Jump to content

Rolling Hills in Deafening Silence

Guest Kraus vonBentinck
 Share

Recommended Posts

Guest Kraus vonBentinck

Bescheidenheid in de aspiraties kan nooit kwaad. :)

Het is misschien niet zo gek om eens de gedachten te laten gaan over de organisatie van de voorversterkervergelkijking.

Als er zo'n vijf versterkers aan de beurt komen en we zouden 3 korte tracks (= 10 min) draaien dan vult dat al 1 uur. Met wisselen van kabels e.d. zit je daar al gauw boven.

Men zou de gedachten eens kunnen laten gaan over de opzet. Bijv. de drie tracks achter elkaar op 1 versterker en dan over naar de volgende of 1 track over alle vijf voorversterkers en dan weer terug en nog een keer weer in de eerste volgorde.

Er zou ook de mogelijkheid misschien moeten zijn om blind te luisteren voor degenen die dat liever willen, d.w.z. dat de opstelling van de voorversterkers aan het oog wordt onttrokken.

Zelf luister ik altijd liever blind en hoor liever achteraf wat er gebruikt is.

Blind luisteren bij de live/reproductie sessie lijkt me overbodig :)

Het is misschien niet zo gek om eens de gedachten te laten gaan over de organisatie van de voorversterkervergelkijking.

Als er zo'n vijf versterkers aan de beurt komen en we zouden 3 korte tracks (= 10 min) draaien dan vult dat al 1 uur. Met wisselen van kabels e.d. zit je daar al gauw boven.

In 1 uur tijd 5 apparaten fatsoenlijk te beoordelen lijkt me tamelijk moeilijk te realiseren.

In die tijd kun je hooguit een indruk ervan krijgen.

Mij lijkt een luistersessie van 4 ~ 5 kwartier tussen 2, hooguit 3 apparaten lang zat.

Daarna een korte koffiepauze om de oortjes wat rust te gunnen en meningen te kunnen uitwisselen.

Vervolgens een tweede luistersessie.

Idee? :)

Bescheidenheid in de aspiraties kan nooit kwaad. :)

Men zou de gedachten eens kunnen laten gaan over de opzet. Bijv. de drie tracks achter elkaar op 1 versterker en dan over naar de volgende of 1 track over alle vijf voorversterkers en dan weer terug en nog een keer weer in de eerste volgorde.

Er zou ook de mogelijkheid misschien moeten zijn om blind te luisteren voor degenen die dat liever willen, d.w.z. dat de opstelling van de voorversterkers aan het oog wordt onttrokken.

Zelf luister ik altijd liever blind en hoor liever achteraf wat er gebruikt is.

Blind luisteren bij de live/reproductie sessie lijkt me overbodig :)

Ja, lijkt me interessant. Wellicht is 5 wat te veel van het goede, maar dat is een detail. Wat mij meer bezighoudt is een testtrack. Welk genre (piano van Chopin of Rammstein of ??) en moeten er test cd's gemaakt worden?

Groet,

Jacco

Guest Kraus vonBentinck

De muziekkeuze wil nog wel eens problemen geven.

De vergelijking gaat vrij streng, in welke vorm dan ook (iedereen op dezelfde plek zitten, niet praten) en daarom geldt hier, hoe korter hoe beter.

Hoe korter de test, hoe meer gelegenheid om de indrukken achteraf naar wens nog eens te herhalen.

Een test-cd is handig om mee te nemen en dat passen we o.e.a. manier wel in.

Er kan ook gemeten worden aan de voorversterlkers als ze niet in bedrijf zijn voor het luisteren.

Misschien kunnen we iets afspreken dat men een kopietje meeneemt en doorstuurt nadat men zelf thuis weer even een kopie heeft gemaakt. Het nut/bruikbaarheid/procedure van de CD kan achteraf makkelijk op het forum worden besproken.

Guest Kraus vonBentinck

Als je in de eerste posting telt dan zijn er al zes voorversterkers; buis en transistor zijn vertegenwoordigd, aktief en passief en ook een ge

Waarom zoveel dingen tegelijkertijd op 1 dag?

Kunnen we niet gewoon afspreken dat we b.v. over een maand of 2 a 3 weer bij elkaar komen en dan een 2e vergelijking gaan doen, zoals met de voorversterkers.

Voor mij is het teveel om 5 voorversterkers te testen met alle indrukken in 1 dag. Ik vond dat toen in Oud-Beyerland ook al zoveel met die cd vergelijking. k was toen tegen 2 uur op in mijn hoofd.

Het vraagt bij mij momenteel een enorme concentratie en kost mij veels teveel energie namelijk, wat weer heeft te maken met mijn gezondheid die weer langszaam achteruit gaat de laatste weken. (alvleesklierontsteking)

Maar goed de meerderheid beslist en ik schik me daarnaar,zo ben ik ook wel weer.

Maar ik wilde het wel even gezegd hebben,met uw permissie. ;)

groeten,

:cool2:

Ach, neem het niet zo serieus. Ik ben ook meestal alleen de eerste paar uurtjes actief aan het luisteren. Daarna is het voor mij ook op en ga ik doen waarvor ik het liefst naar zo'n meeting ga en dat is socializen ;)

BTW, er staan een biljart en voetbalkast en er hangen 2 dartborden in de aanliggende kroeg :P

Guest Kraus vonBentinck

Jammer maar niks aan te doen; bedankt voor het afmelden.

Dit betekent wel dat, tenzij iemand anders er uitdrukkelijk om vraagt, ik de ge

Kraus,

De extra persoon die tussen haakjes staat heeft net ook afgezegd. Bij een volgende meeting wil hij er wel bij zijn als dat mogelijk is. De andere persoon (Thomas) die eet iig niet mee.

Hoe zit het met Andr

Wat die ZoNie betreft hoef je je niet druk te maken. Zolang die mijn eindtrappen niet om zeep helpt gooi ik 'm nog niet op het spoor :P

Kwilde net opmerken dat mijn ECI 3 gebalanceerde en niet-gebalanceerde pre outs heeft.

Maar dat hou ik nu liever voor me... :unsure:

;)

Guest Kraus vonBentinck

Van andre niets meer vernomen ( maar kan nog, die is altijd laat) en ik vermoed dat Picoso niet kan vanwege zijn rooster en moet werken.

Het clubje dunt toch een beetje uit. Nou ja, zoals altijd krijgen de thuisblijvers ongelijk.

Dat er van de 3000 forummers op de lijst goed 10 komen, dat snap ik eigenlijk niet, maar vooruit maar.

Beste Kraus,

Ik had me nog niet aangemeld (behalve de PBs) en helaas moet ik melden dat ik het niet ga halen. gelukkig niet om gezondheidsredenen. Gewoon te druk. Volgende week ga ik op bezoek bij een goede vriendin in Schotland en kwa werk lukt dat alleen als ik in het weekend deels doorwerk (dat was ook de reden dat ik me nog niet aan gemeld had, ik zag het probleem aankomen). Dit uitstapje kost dan gewoon teveel tijd.

Het jammerste (naast de kans om oude bekenden te ontmoeten) vind ik nog het missen van een stukje live muziek en de opname. Was wel benieuwd hoe dat ging men een So-fi setje ;)

(So-fi is niet Sony, maar Sodejuu-fi ;) )

Guest Kraus vonBentinck

Hallo Duck,

alle begrip en bijzonder verheugd dat je lekker op vakantie kunt. Naar Schotland en een vriendin, dat ging ik ook niet afzeggen om in een zaaltje vol mannen te gaan zitten. We nemen er eentje op je gezondheid en doe dat zelf ook (geen Haggis gaan eten hoor!)

Van andre niets meer vernomen ( maar kan nog, die is altijd laat)

:mad2::mad2::D

Hoe laat (vroeg :mad2: ) vertrek je Kraus :rolleyes:

De laatste tijd ben ik niet echt fit omdat ik door de weeks (te) vroeg mijn nest uit moet sinds ik een andere job heb.

Deze meeting lijkt mij echter wel leuk ondanks de lange reis, maar in een Nissan Maxima is het goed toeven :lol:

Overigens had ik je al eens een pb gestuurd maar die staat niet in mijn 'verzonden' lijst :huh:

Andr

Guest Kraus vonBentinck

Ik kan me geen ontvangen pb herinneren maar dat doet er niet toe.

Eindhoven reken ik 5 kwartier voor van hier en dan nog naar Roermond, zou helpen met opbouwen; als je om 8u30 hier kunt zijn zijn we nog redelijk op tijd vermoed ik.

Laat maar weten