Guest Kraus vonBentinck Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Ik heb hier nog een Sony TA 50ES staan met pre-out; dat is een heel behoorlijke versterker (goed getest "Lupenrein" was het testoordeel) en die kan ik ook wel meenemen. (wel een beetje sjouwen maar voor het goede doel is niets teveel) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Kraus, Kun je de eerste post ff aanpassen (verwijderen "9 december" optie). De zaal is immers vastgelegd voor 2 december. Toevoeging van 1 persoon. Een collega wil ook komen, is echter geen HEAR deelnemer, maar dat is niet erg. Misschien dat er nog een ex-collega komt. Dat is de ontwerper/bouwer van de zelfbouw 12W amp. Ik zou wel graag willen inventariseren of er interesse is en hoeveel om 's avonds nog uitgebreid te gaan dineren. Als er animo genoeg is, wil ik wel wat proberen te regelen. Laat ff weten wat de voorkeur is. Ik kan me ook voorstellen dat de animo minder is, gezien sint in de buurt is en er na de meeting nog tijd is om snel huiswaarts te keren om de sint te ontvangen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Net kortgesloten met moeders de vriendin en 2 december ben ik erbij. Ook bij een eventueel diner schuif ik graag aan. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Ik zou wel graag willen inventariseren of er interesse is en hoeveel om 's avonds nog uitgebreid te gaan dineren. Sorry, nee. Ik ga na het einde van de luistersessie huiswaarts. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 26 oktober 2006 Report Share Posted 26 oktober 2006 Ik vermoed dat er een man of 5 a 6 overblijft voor een hapje. Meestal is reserveren dan niet zo nodig. Is er niet een aardig eetcafe vlak daar in de buurt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest HEAR Posted 27 oktober 2006 Report Share Posted 27 oktober 2006 Geachte leden, Hear wil jullie graag de mogelijkheid aanbieden om verslag te doen van jullie bijeenkomst op 2 december. We bieden jullie een pagina aan, gelijk aan de VAD pagina, waar jullie dan de mogelijkheid hebben, foto's en teksten te publiceren en op deze manier jullie belevingen en ervaringen te delen. Hoe dit precies in te vullen wordt natuurlijk in overleg gedaan, we horen graag van jullie hoe jullie erover denken. Met vriendelijke groet, HHT Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 27 oktober 2006 Report Share Posted 27 oktober 2006 Als het spraakmakend genoeg is, dan komen er zeker & vast harde, journalistieke verslagen van de apparatuur,de deelnemers en het eten Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 27 oktober 2006 Report Share Posted 27 oktober 2006 Als het spraakmakend genoeg is, dan komen er zeker & vast harde, journalistieke verslagen van de apparatuur,de deelnemers en het eten En ik hoop ook een meettechnisch rapport... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 27 oktober 2006 Report Share Posted 27 oktober 2006 Ik heb nog 'ns kontakt met de saxofonist gehad. Hij gaat opnamen maken en zorgt dat hij er dan is (met instrumenten). Ik kan mbt tot de passieve preamp nog niks zeggen omdat de eigenaar nog met vakantie is. Mijn actieve preamp is geen probleem die breng ik wel mee. Ik kan ook proberen wat eerder te komen om te helpen. Ik moet echter wel om ca 17:00uur weer weg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
John Picoso Posted 28 oktober 2006 Report Share Posted 28 oktober 2006 Hoi allen, Leuk dat er weer een luistersessie zal komen op 2 december. De afstand is voor mij niet erg aantrekkelijk, maar ik sluit niet uit dat ik de trip toch wel ga maken. E Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 28 oktober 2006 Report Share Posted 28 oktober 2006 hoi John je bent evt van harte welkom m Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 5 november 2006 Report Share Posted 5 november 2006 M'n broer is (zoals enkele hier al weten) al een tijdje aan het broeden op een nieuw type voeding. Deze week gaat het prototype in elkaar. Deze zal worden ingebouwd in een voorversterker..... Dit prototype mag ik 2 december meenemen en uiteraard zijn ze (Array) erg benieuwd naar jullie reacties... De voeding (of eigelijk de voedingsregeling) is universeel toepasbaar in alle Array apparaten. Wanneer hij aan de verwachting voldoet zullen alle aparaten hier mee worden uitgerust. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Even het topic naar boven halen samen met de vermelding dat het een interessante dag gaat worden; voorversterkers als zodanig zijn nog nooit aan de orde geweest. Er zijn diverse mensen die wel van plan zijn te komen maar zich nog niet hebben aangemeld; voor het zaaltje is het toch wel makkelijk als er een beetje inzicht is in het verwachte bezoekersaantal. (inrichting/stoelen) Aanmelden betekent slechts de "verplichting" op zich laden om bij verhindering daarvan melding te doen. Vanuit de regio Rotterdam rijden djohn en ik samen, er is nog ruimte voor max 3 personen. Ik heb wel pogingen gedaan maar een "state of the art", liefst gemodificeerde cd-speler, is nog niet naar voren gekomen. Dat is jammer want daar is wel interesse en ook wel tijd voor. De eerste posting bevat alle gegevens; deze wordt binnenkort weer eens bijgewerkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Hoi Kraus, Wat versta je onder een SOTA cdspeler? De cd-speler uit de set is een AVM loopwerk met Tent XO3 en een EAD DAC. Daar kunnen wel een paar demo's mee gedaan worden. Aangezien we geen cd-spelers gaan vergelijken lijkt het me oveerbodig om een aantal gelijke interlinks te regelen ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Ik had aan de enthousiaste bezitter van een net gemodificeerde dure CD-speler (Marantz SA1) gevraagd of hij ook niet wilde komen; er waren er wel meer die daarnaar gevraagd hadden (Erik klijnsmit, thingman) maar dat gaat niet lukken. Misschien is het handig dat jij (=Sodejuu) een programmaatje voorstelt met een tijdindicatie; het worden toch de voorversterkers en de saxofonist op het eind nog even? Ik meende dat er nog wel ruimte was om na de voorversterkers 1 cd-speler nog even naast de jouwe te zetten, tenminste als er iets bijzonders beschikbaar was. Wat de bekabeling betreft, ik neem aan dat alle voorversterkers via dezelfde kabel naar de Bryston zullen gaan. ik weet alleen niet of alle voorversterkers ook cinch-ingangen hebben; we hebben wel eens een electrocompaniet gehad en die had alleen gebalanceerd. In dat geval zouden er dus 2 identieke kabels moeten zijn met de juiste connectors. De lijningangen van de Bryston zijn toch alleen cinch en alleen de phono xlr? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 De Bryston is de eindversterker en is bezopen flexibel. Er kan zowel RCA als XLR in, maar ook gebalanceerd via Jack (6,3mm). Het enige dat parten kan spelen is de schakelaar op de achterzijde voor het omschakelen van XLR naar RCA en vice versa. Die gaf bij Geerdie ook al eens problemen, maar doet het nu vlekkeloos. Op dit moment hangt er een XTC Ultimate ballanced tussen. Ik heb hier geen RCA uitvoering van. Misschien dat Audiopaul hier kan helpen. Zover ik weet heeft hij (minstens 1) setje XTC Ultimate RCA. Dan zou dat probleem ook uit de wereld zijn. Programma? Daar moet ik nog even over denken. Mijn idee is het om een paar nummers in standaard setup te luisteren en daarna te switchen. Daarna de sax-player zijn gang laten gaan en als dat gedaan is vrij luisteren. Ik schat het vv-vergelijk op een dikke 2 uur. De sax-speler mag wat mij betreft een uur hebben om zijn verhaaltje kwijt te worden (mocht hij dat nodig vinden) en vrij luisteren kan naar behoeven ingevuld worden. Wil je er tijden bij hebben kan dat ook. Gezien de vorige meetings weet ik dat we nooit op tijd beginnen. De meeting start om 11uur. Met wat speling denk ik dat we om 12 uur actief starten. TTel 2 uur voor het vergelijk, dan kan de saxspeler om a 14:15u aan zijn sessie beginnen. Vanaf 15:30u is dan vrij luisteren tot ca 17:30, zodat we om 18u alles opgeruimd kunnen hebben. Let wel, het is maar een idee Het lijkt me wel verstandig om de demo met een aantal meer of minder bekende nummers te doen. Omdat de bron gelijk blijft, heeft het mijn voorkeur om met originelen te draaien. Dus geen demodisk Link to comment Share on other sites More sharing options...
djohn Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Hallo allemaal, Ik moet helaas toch verstek laten gaan, door omstandigheden ben ik 2 december verhinderd. Ik wens degenen die wel gaan veel plezier en mischien tot ziens op een volgende themadag. Groeten, John. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Op dit moment hangt er een XTC Ultimate ballanced tussen. Ik heb hier geen RCA uitvoering van. Misschien dat Audiopaul hier kan helpen. Zover ik weet heeft hij (minstens 1) setje XTC Ultimate RCA. Dan zou dat probleem ook uit de wereld zijn. Ik heb een XTC in RCA uitvoering liggen, die zal ik meenemen. Als er hulp nodig is met sjouwen e.d., laat me dat dan even weten, dan kom ik wat eerder. Gaan we na afsluiting nog ergens eten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Hallo allemaal, Ik moet helaas toch verstek laten gaan, door omstandigheden ben ik 2 december verhinderd. Ik wens degenen die wel gaan veel plezier en mischien tot ziens op een volgende themadag. Groeten, John. jammer, ik zl je schrappen uit de lijst. Het betekent ook dat ik de Sony TA 50ES niet meeneem want deze was op verzoek van djohn als voorbeeld voor het gebruik van een geintegreerde versterker met pre-out. Ik neem aan dat daar verder geen belangstelling voor is ( het is wel prettig want het ding is behoorlijk aan het gewicht) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 november 2006 Report Share Posted 16 november 2006 Ik meende dat er nog wel ruimte was om na de voorversterkers 1 cd-speler nog even naast de jouwe te zetten, tenminste als er iets bijzonders beschikbaar was. Misschien kan Guido n dagje zn nieuwe speler ter beschikking stellen? http://www.tentlabs.com/Products/diycd/index.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 Op dit moment hangt er een XTC Ultimate ballanced tussen. Ik heb hier geen RCA uitvoering van. Misschien dat Audiopaul hier kan helpen. Zover ik weet heeft hij (minstens 1) setje XTC Ultimate RCA. Dan zou dat probleem ook uit de wereld zijn. Ik heb een XTC in RCA uitvoering liggen, die zal ik meenemen. Als er hulp nodig is met sjouwen e.d., laat me dat dan even weten, dan kom ik wat eerder. Gaan we na afsluiting nog ergens eten? Dat is mooi. Hebben we daar in ieder geval geen probleem meer mee. Eten? Ik heb het al eerder aangehaald. De mogelijkheid bestaat, maar volgens Kraus is de animo hiervoor dermate klein dat een reservering niet echt noodzakelijk zal zijn. Als alternatief voor een restaurant heb ik gisteren nog met de kastelein gesproken en hij kan ook hiervoor zorgen. In feite is alles mogelijk behalve exotische dingen zoals kaviaar en kreeft oid. Let wel, de lokatie is niet echt een restaurant, maar een kroeg met zaal. Ik heb gevraagd een menukaart te laten maken met wat mogelijk is. Die plaats ik asap. Mocht er toch de voorkeur zijn om elders in een echt restaurant te gaan eten, dan graag wel aangeven met eventuele voorkeur. Er is ook een echt restaurant in het dorp. Het eten is prima, maar ook hier niks exotisch. Eigenlijk de standaard kaart met varkenshaas, tournedeau, spies, forel etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 Ik heb gisteren gehoord dat het prototype van de voorversterker klaar is. Ik breng dus een passieve en prototype van de actieve voorversterker mee. De saxspeler doet overigens niet echt een verhaaltje. Hij speelt gewoon wat en diezelfde nummers staan ook op z'n DAT recorder. Eventueel is dat (DAT) ook op 'n CD te branden. Je bent dan echter al weer 'n stap verder, dus denk dat de (draagbare) DAT recorder een beter idee is. Ik ben erg benieuwd hoe dit uit gaat pakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 zoals het er nu naar uit ziet rijd ik alleen en als ik verder met niemand rekening hoef te houden blijf ik gewoon om mee te eten; wat restaurant betreft vind ik alles best, als het maar met liefde is bereid Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 Ik eet ook mee waar dan ook,zolang het niets echt exotisch eten is of er alleen biefstuk is. Want dat laatste kan ik nog ff niet kauwen met mijn tandeloze bekkie en exotich eten kan ik als eenvoudige simpele man niet betalen. Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Geerdie Posted 17 november 2006 Report Share Posted 17 november 2006 ...kan ik als eenvoudige simpele man niet betalen. wink.gif Uhh, hoe zit dat dan met die JA? Sorry, het was zo'n mooi inkoppertje, kon het niet laten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts