kahuna Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Ik heb een Sony CDP-790 en die heeft 2 RCA uitgangen: Fixed en Variable. Wat is het verschil tussen deze twee en op welke kan ik de cd-speler het beste aansluiten op mn amp? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 voor de variabele uitgang zit een potje. Vaak met een motortje zodat je met de afstandbediening het volume kunt regelen. En dan ga je daar weer de pot van je (voor) versterker achter hangen. Beter is het om de fixed uitgang te gebruiken. Bovendien: de kwaliteit van die motorpotjes laat ook nog wel eens te wensen over. Als er een goeie in zit kun je de cd-speler eventueel rechtstreeks op een eindversterker aansluiten, en dan is het wel weer handig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 De ene uitgang (variable) heeft een volumeregeling ingebouwd, de andere niet. Het nut daarvan is dat je de speler met de variabele uitgang direct op een eindversterker kan aansluiten, zonder tussenkomst van een voorversterker... Overigens zijn er 2 soorten volumeregelingen in cd-spelers: analoog (dus met een potmetertje, net als bij de meeste versterkers) en digitaal. Bij die laatste kan het op laag volume wat minder goed klinken dan op wat hoger volume. Wat jouw Sony voor volumeregeling heeft, weet ik helaas niet... Link to comment Share on other sites More sharing options...
kahuna Posted 4 oktober 2006 Author Report Share Posted 4 oktober 2006 Ik heb het gelijk even geprobeerd. Voorop zit een analoge potmeter, ik dacht dat die alleen voor de koptelefoon was. Maar die potmeter kraakt ernstig dus het wordt gewoon de fixed out Link to comment Share on other sites More sharing options...
Wijx Posted 4 oktober 2006 Report Share Posted 4 oktober 2006 Sony gebruikt potmeters, niet gebruiken als het niet hoeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts