

(als ik nu al mijn mooie, zeldzame, en andere vinyl had bijgehouden had ik zeker een platenreinigingsmachine gekocht :( )