Jump to content

Je oren

james bond
 Share

Recommended Posts

- Mijn set is de afgelopen maanden op een aantal fronten verbeterd. Het klinkt allemaal wat verfijnder en hierdoor hoef ik inderdaad de volumeknop minder luid af te stellen om het allemaal goed te kunnen volgen wat er gebeurt

Dat klopt. Maar.....

- Aan de andere kant is er meer rust gekomen en dit leidt bij mij onbewust tot de "drang" om het volume op te schroeven.

Dat heb ik nou ook. Lekker "knallen" :) . Ik geniet meer als het hard gaat. Het neigt meer naar een concertgevoel dan wanneer het maar zachtjes voortkabbelt. Dat gaat echter niet altijd op, ook niet bij live-concerten. Vanmiddag naar een mooi concert geweest van Jennifer Terran: zang, piano en cello. Alles op een heel laag volume, maar o, o, wat een intiem concert was dat.

ik denk eigenlijk dat mp3spelers en andere draagbare audio het grootste probleem is,

Ik zat vandeweek in de bus opweg naar school, zit er iemand achter me met het volume van zijn Ipod zo hoog dat ik er wat van zij en vervolgens een boze reactie terug kreeg. :angry:

Het verbaast me echt dat mensen op voledig volume naar die dingen kunnen luisteren,

Je oren zijn dan waarschijnlijk al beschadigt, als ik dat doe dan doet het gewoon pijn in mijn oren. :ph34r:

gelukkig weet ik me te beheersen met mijn mp3 speler en kom ik niet boven de 65DB :D

DAt is niet helemaal waar je oren "wennen" aan het harde geluid, ik denk dat je hersenen dat doen, die maken het gehoor minder gevoelig of zoiets, ga maar eens naar een discotheek, en als je die disco dan weer uit komt hoe stil het dan is. Volgens mij moet het daar aan liggen. Natuurlijk harstikke slecht.

Ik mijd daarom ook zo vaak discotheken.

Maar kijk maar als je in de auto zit, buiten de stad heb je hem vaak veel harder staan, en dan schrik jeje rot als je dan moet stoppen voor een file of zo. Maar tijdens het rijden had je er nauwelijks last van.