Guest Kraus vonBentinck Posted 5 oktober 2006 Report Share Posted 5 oktober 2006 Niet dat jij er iets aan hebt maar ik heb vandaag 2 van die Graaf 20 (als monoblokken gebrugd) gehoord. Dat klinkt wel, geweldige dynamiek. Combinatie met Sonus Faber monitors. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivan Posted 5 oktober 2006 Report Share Posted 5 oktober 2006 Beste! Wat jij zoekt is moelijk te vinden,want Naim van tegewordig is ook niet echt rithmish te noemen.Het oude serie van Naim zogenamde Olive serie was wel rithmish. Strake laag en drive heeft niks met ritme me te maken, ritme is een samenhang van het music.Voor mij gevoel samenhang van Graaf klopt niet helemaal. Bij Audio Note daartegen (otto,soro) klopt samenhang, dus ritme gevoel helemaal. Zelfs meer dan bij Olive Naims. M.v.gr, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 5 oktober 2006 Report Share Posted 5 oktober 2006 Volgens mij heeft ritme met muziek te maken, niet met versterkers... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 @Henrie, wat ben jij toch verrekte bijdehand! Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Drive en ritme kan ik ook niet echt 'plaatsen' bij muziekbeleving. Denk niet dat het universele begrippen zijn; de mensen die het 'durven' gebruiken bedoelen er onderling misschien weer heel iets anders mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stefan Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Ik ben op zoek naar een buizenversterker met drive. Met drive bedoel ik dat de bas strak en ritmisch wordt weergegeven en niet wollig en traag. Welke buizenversterker zou in aanmerking komen? Ik heb al wat rondgekeken op het net en heb zelf de Cayin 55T gevonden. Hubertinus Wil je drive uit een buizenbak dan kan je beter aandacht besteden aan je speakers. Zorg dat deze een vlakke impedantie hebben en dat de conus gecontroleerd wordt door de behuizing (lees:een gesloten systeem) Elke buizenversterker met uitgangstrafo reageert op impedantieschommelingen van de speaker; de klankbalans wordt beinvloed door de pieken en dalen in de impedantie. Een vlakke inmpedantie van de speaker is dus beter. OTL principes zijn mijns inziens niet geschikt voor aansturen van speakers onder de 600ohm, ik weet dat ik hiermee de woede op mijn hals haal van veel forummers maar het is nou eenmaal de waarheid. Buizen zijn gemaakt voor spanningsversterking en niet voor stroomversterking! Succes met je keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Dit eigenlijk de enige buizenversterker (die ik ken) die de aangestuurde Avalons werkelijk strak aanstuurt in het laag. Helaas kost 't ding Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 oktober 2006 Members Report Share Posted 6 oktober 2006 En kijk nou, alweer een 845... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ivan Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Volgens mij heeft ritme met muziek te maken, niet met versterkers... Henry, Dat is waar,maar als ik niet rithmish music speelt via rithmish aparatuur(oude naim,audio note,roksan,linn...) dan krijg je ook geen rithmish geluid,maar daar tegen als ik iets rithmish wil afspelen op Graaf en 90% van andere zogenamde High end aparatuur komt ritme (samenhang) niet corect out. Zelf als je allen van classic houdt is de samenhang van grote belang. M.v.gr, Ivo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 LUA, kan daar nog iemand iets over zeggen? Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
FlipHiFi Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Hallo Hubertinus, Is een cominatie van een buizen v.v. en een transistor e.v. misschien niet de oplossing? Ik heb namelijk een tijd lang met buizenversterkers gedweept, maar op een bepaald moment begon ik de door jou genoemde drive toch wel erg te missen. Ik heb toen een heleboel buizenversterkers beluisterd (vooral e.v.'s) en die kunnen wel hard hoor(!), maar toch miste ik drive. Na een tijde ben ik toen terecht gekomen bij de door mij eerder genoemde Moon I5 versterker, die ik nu dus heb verruild voor een hierboven genoemde combinatie. Met vriendelijke groet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts