Jump to content

Verbazing....

Recommended Posts

Hans,

Pas op met de Usher demo cd: deze is echt kapot ge-remasterd. Hij is gewoon veel te hard 'opgenomen': in de pieken klipt het. Van een aantal nummers op die cd heb ik het origineel en dat klinkt gewoon beter!

Hans,

Pas op met de Usher demo cd: deze is echt kapot ge-remasterd. Hij is gewoon veel te hard 'opgenomen': in de pieken klipt het. Van een aantal nummers op die cd heb ik het origineel en dat klinkt gewoon beter!

Ik weet dat. De Jim Keltner improvisatie b.v. klinkt op de CD van Jerry inderdaad beter. Toch klonk de CD beter dan wat ik ooit hoorde. Overigens is vooral het eerste nummer (Camina Burana) erg scherp en overstuurd opgenomen. Toch viel de klank erg mee.

<_<

Dag Hans,

Helder beschreven zonder enige scherpte. :D;)

Maar ik vroeg me af of je de duffussers nog in je luisterruimte hebt/had staan tijdens je vergelijkingen ?

Kennelijk moet je soms alle tweaks er af gooien en weer eens opnieuw beginnen....

Tja ,daar ben ik laatst ook tegen aangelopen in mijn nieuwe luisterruimte.

De diffusers staan er nog steeds en blijven ook. Ik zal binnenkort eens 'n foto plaatsen, dat verder afwerken zal nog wel even op zich laten wachten.

:)

Ja dat dacht ik al.

Maar hoe is het dan zonder de diffusers in je luisterruimte en je doet dan nogmaals dezelfde test met en zonder netfiltering ?

Zou je dan op hetzelfde antwoord uitkomen ? Of zou je dan weer dat oude geluid herkennen en waarvan je nu zegt dat je het had verpest in een vorige post van je hier.

Ik denk namelijk dat je diffusers heel veel goeds hebben gedaan,meer dan de netfiltering en de netfiltering met de diffusers samen,dat dat kan.Teveel tweaks is ook weer niet goed,dat weten we allemaal en het gaat om de juiste balans zoeken met de tweaks.

ook dat is niks nieuws.

Maar ik denk echt dat je diffusers heel veel goeds hebben gedaan nogmaals.

Ik weet ook niet waarom (ben nog steeds niet langs gekomen om te luisteren bij je) ,het is ook meer een gevoel wat dat zegt.

Ik loop ook hier tegen geluidsproblemen aan in mijn nieuwe luisterruimte en waarvan ik nog niet de vinger op kan leggen.Toen ik alles hier weer aansloot zoals het in de oude ruimte was in het oude huis klonk het nergens naar.zelfs na 2 dagen niet.Dus ben ik toen opnieuw begonnen met alles terug te zetten naar het begin,dus zonder tweaks als kegels,auriossen,dikkere netsnoeren,netfilter,bi-wired (BW).

Dat klonk ook helemaal niet.Daarna 1 voor 1 weer opgebouwd met eerst betere netsnoeren ipv standaard snoeren en de TPD interlinks en ls kabels ertussen (SW) ,dat klonk al beter tov de standaard begin situatie.

Enfin,zo ben ik doorgegaan en ook hier heb ik het netfilter ertussenuit gelaten.

Nog steeds is het niet zoals het zou kunnen zijn kwa geluid,maar inmiddels is het wel beter dan de situatie toen ik net begon.Edoch we zijn er nog niet.

Ik weet dat. De Jim Keltner improvisatie b.v. klinkt op de CD van Jerry inderdaad beter. Toch klonk de CD beter dan wat ik ooit hoorde.

Op LP klinkt dat nummer ook heel erg lekker (helaas met de de nodige tikjes en spetters, is niet mijn beste stukje vinyl).

Enno :)

Ja dat dacht ik al.

Maar hoe is het dan zonder de diffusers in je luisterruimte en je doet dan nogmaals dezelfde test met en zonder netfiltering ?

Zou je dan op hetzelfde antwoord uitkomen ? Of zou je dan weer dat oude geluid herkennen en waarvan je nu zegt dat je het had verpest in een vorige post van je hier.

Ik denk namelijk dat je diffusers heel veel goeds hebben gedaan,meer dan de netfiltering en de netfiltering met de diffusers samen,dat dat kan.Teveel tweaks is ook weer niet goed,dat weten we allemaal en het gaat om de juiste balans zoeken met de tweaks.

ook dat is niks nieuws.

Ik weet ook niet waarom (ben nog steeds niet langs gekomen om te luisteren bij je) ,het is ook meer een gevoel wat dat zegt.

Ik loop ook hier tegen geluidsproblemen aan in mijn nieuwe luisterruimte en waarvan ik nog niet de vinger op kan leggen.Toen ik alles hier weer aansloot zoals het in de oude ruimte was in het oude huis klonk het nergens naar.zelfs na 2 dagen niet.Dus ben ik toen opnieuw begonnen met alles terug te zetten naar het begin,dus zonder tweaks als kegels,auriossen,dikkere netsnoeren,netfilter,bi-wired (BW).

Dat klonk ook helemaal niet.Daarna 1 voor 1 weer opgebouwd met eerst betere netsnoeren ipv standaard snoeren en de TPD interlinks en ls kabels ertussen (SW) ,dat klonk al beter tov de standaard begin situatie.

Enfin,zo ben ik doorgegaan en ook hier heb ik het netfilter ertussenuit gelaten.

Nog steeds is het niet zoals het zou kunnen zijn kwa geluid,maar inmiddels is het wel beter dan de situatie toen ik net begon.Edoch we zijn er nog niet.

De diffusers zorgen voor een beter stereobeeld en iets betere tonale perfectie ( :rolleyes: ). De filters weg zorgt voor meer dynamiek.

Ik denk dat het laatste ook kan komen door het stuk afgeschermde kabel wat aan het filter zit. Ik weet nog niet hoe ik die dingen open kan krijgen, maar anders ga ik er eens een stuk gevlochten kabel aan zetten. Eens kijken of het dan nog zo dynamiek beperkend werkt.....

Mijn luisterruimte heeft nogal wat demping, maar is niet dood te noemen. Ik weet ook niet of het "per ongeluk" goed is uitgevallen, maar ik ben er zo tevreden mee. Veel beter zal mijn ruimte niet kunnen worden (denk ik).

M.b.t. jouw ruimte... Het kan zijn dat de verhoudingen fout zijn, of de wanden, plafond en vloeren te slap b.v. Op dat moment is het vrijwel onmogelijk om er een goed geluid te krijgen. Met alleen apparatuur aanpassingen kom je er niet, met alleen akoestische aanpassingen trouwens ook niet...

Kom eens aan... dan kun je zien en horen wat er van geworden is.

Ja dat dacht ik al.

ook dat is niks nieuws.

De diffusers zorgen voor een beter stereobeeld en iets betere tonale perfectie ( :rolleyes: ). De filters weg zorgt voor meer dynamiek.

Ik denk dat het laatste ook kan komen door het stuk afgeschermde kabel wat aan het filter zit. Ik weet nog niet hoe ik die dingen open kan krijgen, maar anders ga ik er eens een stuk gevlochten kabel aan zetten. Eens kijken of het dan nog zo dynamiek beperkend werkt.....

Mijn luisterruimte heeft nogal wat demping, maar is niet dood te noemen. Ik weet ook niet of het "per ongeluk" goed is uitgevallen, maar ik ben er zo tevreden mee. Veel beter zal mijn ruimte niet kunnen worden (denk ik).

M.b.t. jouw ruimte... Het kan zijn dat de verhoudingen fout zijn, of de wanden, plafond en vloeren te slap b.v. Op dat moment is het vrijwel onmogelijk om er een goed geluid te krijgen. Met alleen apparatuur aanpassingen kom je er niet, met alleen akoestische aanpassingen trouwens ook niet...

Kom eens aan... dan kun je zien en horen wat er van geworden is.

Okee duidelijk antwoord.

Kan ik niets aan toevoegen.

Tja ik kom zeker eens aan en heb de vele luisterbezoekjes die ik nog wil gaan doen dan ook hoog op mijn prioriteitslijstje staan,maar het is de drukte van de zaak en de laatste dingen van de verhuizing die dit in de weg staan momenteel.

Mbt mijn ruimte:

Ik heb een ongelijkzijdig dak op mijn zolder en dat is bijna in de nok 3,30 meter hoog en de wanden van het dak staan allebei in een andere hoek.In eerste instantie dacht ik dat dat ten gunste zou zijn,maar nu denk ik daar iets anders over.Ik moet zeggen dat ik deze ruimte lastig vind,misschien wel de lastigste van alle luisterruimtes die ik heb gehad in de loop der jaren,maar tevens ook een mooie uitdaging.

Binnenkort komt Sodejuu langs om ook te luisteren en daar zullen ook wel weer tips uit voortkomen waar ik iets aan hebt.

Met groet,

B)

• 4 weeks later...

Even een update...

Na enkele weken luisteren zonder filters heb ik toch weer wat gewijzigd.

De CD-speler staat nu toch weer op een (parallel) filter aangesloten.

Sommige CD-s werden toch wat scherp in het hoge midden.

Ik meen dat het nu beter is. ;)

word vervolgd (waarschijnlijk)... :lol:

Even een update...

Je zou je speler eens bij Bas langs kunnen brengen. :);) Je weet niet wat je daarna hoort. :rolleyes::);)

Even een update...

Je zou je speler eens bij Bas langs kunnen brengen. :);) Je weet niet wat je daarna hoort. :rolleyes::);)

Heb het idee dat het nog steeds mooier wordt. Definitie in het laag rijkt dieper. Presentatie wordt nog altijd vloeiender, met meer samenhang, en kleurrijker en sneller. Analoger eigenlijk, zo ongeveer ongeacht de kwalitieit van de opname. Kosten vs resultaat is dit de beste upgrade tot dusver.

erikatn,

hoe lang heb je de speler nu terug?

mijne komt morgen weer thuis, volgens bas nog een stuk beter, hij kon nog een flink stuk signaalweg verkorten.

wordt vervolgd in het andere draadje hierover. :D

Rob, zo'n twee en een halve maand. Schat dat het er daamee in ieder geval zo'n 400 uur op heeft zitten. En dat is naar mijn ervaring een serieuze inspeeltijd. Vandaar mijn zoveelste reactie hierover. :)

Ben benieuwd, maar het zal vast een duidelijke verbetering zijn, en tzt dus nog meer dan nu meteen. ;)

erikatn,

hoe lang heb je de speler nu terug?

mijne komt morgen weer thuis, volgens bas nog een stuk beter, hij kon nog een flink stuk signaalweg verkorten.

wordt vervolgd in het andere draadje hierover. :D

Dan wordt het tijd dat die van mij richting Hilversum gaat. :)