Guest Kraus vonBentinck Posted 3 oktober 2006 Report Share Posted 3 oktober 2006 Het ziet er vrij defintief naar uit dat in het niet platvloerse Limburgse landschap een geschikte ruimte is gevonden om weer eens bij elkaar te komen in een omgeving die, naar ik heb gemerkt, zich weet te onderscheiden door een zeer aangenaam gebrek aan omgevingslawaai. Sodejuu heeft een plek weten te vinden die, weliswaar niet helemaal gratis (van de deelnemers wordt een kleine bijdrage -hooguit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Ah! Daar zat ik al op te wachten. Een voorversterker vergelijking? Mooi. Maar ik denk dat we nog iets meer nodig hebben dat alleen pre's. Wie wil w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 mijn grote wens is een cd-speler vergelijk die professioneel is opgezet . -luisteren met hoofdtelefoon -twee spelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
woodwinds Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 mijn grote wens is een cd-speler vergelijk die professioneel is opgezet . -luisteren met hoofdtelefoon -twee spelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 mijn grote wens is een cd-speler vergelijk die professioneel is opgezet . -luisteren met hoofdtelefoon -twee spelers Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 5 oktober 2006 Report Share Posted 5 oktober 2006 Er is al een begin gemaakt met de suggestie van een vergelijking "live versus reproductie" en ook is een voorversterkervergelijking al genoemd. Ik vind dit twee hele interessante onderdelen, wellicht juist ook te combineren op Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Leuk idee maar dat moet je niet doen. Twee dingen op Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 (op goed geluk het juiste knopje gevonden...) Ik zie een test tussen cd spelers wel zitten, VV kan ook. Wat ik niet zie zitten is een vergelijk tussen live en reproductie. Ik zie het namelijk niet gebeuren dat we naar een studio gaan en daar een goede opnametechnicus vinden om op een verantwoorde wijze opnamen te maken. Natuurlijk kunnen we wel wat gaan brassen, maar dat gaat meer lijken op een stoomcursus tot opnametechneut. Daar lijkt me een dag te kort voor. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Twee zaken op een dag gaat echt niet lukken, gezien de ervaringen van de afgelopen keren. Mijn voorstel is v.v. vergelijken en stel de mijne zeker ter beschikking. Cd speler (loopwerk/dac combinatie) kan natuurlijk ook, maar kan ook een volgende keer. er moet wat te wensen overblijven nietwaar? Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Het lijkt me wel een interessante dag te worden, en ik heb wel zin om die dag aanwezig te zijn, vooropgesteld, dat ik geen dienst of andere verplichtingen heb. Maar mijn vraag is de volgende, gaat er iemand uit de buurt van Rotterdam ook die kant op, dan kunnen we met meerderen rijden en de kosten delen. Ik kan daarvoor evt. wel een auto regelen. Ik zou dan graag als het kan mijn Marantz receiver daar aan de tand voelen, waarvan ik de VV-sectie gebruik om mijn Krell aan te sturen. Ik vind het op zich niet de beste oplossing, maar het is budgettair de enige mogelijkheid op dit moment voor mij. Als het dan mogelijk is om het te vergelijken met een dedicated VV, kan ik eens de prioriteit gaan bepalen om zelf een VV te gaan bouwen of kopen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Vanuit de omgeving Rotterdam/Den Haag zijn er wel meerderen denk ik, dus samenrijden gaat ongetwijfeld lukken. We zijn nu in ieder geval al met twee een auto regelen is niet nodig Live versus CD zou bijv. kunnen als de saxofonist al wel eens een opname heeft gemaakt of zelfs een CD op de markt heeft gebracht. Zelf een opname maken en die dan weer vergelijken met live is natuurlijk geen vergelijking. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Vanuit de omgeving Rotterdam/Den Haag zijn er wel meerderen denk ik, dus samenrijden gaat ongetwijfeld lukken.We zijn nu in ieder geval al met twee een auto regelen is niet nodig Live versus CD zou bijv. kunnen als de saxofonist al wel eens een opname heeft gemaakt of zelfs een CD op de markt heeft gebracht. Zelf een opname maken en die dan weer vergelijken met live is natuurlijk geen vergelijking. Hij heeft op verschillende CD's als begeleidingsmuzikant gewerkt. Als soloist echter niet dat ik weet, maar waarschijnlijk kan hij zelf wel wat opnemen. Ik heb nog geen tijd gehad met hem te bellen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Misschien kom ik ook eens een keer. Maar een vergelijk live/opname trekt me niet zo. Eerder voorversterkers. Of cd spelers. Bv een loopwerk/dac combi, een geintegreerde en een geintegreerde met buizen. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 6 oktober 2006 Members Report Share Posted 6 oktober 2006 Live versus CD zou bijv. kunnen als de saxofonist al wel eens een opname heeft gemaakt of zelfs een CD op de markt heeft gebracht.Zelf een opname maken en die dan weer vergelijken met live is natuurlijk geen vergelijking. Of je laat hem gewoon een muziekstuk naspelen... Live wint het waarschijnlijk met vlag-en-wimpel, tenzij het natuurlijk abominabel slecht wordt gespeeld (wat een walgelijke hififorum.nl smileys). Vanuit de omgeving Rotterdam/Den Haag zijn er wel meerderen denk ik, dus samenrijden gaat ongetwijfeld lukken.We zijn nu in ieder geval al met twee een auto regelen is niet nodig Ik heb nog niets vernomen over een datum, maar maak er voorlopig maar drie van. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Maandagavond zal ik op de lokatie aanwezig zijn. Dan zal ik de uitbater ook vragen welke data er nog vrij zijn en een aantal foto's maken. Mocht het eerder lukken om de "kalender" boven water te halen laat ik dat natuurlijk asap weten. Hoe deafening die silence is die Kraus bedoeld moet ik ook nog ff bekijken. Er moet hier wel volgens een bepaalde hinderwetnorm gebouwd worden. Een geluidisolatie is verplicht voor zowel uitgaand als ook binnenkomend geluid. Het is makkelijk te toetsen hoe deafening het is. De spoorlijn Roermond-Weert loopt zowat door de achtertuin. Bij mij thuis ook trouwens. Bij mij hoor je er niks van. Hoe het in de zaal is weet ik nog niet, maar ik heb zo'n idee dat het wel goed zit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Hoi Sodejuu, Is het die zaal vlak bij jou? Lijkt me ook wel eens leuk om een meeting bij te wonen, is er het afgelopen jaar een beetje bij ingeschoten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Hoi Sodejuu, Is het die zaal vlak bij jou? Lijkt me ook wel eens leuk om een meeting bij te wonen, is er het afgelopen jaar een beetje bij ingeschoten. Hoi Paul... huisje klaar..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Hoi Audiopaul. Het zaaltje waar het hier om gaat is 100 meter bij Sodejuu vandaan. Zou leuk zijn als je ook van de partij kon zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Hoi Sodejuu, Is het die zaal vlak bij jou? Lijkt me ook wel eens leuk om een meeting bij te wonen, is er het afgelopen jaar een beetje bij ingeschoten. Hoi Paul... huisje klaar..?? Jawel en de tuin ook. Volgende stap is aandacht voor de set en de luisterruimte, daar kan nog e.e.a. aan verbeterd worden. Hoi Audiopaul. Het zaaltje waar het hier om gaat is 100 meter bij Sodejuu vandaan. Zou leuk zijn als je ook van de partij kon zijn. Ah, dat dacht ik me al te herinneren. Als het tijdstip schikt en ik heb dat weekend ook geen consignatiedienst dan kom ik zeker die kant op. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Nou, ik ben net thuis en heb een paar foto's van de zaal gemaakt. Ze zijn niet allemaal even duidelijk, want het zijn foto's die ik met m'n mobieltje gemaakt heb, dus niet klagen over de kwaliteit Het is de komende tijd nogal druk. Ik heb echter wel een datum kunnen reserveren en dat is 2 december. Ik weet dat het niet de meest ideale datum is ivm St. Nicolaas bij sommigen, maar in november is alles bezet en deze maand krijg ik het niet geregeld. Ik denk dat we eventueel ook nog uit kunnen wijken naar 9 december. Een week later zal waarschijnlijk niet lukken ivm een eventuele kerstmarkt die daar wel eens gehouden zou kunnen worden. Let wel, de datum 2 december staat nog niet vast, maar ik zou het wel graag a.s.a.p. willen weten zodat ik de zaal vast kan leggen. Shoot Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Mooi zaaltje, met kroonluchters nog wel en een lekker hoog en ook nog schuin plafond. 2 december, wat mij betreft prima; is dat trouwens een zaterdag? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Uiteraard is dat een zaterdag . Ik heb de zal op dit moment onder voorbehoud gereserveerd van 11:00 - 18:00 uur Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Ik zal voor beide data een vrije dag moeten nemen, maar de 9e komt me het minst slecht uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Hoi Sodejuu, Ik zie een bar dus de ruimte lijkt me prima. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Zowel 2 als 9 december vooralsnog geen problemen mee. Het zaaltje lijkt me wat kaal, maar heeft gelukkig wat schuine kanten en verspringingen in het dak. Misschien wat extra dempingmateriaal neerzetten..?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts