AudioBill Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Beste mensen, Ik ga mijn T. Uccello element op mijn Transrotor Zet 1 toch veranderen, het wordt een Benz Ace element, mede door de goede adviezen van Sodejuu! Maar waar ik nog niet helemaal uit ben is welke van de drie, de Low, Mid of High output, welke zou jij nemen en waarom? Ik speel nu nog altijd met een Trigon Vanguard 2 phono trap, zou die te ligt zijn voor een Benz Ace L? Ik heb wel gehoord dat bij een goede phonoversterker de L het beste oplossend vermogen heeft. Ben benieuwd. AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Beste mensen, Ik ga mijn T. Uccello element op mijn Transrotor Zet 1 toch veranderen, het wordt een Benz Ace element, mede door de goede adviezen van Sodejuu! Maar waar ik nog niet helemaal uit ben is welke van de drie, de Low, Mid of High output, welke zou jij nemen en waarom? Ik speel nu nog altijd met een Trigon Vanguard 2 phono trap, zou die te ligt zijn voor een Benz Ace L? Ik heb wel gehoord dat bij een goede phonoversterker de L het beste oplossend vermogen heeft. Ben benieuwd. AudioBill Haudio adviseerde mij de M, en ik moet zeggen dat ik daar heel gelukkig mee ben. Bedenk wel dat je phonopre "harder moet werken" om die kleine signalen versterkt te krijgen. Vaak krijg je dan extra vervorming, brom en ruis. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 9 oktober 2006 Report Share Posted 9 oktober 2006 Hi Mijn Benz Ace L doet het prima in combi met een clearaudio smartphono, brom of ruis ? geen problemen mee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest UKSub Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Hoi, Hoe de phonotrappen klinken en presteren weet ik niet maar ook ik twijfel tussen een Ace L of M in combi met de Bluenote phono 1. Vraagje voor allen Kun je op elke degelijke set + draaitafel de verschillen echt horen tussen een Low en Medium er vanuitgaand dat de phonotrap voor beiden zn werk prima doet? of heb je echt een topset nodig om dit haast blind te kunnen waarnemen? Gr stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 oktober 2006 Members Report Share Posted 10 oktober 2006 Ik heb onlangs de L-versie mogen beluisteren, en deze was in combinatie met een goede phonopre tot heel veel in staat. Maar las ik niet ergens dat je op zoek was naar een goede MM-phono ? Dan lijkt me de H-versie toch het meest voor de hand liggend. Alleen... stel dat je in de toekomst nog eens last gaat krijgen van het ''upgradevirus'', dan ben je met een MM-phono toch redelijk beperkt. Als je er met de phono nog niet uit bent, zou ik persoonlijk voor de L-versie gaan, en er een goede (eventueel naar MM omschakelbare) MC-phono bij zoeken... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Veel MC trappen hebben maar een versterking van 60 dB. Mijn Pre gaat verder, maar staat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 10 oktober 2006 Author Report Share Posted 10 oktober 2006 Ik ben gisteren door de importeur van Benz gebeld en hij zei dat, ondanks de verschillen minimaal zijn, ik het best in mijn situatie een M kan aanschaffen omdat die een fractie meer dynamiek zou hebben dan de L, maar in principe verschillen ze nauwelijks dus is de M de beste keus omdat de voorversterker dan niet op zijn tenen hoeft te lopen. Hij rade mij in ieder geval 'niet' de H aan. Dus ik denk dat ik maar de M ga bestellen. Ook omdat mensen als Sodejuu, Haudio, Tubejack en de importeur alle hetzelfde aanrade hoef ik niet eigenwijs te gaan doen. Ze alle drie thuis uittesten zit er toch niet in natuurlijk. Dus, keuze is gemaakt, Groetjes, AudioBill Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 oktober 2006 Members Report Share Posted 10 oktober 2006 Veel MC trappen hebben maar een versterking van 60 dB. Mijn Pre gaat verder, maar staat m Link to comment Share on other sites More sharing options...
BellaVista Posted 10 oktober 2006 Report Share Posted 10 oktober 2006 Je bent toch voor de Zet-1 gegaan!? Klaarblijkelijk heb ik dit punt gemist: gefeliciteerd met de aankoop! De Benz 'new' Ace-M is prachtig, maar hou rekening met een lange inspeeltijd: pas na 6 maanden had ik het gevoel dat er niets meer veranderde. De M geeft wat meer dynamiek en de L wat meer details: gezien je muziekvoorkeur is de M een excellente keuze. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioBill Posted 11 oktober 2006 Author Report Share Posted 11 oktober 2006 De kogel is door de kerk en de M is vandaag besteld, ben erg benieuwd, nu hopen dat de Trigon Vanguard 2 genoeg kwaliteiten heeft, anders gaat dat ook weer veel geld kosten om dat te verbeteren En ja BellaVista ik ben toch voor de Zet 1 door de knie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts