symfo Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Vorige week heb Ik een voor en eindversterker combinatie van Conrad Johnson op proef gehad. Het ging om een Premier 10 voor- en een Premier 11 eindversterker van net 10 jaar oud. Aangezien dit volgens mij eindelijk de kans was om echte high end (kostte toen +/- 7500 euries) voor een redelijk bedrag te kopen en Ik er van uit ben gegaan dat dit echt een grote stap voorwaarts heb ik zelfs mijn Jadis te koop gezet. De CJ's waren beiden voorzien van nieuwe buizen (6550) en waren in onberispelijke staat. Helemaal verliefd was Ik. Thuis gekomen de CJ's aangesloten en na goed warm te zijn geworden er eens lekker voor gaan zitten. In eerste instantie dacht ik dat Ik het voor elkaar had. Wat rustige muziek opgezet en het klonk best lekker. Maar Ik denk dat liefde ook een beetje doof maakt. Ik had voor mezelf al uitgemaakt dat Ik de CJ's zou gaan kopen tot Ik wat werk op ging zetten met wat dynamiek er in. Ik zette bijvoorbeeld de LP "Breaking Silence"van Janis Ian op. De nummers Tattoo en Breaking silence spetteren normaal zo de kamer in dat je af en toe echt schrikt. Ook de echo's van de gitaren en het laag waren op de Jadis altijd erg goed aanwezig. Tot mijn grote verbazing miste Ik zeer veel dynamiek, de bas was donker, de stem ook, en de informatie zoals de echo enz. was ver te zoeken. Ik begon het heet te krijgen want Ik had de winkel al laten weten dat de koop zo goed als doorging. Ik durfde het niet goed maar toch maar mijn Jadis Orchestra Reference met nieuwe we JJ Kt88ers weer neergezet. Niet warm gestookt maar zo direkt laten spelen. Man wat een dynamiek. Alles was weer mooi. Toch nog twijfelend de volgende ochtend de winkelier op gebeld en het verhaal uitgelegd. Hij begreep er niks van en begon over netkabels, interlinks enz. Nu ga Ik er van uit dat een versterker ook goed moet klinken met een dropveter anders is de basis al fout. De winkelier besloot na mijn vehaal direkt langs te komen om zelf een oordeel te vellen en diezelfde middag stond hij voor de deur met interlinks enz. De CJ's had Ik al een aantal uren warm laten draaien en de Jadis stond zielig en koud in een hoekje van mijn luisterruimte. De beste man ging op de stoel zitten en Ik zette een plaaatje op en hij merkte op dat het wel redelijk klonk maar dat hij toch zijn eigen interlink wilde proberen. Dit was inderdaad wat beter maar ik vertelde dat Ik hem toch de Jadis wilde laten horen. Dus Jadis aangesloten en na 1 minuut "warm" worden gaan luisteren. Het eerste wat hij zei is..... STOP MAAR!!!! Ik was gelukkig niet de enige die het grote verschil hoorde. Het was inpakken en wegwezen met de CJ's. Daar gingen mijn droomamps. De Orchestra staat weer naar volle tevredenheid te spelen en Ik heb nu een Audio Innovations 500 met Border Patrol voeding van mijn beste vriend op bezoek die ook uitstekend speelt. Moraal van het verhaal?? 1) Perfekte winkelier die na een telefonisch toezegging tot koop mijnerzijds zonder morren de versterkers weer mee nam en vertelde dat ik ze zeker niet zou moeten kopen. 2) Liefde maakt inderdaad doof. 3) Mijn excuses aan de mensen die mijn advertentie van de Jadis zagen staan en misschien gereageerd hebben of er op zijn minst over nagedacht hebben. 4) Ik ga verder zoeken naar mijn droomamp (of ik heb hem al) 5) Misschien hebben jullie redenen waardoor het niet klonk??? Mvg symfo Link to comment Share on other sites More sharing options...
azh Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Heerlijk toch!? Gefeliciteerd met je Jadis! Er zijn vast genoeg redenen aan te wijzen waarom het niet goed klonk, maar degene die zeker waar is, en waarschijnlijk voor het beste gevoel en voor de meeste gemoedsrust zorgt: Je bent verwend! Geniet van deze wetenschap, en nog meer van je versterker. Groet, azh Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 8 oktober 2006 Report Share Posted 8 oktober 2006 Nu staat CJ natuurlijk ook niet direct bekend als dat het enorm dynamisch is, dus jouw bevindingen verbazen me niets. Gelukkig dat je de deal kon terugdraaien, complimenten aan de dealer! Link to comment Share on other sites More sharing options...
charisma Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Beste, Zo zie je maar dat niet alles wat mooi lijkt, ook de juiste schakel is. Deze ervaring gebeurt echt wel vaker dan je denkt. Nu ben je er wel meteen achter dat wat je hebt staan toch wel bijzonder is. Ik snap wel dat je op zoek bent naar beter,maar dat grote namen niet altijd waarmaken wat je er van verwacht. Misschien verder zoeken in verbetering bij Jadis zelf? Ik vind Jadis trouwens echt niet onderdoen voor CJ hoor.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Alex Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 weer een mooi voorbeeld dat je met je oren moet kiezen, en niet met je hart .... Ik heb vrienden die niet willen experimenteren met andere elektronica, hun Mark-Levinston of Accuphase zou maar eens door de mand vallen tegenover een Sony ES oid .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erjee Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 , complimenten aan de dealer! Helemaal mee eens. Hou die in ere! Link to comment Share on other sites More sharing options...
enno Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Gefeliciteerd met je bestaande versterker Ik ben wel heel benieuwd welke dealer zijn klanten zo netjes behandeld. Enno Link to comment Share on other sites More sharing options...
muziekfreak Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Geweldige service !! Dat is een ding wat zeker is En voortaan niet zomaar klakkeloos iets (beloven te) kopen dat lesje heb je iig geleerd. Eerst luisteren, en dan pas kopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Ik heb een CJ, 17 LS en 11a en ben ook wel benieuwd waar het aan ligt. De 10 is natuurlijk wel een mindere voorversterker maar stond zeker niet slecht bekend. Link to comment Share on other sites More sharing options...
MichelNL Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Ik ben wel heel benieuwd welke dealer zijn klanten zo netjes behandeld. Idem, die van mij vond 40 min. rijden te ver. Type van ik vind dat het beter moet zijn. Yeah right. Link to comment Share on other sites More sharing options...
symfo Posted 9 oktober 2006 Author Report Share Posted 9 oktober 2006 Het gaat om een Jadis Orchestra Reference met JJ Kt88 buizen ipv. de Kt90ers. Deze heb Ik er in Mei in laten zetten en dit was al een hele verbetering. De voorversterker buisjes zijn ook nieuwe JJ ecc803s. De dealer was Hifi studio Zwaard. Zal het niet aan de combinatie met de Harbeth's liggen??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts