Raymond a Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Of beter gezegd, het moet worden de lukaschek. Hallo allemaal, ik heb dus afgelopen week een phonomena en een northstar phonotrap thuis gehad om eens te kijken wat er voor verschil zou zijn met mijn trichord dino. In eerste instantie vond ik de phonomena en de dino eigenlijk niet anders klinken en als de phonomena als zo 'goed' aangeschreven staat dan is de dino die toch de helft kost dus zo'n slechte phonotrap niet. Dit had haudio ook al voorspeld, niet veel verschil tussen de phonomena en de dino dus. Met de northstar was het een ander verhaal, ik had ineens een mooier gedetaileerder hoog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 oktober 2006 Members Report Share Posted 8 oktober 2006 Duidelijk verhaal, ik heb er niets aan toe te voegen. Nou ja, misschien over een eventueel toekomstverhaal, het is echt niet zo dat alleen Benz Micro overblijft bij een eventuele elementenwissel. Je wordt inderdaad wel iets beperkt, maar de diverse elementen van Ortofon en Linn deden het ook heel goed met de Lukaschek, en zo zullen er ongetwijfeld wel meer zijn. In ieder geval veel plezier gewenst met je nieuwe pre, en dat plaatsen van de luidsprekers, nou daar zullen we nog wel eens een keer wat tijd in gaan steken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Toppie zo'n leuk en duidelijk beschreven verslag. Vroeg me wel af tijdens het lezen of je met de North Star nog wat geexperimenteert hebt met de instellingen ervan tijdens jullie vergelijk ? Met groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 oktober 2006 Members Report Share Posted 8 oktober 2006 Vroeg me wel af tijdens het lezen of je met de North Star nog wat geexperimenteert hebt met de instellingen ervan tijdens jullie vergelijk ? Op de bewuste avond niet nee. Raymond heeft de Northstar echter een week in huis gehad, er zal ongetwijfeld wel iets zijn gedaan om op de ideale instelling te komen. Persoonlijk ben ik echter nooit zo gecharmeerd van al die instellingsmogenlijkheden (lekker makkelijk lullen voor iemand met instelmogenlijkheid nul ), de kans bestaat dat je tot in den treure maar blijft switchen, en iedere keer weer zit van ''als ik nou es...'', affijn, je kent het wel. Ik vind het altijd wel raar dat de ingangs-impedantie van de Lukaschek (22 kOhm geloof ik) nooit op instelbare pre's te vinden is, terwijl deze instelling wel vaak verrassend goed uitpakt. Kraus wilde deze instelling geloof ik wel hebben op zijn op specificatie te bouwen pre (met legio instellingsmogenlijkheden). Deze waarde zal denk ik toch niet zomaar uit de lucht zijn komen vallen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond a Posted 8 oktober 2006 Author Report Share Posted 8 oktober 2006 De instellingen van de northstar en de phonomena stonden allebei hetzelfde. De instellingen veranderen van de phonomena is een lastig klusje, daar moet je met een inbus sleuteltje de hele kap eraf schroeven voor je bij de switches bent, aangezien ik dit te lang vond duren heb ik deze ingesteld op dezelfde instellingen als mijn dino, +- 60 db gain en een weerstand van 1000 Ohm. Bij de northstar heb ik nog even wat anders geprobeerd maar aangezien ik met de dino een tijdje instellingen heb geprobeerd en daar uitkwam op de bovengenoemde getallen heb ik de northstar ook maar hierop ingesteld en het zo gelaten. Pas na zaterdag (toen ze weer weg waren) realiseerde ik me dat ik de bewuste 22.000 Ohm van de lukaschek niet eens even heb geprobeerd op de northstar.... zou die dan toch beter zijn? .... We zullen het waarschijnlijk nooit meer weten... groeten Raymond Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Heeft de zekering het deze keer wel gehouden Marco? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 8 oktober 2006 Members Report Share Posted 8 oktober 2006 Heeft de zekering het deze keer wel gehouden Marco? We hebben alleen naar de standaard versie geluisterd. De SE voeding stond nog onder mijn meubel, die is er niet zomaar tussenuit. Trouwens, dan was het vergelijk helemaal schokkend geweest. Ik ben alleen bang dat je er binnenkort weer een bij kan maken, ik heb Raymond al uitgebreid geinformeerd over jouw bijdrage... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts