carl Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Ik zat vanmiddag even bij Haudio te luisteren en de Dynaudio 3.4 (?) viel wel erg op. Hij zat volgens mij op buizen (T&A) en ik dacht altijd dat hij zo'n 4 ohm LS solid state nodig had. Hoe zit dat nu? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Heb begrepen dat T+A bij hun buizen amp nogal wat effort heeft gestoken om hem stabiel te maken bij lagere impedanties. Hij is dus niet representatief voor de gemiddelde buizen amp, denk ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 De impedantiekarakterestiek van Dynaudio is meestal wel aardig vlak en als je hem aan de 4 Ohm tab van de versterker hangt lijken ze me totaal geen probleem voor een buizenversterker. Wel zijn ze doorgaans wat minder gevoelig, wat meer Watt is dan wel prettig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
hans10 Posted 6 oktober 2006 Report Share Posted 6 oktober 2006 Interessante combinatie, hoe was de basweergave? Link to comment Share on other sites More sharing options...
MJ_OK Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Hallo, Buizenversterkers kunnen niet zo goed tegen wisselde impedanties. Laag rendement zorgt er alleen voor dat je minder luid kunt spelen. Impedantiestabiele 4 ohms speakers zoals Dynaudio of Thiel is geen probleem voor een aantal buizenversterkers. Mvg, Marten Jan Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 7 oktober 2006 Report Share Posted 7 oktober 2006 Carl, Het klonk niet verkeerd. Ik vond het het mooist klinken van de drie. En Dynaudio is uiterst stabiel in de impedantie. Dat hoor je ook is mijn ervaring. Heel veel rust en dat hoorde je ook het uitsterven van de tonen. met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Dynaudio gaat prima met buizen. Al een keer een grote confidence van Dynaudio met de top van Jadis gehoord en dat was adembenemend mooi. Zeker het beluisteren waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Nu klinkt ALLES adembenemend mooi met de top van Jadis, zelfs een Dynaudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Nu klinkt ALLES adembenemend mooi met de top van Jadis, zelfs een Dynaudio Inderdaad, Dynaudio kan zelfs Jadis goed laten klinken, zo heb ik zelf thuis eens mogen meemaken. Uiteindelijk hoort zo'n speaker echter met echte versterking te worden aangestuurd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Grapjas. Heb eens een paar Final electrostaten door een torentje van Jadis apparaten moeten beluisteren op de VAD. Mijn vrouw en ik waren toen nog in de race voor een paar Final 0.3s (die met die pedaalemmer achterop). Met koppijn en teleurgesteld zijn we weg gelopen uit die kamer (op de VAD). Een paar jaar laten hoorden we die grote kermis-Magnats op de VAD, aangestuurd door een set van Jadis. Erg komisch om te zien dat de demo-gever als enig stond te swingen. De rest in de zaal had zo iets van; Wat doe ik hier en hoe kom ik hier weg? Dus; nee! Kan ik 't niet mee eens zijn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Grapjas. Heb eens een paar Final electrostaten door een torentje van Jadis apparaten moeten beluisteren op de VAD. Mijn vrouw en ik waren toen nog in de race voor een paar Final 0.3s (die met die pedaalemmer achterop). Met koppijn en teleurgesteld zijn we weg gelopen uit die kamer (op de VAD). Oh ja, okay.... Finals *zucht*.... zo zijn er ook enkele speakers die NERGENS goed mee klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Ik zat vanmiddag even bij Haudio te luisteren en de Dynaudio 3.4 (?) viel wel erg op. Hij zat volgens mij op buizen (T&A) en ik dacht altijd dat hij zo'n 4 ohm LS solid state nodig had. Hoe zit dat nu? Een versterker moet gewoon de belasting (een speaker dus) kunnen aansturen. Of die versterker nou buizen heeft of transistors, dat maakt in feite geen bal uit. Er zijn immers ook buizen die bakken vermogen kunnen leveren. Enige nadeel is dat die nogal groot zijn. Vandaar dat transistors meestal handiger zijn. Maar je kunt niet zomaar zeggen: 'buizen = weinig vermogen en daarom niet geschikt voor lage impedanties'. Voor transistors kan je ook niet zegge: 'transistors = veel vermogen en daarom wel geschikt voor lage impedanties'... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts