Jump to content

Advies CD-speler gevraagd

Zev
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

Ik ben van plan om een nieuwe CD-speler aan te schaffen. Omdat ik er op vooruit wil gaan, wil ik graag advies vragen. Op het moment heb ik een Audio Opera Consonance reference 2.2 CD-speler. Wie kan mij aangeven welke CD-spelers in aanmerking komen om een stap vooruit te gaan. Graag het merk en het prijskaartje wat eraan hangt, want het moet ook nog een beetje betaalbaar blijven :D

Alvast bedankt,

Zev

Beste forumleden,

Ik ben van plan om een nieuwe CD-speler aan te schaffen. Omdat ik er op vooruit wil gaan, wil ik graag advies vragen. Op het moment heb ik een Audio Opera Consonance reference 2.2 CD-speler. Wie kan mij aangeven welke CD-spelers in aanmerking komen om een stap vooruit te gaan. Graag het merk en het prijskaartje wat eraan hangt, want het moet ook nog een beetje betaalbaar blijven :D

Alvast bedankt,

Zev

Als je werkelijk een stap vooruit wilt, moet je hem ter verbetering meegeven aan Bas de Vries. Anders geef je waarschijnlijk een hoop geld uit voor weinig. ;)

Een Droplet...???

Ik heb al veel spelers gehoord, maar weinig die echt "veel" beter klinken dan een Consonance. Dat veel staat tussen haakjes omdat de verschillen tussen CD spelers toch niet zo groot zijn.

Ik zou (wat je ook kiest) in elk geval thuis uitgebreid beluisteren en vergelijken met je 2.2.

:)

Hoi Zev,

Naast de vragen van Hubertinus: wat is ongeveer het budget?

Ja, een Droplet ligt erg voor de hand, ergens tussen de 2000 en 2800 euro. Er zijn spelers te krijgen die gedetailleerder klinken, denk aan dCS en Ayre, maar die kosten minstens het dubbele en qua muziekaliteit zijn ze zeker niet beter. Misschien een Cary, ik meen 303, ook erg mooie speler, prijs rond de 5 mille dacht ik.

Hallo,

Er staat een hele hele mooie mooie cd/dvd a speler te koop bij Pluimgraaf geluid in Vlaardingen.

Een Resolution getuned door dhr. van Kranen van Analogue Audio.

Dit is een speler die alles laat horen, maar zeer analoog klinkt.

Het betreft hier overigens een loopwerk met aparte dac.

De speler wordt als ik mij niet vergis aangeboden voor 3500 Euro en hij kost standaard al iets van het dubbele geloof ik (geen reden tot koop uiteraard).

Garantie e.d. weet ik niks van.

Als ik niet verhuisd zou zijn, dan hattie' nu in mijn rekje gestaan :cool2: .

Gegroet,

Persoonlijk is een cd-speler het enige onderdeel wat ik altijd nieuw zou kopen, of hoogstens een zeer recente 2e handsje van maximaal enkele maanden oud. Ik zit niet te wachten op loopwerk problemen, laadjes die raar gaan doen etc...

Beste forumleden,

Alvast bedankt,

Zev

beste Zev.

koop een mooie Harman kardon speler,

of een NAD.

betere spelers zijn er niet,

veel slechtere ook niet trouwens.

ps: heb je wel eens cd-spelers blind vergeleken? :rolleyes:

Beste forumleden,

Alvast bedankt,

Zev

beste Zev.

koop een mooie Harman kardon speler,

of een NAD.

betere spelers zijn er niet,

veel slechtere ook niet trouwens.

ps: heb je wel eens cd-spelers blind vergeleken? :rolleyes:

Ik dacht al dat dit zou komen toen ik je naam zag staan. ;)B)

Nouja, dan wordt het allemaal alleen maar makkelijker ;)

Je mag gerust eens langskomen als je zin hebt om je Consonance 2.2 te vergelijken met een Droplet en of het verschil je bevalt of niet. 1 op 1 vergelijk is altijd nuttig in deze.

Voor zover ik het kan beoordelen heb je geen echt onaardige cd-speler, wat ik nu vooral mis in dit hele topic is zicht op de achtergrond van het " vooruit gaan ", wat hoop je te bereiken door de aanschaf van een nieuwe speler ?

Als je denkt vooruit te gaan, heb je tekortkomingen geconstateerd in het resultaat dat de Consonance levert, welke zijn dat ?

:unsure:

Beste forumleden,

... Omdat ik er op vooruit wil gaan ... Op het moment heb ik een Audio Opera Consonance reference 2.2 CD-speler.

Zev

... Het budget dat ik voor ogen heb is overigens zo'n 3000 euro max.

Zev

De Bluenote Bellavista Clear (1200) Met B5MKII (500), Lyra Dorian (750) En Bluenote Phono I (600) :D

Dan ga je er

De Bluenote Bellavista Clear (1200) Met B5MKII (500), Lyra Dorian (750) En Bluenote Phono I (600) :D

Van die combinatie is algemeen bekend dat je er verschrikkelijk slecht CD's mee kan afspelen.

:D:P

Maar het geeft wel heel veel muziek ;) (met het juiste schijfje dan)

Vind ik. :rolleyes:

Afgelopen weekend heb ik weer uitgebreid het verschil tussen een serieuze Cd-speler en een dito draaitafel mogen beluisteren.

Ik sluit mij daarom volledig aan bij voorgaand commentaar: echte verbetering vind je in een goed afgestelde TT.

Succes.

NB. Modificatie is ook een optie: er zijn diverse goede mogelijkheden, maar het blijft behelpen.

Ik ben het helemaal eens met azh en Bellavista.

Ik heb zelf ook een Consonance CD2.2 en ik vind het een heel aangename speler om naar de luisteren. Wel vind ik mijn draaitafel een stapje beter. Ik merk dat de muziek dan meer rust uitstraalt, een grotere afbeelding heeft en meer sfeer uitademt. Er is dan meer te beleven.

De CD2.2 is vergeleken met m'n vorige NAD C541i wel een hele vooruitgang en ik vraag me af hoeveel beter het nog kan worden zonder al te diep in de buidel te tasten.

Wat vind je nu niet zo goed aan de Consonance?

Voor sommige vloeken in de kerk: Heb je al eens geexperimenteerd met interlinks of netsnoer?

Dit kan wel verschil uitmaken. Klik hier voor het verhaal van ReneN na het beluisteren van mijn Consonance.