james bond Posted 7 november 2006 Author Report Share Posted 7 november 2006 ik heb deze en ik dacht dat ik deze had zoek het verschil het enige verschil dat ik kan ontdekken is dat de ene een platen borstel heeft en de andere niet afgerond, arm lijkt hetzelfde ik heb dezelfde motor als de transrotor maar dat had sodejuu ook al verteld, dat die anders was verder is het 1 groot Het belangrijkste is dat ik een hele mooie platendraaiert heb nu waar ik nog heel veel plezier van mag en zal beleven Maar klinken doet ie absoluut Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 8 november 2006 Report Share Posted 8 november 2006 ik heb deze Als je echt 'deze' hebt is het een Murano. Wat niet wegneemt dat hij in the Theobaldstreet in Borehamwood is gemaakt Kijk eens na of de motor helemaal overeenkomt met die op de foto? Als dat echt zo is heb je veel geluk, want dat is de Papst motor van de GyroDec, die later ook in gebruik is genomen door SME (even), Audio Note, Wilson Benesh, Transrotor, ... Die is heel goed, voor een synchroonmotor, en virtueel onverwoestbaar. T.t.z. na een defect is hij meestal wel te herstellen. Als je toch die grote motor niet hebt, is het gewoon aan late-generatie Syncro (die waren inderdaad hoekig!) met daarop een extra meeloopbezem. -- "het verschil tussen de Syncro en de Mycro is eigenlijk alleen de motor." De Micro heeft volgens mij altijd wel de Creuzet motor gehad, zoals de Syncro. Dat was initieel een wat onbetrouwbaar geval, tot Michell die motoren en masse duurtesten liet uitvoeren zodat hij de overlevenden kon gebruiken in productie. Het echte verschil tussen Syncro en Micro zit hem in het lager, dat bij de Micro een geinverteerd bronzen ding is (eigenlijk een verkleinde versie van Gyro/Orbe) en het plateau, dat van de Gyro komt minus de gouden gewichten. De Micro werd ook aangeboden in een fabrieksversie met de Rega RB-300 arm. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 november 2006 Author Report Share Posted 8 november 2006 Ik heb in ieder geval die motor, het gekke is dat ie van onderen open is je kan er in kijken ik weet niet of dat de bedoeling is, maar ook volgens mij heb ik de murano. Thanks. http://www.dropshots.com/day.php?userid=19...mp;ctime=100054 dit is'm beroerde foto, maar als je hem kleiner maakt dan is het toch echt de murano Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 8 november 2006 Report Share Posted 8 november 2006 Goed zo. Vanonder open is OK. Was ook zo bij de eerste twee generaties GyroDecs. Als je ooit eens wil opwaarderen kun je Michell vragen of lager en plateau van de Micro passen op dit subchassis. Waarschijnlijk wel. En dan als arm een TecnoArm(a), en een Benz ACE erin. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 november 2006 Author Report Share Posted 8 november 2006 wat is het verschil, als ik er een nieuw plateau e.d opzet (de arm begrijp ik evenals het element) Dus het beste is dat ik even een mail stuur naar michell, zou haudio het ook weten? Ik zat trouwens zelf te denken aan een bluenote arm, met een denon 103 of 304. en ooit als het geld echt binnenkomt een j.a Maar daar mag ik nu alleen maar van dromen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 8 november 2006 Report Share Posted 8 november 2006 Ik heb Michell al gemaild. Je hoort het wel. Het nieuwe lager is gewoon beter (niet dat het oude slecht was, hoewel het jouwe misschien wel wat slijtage heeft), en het zwarte Micro plateau is van geleidend acryl, wat heel goed aansluit bij vinyl en niet statisch oplaadt. Met deze twee dingen maak je van je Murano een Black Murano. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 november 2006 Author Report Share Posted 8 november 2006 Nou, ik hoor het wel, zal wel een leuk prijskaartje aan zitten vrees ik, maar als het dan ook beter klinkt vind ik het prima, nu eerst maar even flink doorsparen, kan ik zoiets zelf of moet ik daarvoor naar haudio? Bij dat plateau van mij daar kan je dus doorheenkijken, is ook wel apart. Ik hoor het wel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Werner Posted 8 november 2006 Report Share Posted 8 november 2006 Bij dat plateau van mij daar kan je dus doorheenkijken, is ook wel apart. Eigenlijk moet daar een viltmat opliggen, maar voor foto's wordt die altijd verwijderd. Och, uiteindelijk een kwestie van smaak. Als je het glas goed vindt klinken is het ook goed, en het ziet er inderdaad interessanter uit dan matzwart carbo-acryl. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 8 november 2006 Author Report Share Posted 8 november 2006 nee er ligt vilt op, ik ben erg zuinig op mijn platen, maar het lijkt wel cool zo zonder mat, dus ik zou het niet eens zien. Thanks Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 10 februari 2007 Author Report Share Posted 10 februari 2007 Even een update, ondertussen heb ik op de op de a.s. meeting een waterpas aangeschaft en een bluenote phone pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Beste James, Gefeliciteerd met je aankoop van de phonopre. Je phonopre trekt zeker nog wel bij, lekker aan de 220V laten hangen, ook als je geen lp's draait, beetje geduldig zijn met te snelle conclusies trekken en je zal nog heel veel plezier gaan beleven. Verder zou ik je adviseren om toch even flink wat tijd te nemen voor je weer verder gaat met upgraden cq andere aanschaf van element om je nieuwe phonopre te leren kennen,kwa klankeigenschappen en ook gewoon het totale geluid van vinyl en draaitafel/arm/element/phonopre goed te doorgronden. Dat kan je namelijk flink helpen straks als je uiteindelijk dat andere element wilt hebben. Te snel achter elkaar upgraden kan zinvol zijn en tegelijkertijd kan het ook een valkuil zijn, want je kan dan weer moeilijk de klankeigenschappen van een bepaald onderdeel in de keten onderscheiden of aan toeschrijven. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 10 februari 2007 Author Report Share Posted 10 februari 2007 Ja, daar moet ik inderdaad voor oppassen, maar ik heb geen nieuwe arm of plateau gekocht, ik heb het gehouden, bij platendraaiert, phono-pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Even een update, ondertussen heb ik op de op de a.s. meeting een waterpas aangeschaft en een bluenote phone pr Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 10 februari 2007 Report Share Posted 10 februari 2007 Hallo Bas, Ik geloof dat ik je verhaal snap Met phonoversterkers moet je altijd even geduld hebben, daar hadden de mannen van Sound E-motion ook last van met hun spikslinternieuwe Phase Tech phono voorversterker, die is in de loop van de dagen veel beter gaan klinken. Geduld dus! Grtn MJ Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 februari 2007 Author Report Share Posted 11 februari 2007 Wat is er niet aan te snappen, ik heb een phonopr Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 februari 2007 Author Report Share Posted 11 februari 2007 Ik ben een beetje verbaasd, het geluid gaat nog steeds vooruit, bij iedere plaat weer, ik hoor alle instrumenten, er komt steeds meer diepte in. Wauuw. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Robiwankanobi Posted 11 februari 2007 Report Share Posted 11 februari 2007 Ik ben een beetje verbaasd, het geluid gaat nog steeds vooruit, bij iedere plaat weer, ik hoor alle instrumenten, er komt steeds meer diepte in. Wauuw. beste phonotrap tot 1000 euro. robin Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 11 februari 2007 Author Report Share Posted 11 februari 2007 Mijn cd spelert kan worden afgekoppeld Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 13 februari 2007 Author Report Share Posted 13 februari 2007 Elke dag weer een beetje meer onder de indruk, het is echt een goed ding, ben alleen dat straks mijn naald wel versleten zal zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 15 februari 2007 Author Report Share Posted 15 februari 2007 Dit kan niet het wordt nog steeds beter, ik ga weer verder genieten! Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 23 juni 2007 Author Report Share Posted 23 juni 2007 Update. De laatste stap is natuurlijk een nieuw element, dus weer de rit naar audio selectief gemaakt, ach het is maar 25 minuten rijden. Mijn draaitafel meegenomen, en richting Sneek. Daar aangekomen werd ik als vanouds hartelijk ontvangen door Henk en Aleida, een lekker bakje koffie, en zelfs soep tussen de middag, echt heerlijk. Mijn dank!!!!!!!! Ondertussen was Henk al weer druk bezig met het monteren van het element, en dat is toch een hele klus, Het element werd met grote precisie geplaats, en ik zie wat ie doet, en ik snap nog dat het element er zo in moet, en dat er zoveel naalddruk op moet, maar als ie met de scoop begint dan raak ik het spoor bijster. Het is toch een vak appart en het zal ondertussen wel het miljoenste element zijn dat ie aan een arm heeft gezet. Nou maar snel naar huis, na gegroet te hebben de auto in en rijden maar....... Thuis de draaitafel aangesloten, en mmmm, uh ja uh, nou. VOEDING vergeten kon ik weer terug, maar ik had een afspraak dus daar maar eerder weggegaan. Dus om half zes kon dan de draaitafel zijn eerste rondjes weer draaien, de bluenote instellingen aangepast, en ik kon los. Weinig verschil zo te zien, maar es een plaat pakken, en ja dit klinkt toch wel anders, het is alsof er een gordijn is weggetrokken. dat oude ellendement was dan toch wel aan vervanging toe dus, ok dit is een veel duurdere maar toch. wauw mmm, ik ben de lul, ik hoop dat het HEEEEEEEEL slecht weer word, dan kan ik de komende drie weken flink door mijn collectie heen oh ja het is een goldring eroicia Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 23 juni 2007 Report Share Posted 23 juni 2007 Leuk dat je zo geniet van muziek via je platentoller.. Het leukste is ook stapje voor stapje te upgraden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 24 juni 2007 Author Report Share Posted 24 juni 2007 Het blijft een leuke hobby, en je bent er eigenlijk nooit klaar mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 28 september 2007 Author Report Share Posted 28 september 2007 Vandaag de grote stap genomen, een nieuwe bedrading voor mijn platendraaiert,aangezien, er een standaart dropveter tussen zit, heb ik er nu eentje tussen gezet van http://www.jkacoustics.nl/KabelType2.htm, echter is deze speciaal voor platendraaierts, ik heb het in een uurtje gefikst, en dat vind ik best knap, aangezien het een rega 250 arm betreft was het best een lastige klus. Ik had deze kabel nog liggen en ik dacht dan moet ik eens proberen, tot nu klinkt het allemaal nog weer wat mooier, en ik ben van die vervelende radiozender af die ik er af en toe tussen hoorde! Latersssss Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 25 september 2008 Author Report Share Posted 25 september 2008 And the story continous, Vandaag wederom een bezoek gebracht aan audio selectief, het was weer ouderwets gezellig, weer leuke verhalen gehoord. Het was weer een leerzaam bezoekje. Aangezien ik toe was aan een nieuwe arm (alhoewel de oude nog prima is!!) is er natuurlijk altijd ruimte voor een betere. Dus een nieuwe arm erop een gemodificeerde rega RB 700 als ik me niet vergis. De eerste klanken, mmm.... een enorme verslechtering, ik heb een enorme bron. en ik hoor stemmen, een radiozender. sterker nog een PIRAAT. GRRRRRRRRRR!!!!!! en ik had nog niet eens een plaat op de speler gelegd. Na wat prutsen (dat wil zeggen de bluenote wat verplaatsten) is er ineens een heerlijke stilte alhoewel....... toch maar een plaatje erop. mmm genieten maar.... Tja, wat moet ik er nu van zeggen eigenlijk nog niets ga er morgen eens lekker voor zitten. Ik wil zowel Henk en Arnoud bedanken voor hun tijd en gastvrijheid,..... Daarnaast beterschap aan Aleida... Die helaas nog steeds ziek is... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts