Geerdie Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Hoi Sodejuu, Ik zie een bar dus de ruimte lijkt me prima. Groet, Jacco Wie is de BOB?? Zowel 2 als 9 december vooralsnog geen problemen mee. Het zaaltje lijkt me wat kaal, maar heeft gelukkig wat schuine kanten en verspringingen in het dak. Misschien wat extra dempingmateriaal neerzetten..?? Ben je mal joh! Niet teveel poespas. Gewoon neerzetten die handel en knallen maar! Er zijn zoveel onbekende factoren in dat zaaltje, dat een set die daar wordt neergezet h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 9 december of 2 december, ik vind het wel goed. Om op voorhand al te gaan tunen in het zaaltje lijkt me wat te ver gaan. (of iemand moet een paar rollen tapijt meenemen, dat zou geen kwaad kunnen op de harde vloer ) Er is sowieso heel veel ruimte om de luidsprekers vrij op te stellen in er is ruimte zat voor zitplaatsen ver van zij- en achterwanden. Een paar keer in de handjes klappen dan hoor je al snel hoe het zit met de galm en als een bos rammelende sleutels prettig klinkt dan is het voor 1 middag al gauw goed genoeg. Ik zou een voorversterkervergelijing wel aardig vinden maar ben ook wel te porren voor iets anders, als het maar niet te veel wordt. Voor een echt vergelijk zouden we ook nog wel een keer uit kunnen gaan van de "Sodejuu-CD" of opnieuw van te voren een nieuwe maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 2 december. Noteer mij ook maar. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Hoi Sodejuu, Ik zie een bar dus de ruimte lijkt me prima. Groet, Jacco Er zit zelfs nog een kroeg aan vast, maar die is op de foto's niet te zien. Ik heb niet het idee dat mensen dorst moeten lijden Wat de datum betreft is die dus in eerste instantie op 2 december gereserveerd. 9 December is een optie die ik erbij heb gezet, maar ik weet niet zeker of deze datum beschikbaar is. Waarschijnlijk dat ik donderdag nog even ter plekke wat meer duidelijkheid probeer te halen. Wat we gaan doen is mij om het even. In ieder geval zal een gedeelte van mijn set er staan als basis. De Fatbob laat ik echter thuis. Mocht er een draaitafel nodig zijn, kan de Thorens wel dienst doen. Ik kan wel uit de doeken doen welke apparatuur er zal staan. LS: B&W N804 EV: Bryston 4B-ST VV: Ayre K-3-RP CD: AVM CD1+ + EAD DSP7000 Kabels: Audiotruth Forest, SW Silverbullit, Art Speak digilink, XTC Bal Hou er rekening mee dat de Ayre geen aansluitwonder is. Hij heeft 4 ingangen waarvan 2 gebalanceerd en 2 ongebalanceerd. Van de gebalanbceerde is er ook nog 1 de phonoingnag. Ik heb dus maar 3 vrije ingangen die NIET programmeerbaar zijn. Ik kan dus op generlei manier de bronnen aan elkaar gelijk zetten. Mocht iemand anders ander speakers willen hebben, zal deze persoon er zelf voor moeten zorgen, mij maakt het niet uit. Ik weet dat niet iedereen gecharmeerd is van de B&W sound. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 De Bryston met B&W is toch een mooie combinatie? Bovendien, mochten het voorversterkers worden dan is er nog de gelegenheid om ook tegelijk eens te vergelijken tussen gebalanceerd en ongebalanceerd. Misschien is het vloeken in de kerk maar het is natuurlijk niet ondenkbaar dat er een Behringer UC bij zou kunnen om eventueel een zekere aanpassing aan de ruimte te kunnen realiseren. Ik begrijp een beetje dat we in feite moeten uitgaan van 2 december. Misschien kun je het adres even vemelden, ik kan dan de eerste posting aanpassen en de belangstelling inventariseren en vermelden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Hoi Kraus, Ik heb een UC hier, maar ik heb er zelf nog geen gebruik van gemaakt. Dat ding is dus nog maagdelijk Het adres van de faciliteit is: Caf Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Spijtig toch wel te ver voor mij hoor! (ziet er een leuke ruimte uit) En op 2 dec komt de goede Sint voor ongeveer 150 kindjes in de wijk! Dan moet ik aan de slag h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Ik heb de eerste posting inmiddels enigszins aangepast. Van de deelnemers met een vraagtekentje weet ik niet of ze zich nu in principe aangemeld hebben of niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 In principe wil ik er bij zijn. 2 december is nog vrij, dacht ik. Als het niet doorgaat dan hoor je het nog. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Het zit mij niet mee . Die avond treedt Madeleine Peyroux in Vredenburg op en zitten wij de dag zelf in Utrecht..... Mmm, maar weer wachten op een volgende keer Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Als het definitief 2 december wordt dan gaat dat wat mij betreft lukken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 @kraus, Schrijf mij ook maar in. Tenminste als het 2 december betreft,want die datum kan ik. De 9 december kan ik niet ivm Mahjong bondstoernooi. Is de bedoeling dat we nu gelijk al betalen of wat later als de datum definitief bekend is? Ik maak het graag over. Zo'n klein bedrag voor zo'n prachtige uitziende zaal. Sodejuu heeft goed werk gedaan bij het uitzoeken en een hele mooie prijs bedongen. Wat we gaan doen is mij om het even. Ik ga toch meer voor het ontmoeten van en de gezelligheid. Mocht er iemand willen komen en geen vervoer hebben og gewoon mee willen rijden voor de gezelligheid enz en in de flevopolder wonen of in het Gooische dan kan ik 1 persoon meenemen in mijn bestelauto.Het handigst is dan mij ff te PB-en. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 11 oktober 2006 Members Report Share Posted 11 oktober 2006 Op 2- en 9 december (nog) geen afspraken, maar de 9de geniet wel mijn voorkeur. Ik heb 2 kleine kinderen, en die Sinterklaas afspraken worden altijd in november besloten. Het wordt dan ook vaak nog op de manege gevierd, en dat is dus altijd op een zaterdag. Ik huiver dus ook een beetje bij de gedachte aan de 2e. Ik wil hier indien mogenlijk dus nog wat speelruimte houden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Vanuit de omgeving Rotterdam/Den Haag zijn er wel meerderen denk ik, dus samenrijden gaat ongetwijfeld lukken.We zijn nu in ieder geval al met twee een auto regelen is niet nodig Live versus CD zou bijv. kunnen als de saxofonist al wel eens een opname heeft gemaakt of zelfs een CD op de markt heeft gebracht. Zelf een opname maken en die dan weer vergelijken met live is natuurlijk geen vergelijking. Ik zie vanavond die saxofonist ik zal eens vragen wat hij er van vindt... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 @ audiofreak; er hoeft volgens mij van te voren niet betaald te worden; het gaat maar om enkele tientjes zaalhuur; als we er zijn delen we het bedrag door het aantal deelnemers en tsjakka. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 @ Kraus, okee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Misschien eens een UcD aan de tand voelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Vanuit de omgeving Rotterdam/Den Haag zijn er wel meerderen denk ik, dus samenrijden gaat ongetwijfeld lukken. We zijn nu in ieder geval al met twee een auto regelen is niet nodig Live versus CD zou bijv. kunnen als de saxofonist al wel eens een opname heeft gemaakt of zelfs een CD op de markt heeft gebracht. Zelf een opname maken en die dan weer vergelijken met live is natuurlijk geen vergelijking. Ik zie vanavond die saxofonist ik zal eens vragen wat hij er van vindt... Gisteravond met de betreffende man gesproken. Hij wil meewerken en zou 'n opname van 'n stuk kunnen maken. Dit kan hij op CD-zetten. Tijdens ons vergelijk zouden we de CD met het life gespeelde stuk kunnen vergelijken. Omdat hij nogal rijkelijk voorzien is van instrumenten zou hij ook het verschil tussen diverse saxen en klarinetten kunnen laten horen. Ook de invloed van verschillende mondstukken zouden we kunnen horen. Dit om te laten horen dat de ene sax of klarinet niet de andere is. Bovendien leer je wat over deze instrumenten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Wat Hans voorstelt daar loop ik wel warm voor. Lijkt me een leuk idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Het draait wel een beetje om de opname; als het een soort thuisopname wordt, dan mag je er toch wel van uitgaan dat je het resultaat daarvan niet mag/kunt vergelijken met een opname die in een professionele studio wordt gemaakt met een commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Hubertinus Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Dat live gedoe en instrumenten vergelijk trekt me niet. Hubertinus Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 13 oktober 2006 Report Share Posted 13 oktober 2006 Mij ook niet. Voorversterkers, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 13 oktober 2006 Report Share Posted 13 oktober 2006 Mij ook niet.Voorversterkers, d Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 13 oktober 2006 Report Share Posted 13 oktober 2006 Ik wil even aangeven, dat ik 2 december het makkelijkst in mijn agenda kan vrijmaken, 9 december heb ik dienst, dus als het overhoopt deze datum wordt, a.j.b. zo snel mogelijk doorgeven, dan kan ik nog actie ondernemen om, als het mogelijk is, mijn dienst met iemand te ruilen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 oktober 2006 Report Share Posted 13 oktober 2006 Ik heb gisteren nog even met de uitbater gepraat en 2 december doorgegeven als definitieve datum, omdat in zijn agenda bij 9 december een vraagteken staat. Zo'n vraagteken betekent dat er mogelijk onder voorbehoud iets gepland staat. Wat kon hij me op dat moment niet zeggen. Daarom heb ik besloten om 2 december vast te zetten, om tegen te gaan dat deze datum iemand anders 'm wegkaapt. Bovendien gaat de voorkeur blijkbaar uit naar de 2 december, als ik alle meningen tel. OP zich heb ik geen moeite met deze datum, al kan ik heel goed begrijpen dat er mensen echt niet kunnen zo op de zaterdag voor sinterklaas. De zaal is van 11:00 - 18:00 uur voor ons. Wel moet daarna alles opgeruimd worden, dus ook mijn spulletjes moeten terug, want zondag komt de sint op bezoek in de zaal. Tot nu toe is opruimen nog nooit een probleem geweest en daar ga ik nu oolk van uit. Wat livemuziek betreft heb ik daar weinig moeite mee, maar ik zie een vergelijk niet zitten. Het verschil is te groot, gewoon omdat live echt anders is en een set, door compressie op de software en beperkt dynamisch bereik, dit niveau nooit kan halen. Het lijkt mij beter dat mensen die een live-vergelijk willen eens samen een concert bezoeken ipv een dergelijke meeting daarvoor te gebruiken. Ik kan iig wel regelen dat e rlivemuziek aanwezig is als die wens er is. Er is bij ons in het dorp een hele goeie fanfare, waar een aantal leden best bereid zulen zijn om iets te komen toeteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts