Sodejuu Posted 3 december 2006 Report Share Posted 3 december 2006 Ik vond het gisteren ook een leuke dag. Ik moet wel zeggen dat als je "ceremoniemeester" moet spelen, dit toch wel erg vermoeiend is en ten koste gaat van de luistersessie die je mee wil maken. Maar zo erg is dat ook weer niet. De sessie begon nogal traag. De voorbereiding was blijkbaar te sumier geweest. Op een gegeven moment moet je dan gewoon de knoop doorhakken en beginnen. Jacco had hetzelfde met zijn metingen. Ook daar mnoet je gewoon aan beginnen, anders komt er niks van. De lokatie was eigenlijk helemaal niet zo slecht. Qua catering was het geweldig, maar dat stuk invulling was ook wel tot in den treure voorbereid, mede door de vele vragen die van de uitbater kwamen hoe en wat. Daarvoor moet ik Theo en Mariet Stienen dan ook hartelijk danken. Qua acoustiek was het minder optimaal, maar voor zo'n grote zaal met zo weinig invulling was het helemaal niet slecht en je kon er prima je gang gaan. De luistersessie was ook zo niet verkeerd. De opstelling bestond uit een stel B&W Nautilus 804, Bryston 4B-ST en de bron was een AVM CD1+ XO3 met een EAD DSP7000. De gebruikte touwen waren van XTC (powercords + interlink VV-EV), zelfbouw (interlink DAC-VV en digilink LW-DAC) Audioquest (LS). Vooral de powercords maakten indruk Welke voorversterkers aan bod zijn geweest is reeds aangekaart. Ik heb helaas niet mee kunnen doen aan de "blinde test" omdat ik moest wisselen. Ik heb de stukken ook niet zo aandachtig beluisterd. Van de 5 waarmee we de eigenlijke test hebben gedaan is dit mijn uitslag: 1] Ayre K-3-RP (meest muzikaal, voor wat die term waard is) 2] Array (meest dynamisch) 3] Woodham (aangenaam warm) 4] Yamaha C4 (was wat dun) 5] Hawk P12 (liet veel weg en plaatste te diep) Gebruikte muziek: Jazzadelic nr? track 2 (Hans, help ) Lynn Miles - Slightly Haunted - You Don't Love Me Anymore De passieve pre van Array was het helaas niet. Ik heb nog ff naar de specs van de Bryston gekeken. Input impedance SE = 50kΩ, Balanced = 20kΩ. Ondanks de toch fatsoenlijke ingangsimpedantie matchte het niet. Het protomodel van de nieuwe Array deed het des te beter. Waarom mijn keuze op de Ayre is gevallen? Ik weet het niet zeker, maar het is de voorversterker die ik een jaar geleden heb aangeschaft en gewend ben. Eenzelfde resultaat was er afgelopen zomer bij de LSkabelvergelijking bij John Picoso. Ook daar was ik degene die geen moeite had met de MIT T2, terwijl de anderen het maar een waardeloos stuk draad vonden. Ik vermoed dat als je iets gewend bent of iets erg herkenbaars hoort, dat toch eerder de gevoelige snaar van tevredenheid raakt. Daarna was het spelen en muziek luisteren. Later op de middag werd de Bryston vervangen door een door een ex-collega ontworpen en gebouwde eindversterker, de beruchtroemde 12Watt klasse A versterker. In het begin klonk deze al aardig, maar naar mate hij meer op temperatuur kwam, speelde ie de sterren van de hemel. Zelfs in deze grote ruimte, met deze lastige speakers erop, gaf ie geen krimp en deed hij wat ie moest doen, nl muziek laten horen. Werkelijk een geslaagd ontwerp. Ik wil bij deze iedere deelnemer bedanken voor hun aanwezigheid en input. Het was een geslaagde dag en ik denk dat er nog wel een aantal van dit soort meetings georganiseerd kunnen en zullen worden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 3 december 2006 Report Share Posted 3 december 2006 Ik vind het jammer dat hier in dit topic de verslagen worden geplaatst. Ik zal 'n nieuw maken. Hopelijk verplaatsen jullie je verhaal daar naar toe. Dan is er nog ooit iets terug te vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts