Jump to content

Vibratie in cd spelers.

dekkersj
 Share

Recommended Posts

Beste Jacco,

Tussen mijn grap zit wel een serieuze ondertoon. En het gaat mij er hier niet om het is beter want ik heb het. Maar hoevaak ik wel niet om me heen het gekloot zie met Windhoos. Alleen maar ellende. OS-X is zoveel stabieler fraaier en logischer maar ook mooier. Tuurlijk zijn er programma's alleen voor pc geschreven. Gelukkig kun je daarom nu ook Windhoos op een mac draaien voor die paar gevalletjes. Voor de rest wil je alleen nog maar OS-X.

Voor mij is een computer een stuk gereedschap, en wil daarom absoluut geen tijd besteden aan het installeren van probleem fixers of andere ellende. En mijn mac's laten me nooit in de steek.

Groeten,

Bas

om het af te leren dan :D

http://movies.apple.com/movies/us/apple/ge...mac_480x376.mov

http://movies.apple.com/movies/us/apple/ge...ses_480x376.mov

Groeten,

Bas :D

Beste Bas,

Nu de rest van de wereld nog...

Groet,

Jacco

Nou ik denk toch dat je dat wat onderschat. Zijn overigens altijd uitspraken van mensen die zich nooit in mac verdiept hebben en eigenlijk niet echt weten wat het is. Niet meer dan van "horen zeggen" De hele muziek industrie draait erop. evenals de film en grafische industrie. Mac wordt groter en groter met het jaar, en het zal me niets verbazen als ze over vijf jaar al 2/4e van het marktaandeel hebben. No offfence verder.

Voor de rest. Wat maakt het voor mij uit als de rest van de wereld er niet op zou draaien? Ik ben gewoon compatible met al mijn files. Als de rest van de wereld de ellende en het gekloot wilt. hun pakkie aan. Maar betekend dat dat ik daar dan ook maar mee moet leven? En zoals ik al zei voor progamma's die niet op OS-X draaien kun je nu gewoon volledig windhoos op een mac draaien. ;) Dus dar argument gaat niet meer op

Beste Bas,

In mijn kantoor heb ik steeds de vrije keuze tussen een gloednieuwe PC met alle fietjurs van toedee, en een oude, doorgewinterde Mac. En die laatste kies ik elke dag opnieuw: al was het maar omdat-ie nooit vastloopt en omdat-ie nooit met virussen thuiskomt. Net wat je zegt, dus.

Mac wordt wel steeds groter, maar PC groeit veel harder. In de amateurmarkt, dan wel. En de Mac is alleen voor pro's. Zo kun je de jongens van de mannen onderscheiden, nietwaar?

Wat het testen van CD-spelers betreft: geen enkele test is compleet zonder blokgolven!

Stelling: Als een apparaat niet met blokgolven getest kan worden, kan het geen goed apparaat wezen.

(Nu nog een bijpassend proefschrift...)

Ja, maar als ik er helemaal niets van terug zie in mijn analoge audiosignaal vrees ik toch

Ik vrees dat jij met een systeem signaal-ruisverhouding van amper 85dB niet al te veel

kunt zien.

Begin eens met die Philips CDR te vervangen door iets waarmee je echt kunt meten.

En kijk dan eens naar de gangbare jittertestsignalen, gecombineerd met een deterministische

excitatie van die DVD-speler.

De reden dat ik die cdr 765 blijf gebruiken is dat ie net zo goed is als het menselijk gehoor...of net zo slecht, zo je wilt.

Ah. Als ik het correct begrijp wil je zeggen dat er geen recorder of ADC bestaat die door het

menselijk oor als beter-klinkend wordt ervaren dan je CDR765.

Wat niet wegneemt dat je aan het meten bent, en dat je op zoek gaat naar een chaotisch en

ongekend signaal in een chaotische ruisvloer.

Ik wil je met alle plezier files ter beschikking stellen (EAC image of Nero Image) en dan kun je zelf vaststellen of je de sweeps nog horen kan. Als je ze kunt horen, of eentje er van, hoor ik dat graag en ga ik op zoek naar een andere recorder.

Het spijt me, maar ik kan ze horen ;) Track een en twee in ieder geval, track 3 volgens mij niet. Van track een en twee ook alleen maar de hogere frequenties. Het volume van de amp staat daar bij wat hoger dan normaal, maar als ik op hetzelfde volume muziek afspeel, dan is dat zeker niet oorverdovend hard. Je moet overigens wel in een doodstille kamer zijn. Ik heb hier twee PC's staan (gelukkig maken die niet al teveel herrie, eentje is vrijwel passief gekoeld, de andere heeft een WC). Ik kon het echter duidelijk horen op zo'n 50 cm van de speaker.

Ik weet niet wat meneer rookt maar het is erg duidelijk dat ie twee dingen (vermodelijk expres) door elkaar haalt: namelijk de geluiden die een kast maakt als je erop tikt, en klopt of de printplaat verkracht ("With open case, you see the printed circuit board, and see that it is attached to the case by a number of screws. Now, with your fingernail, pull up one edge of the circuit board (just a little) and let it pop back.How does that sound ? "Parrrarrrrrr ..." Don't worry, You're not alone."), en het microfonische gebrabbel waar hij inhet begin van het artiekel over spreekt. Al deze geluiden hebben totaal niks met microfonie te maken, maar zijn gewoon direct afkomstig van de kast. Ik hoop dat meneer niet werkelijk denkt dat dergelijke horortafereelen uit mijn speakers komen als ik tegen mijn kast tik:

"If you want to encounter the character of this kind of distortion, go to your hifi-system and knock on the case of any device. How does that sound ? In almost all cases, you will hear the trashy sound of thin sheet-metal, dumb plastic, and only with the most expensive hifi-components: ringing and rattling (unproperly supported) aluminium top- and bottom-plates."

Ik kan tikken en meppen wat ik wil, het enige wat ik hoor is het materiaal van de kast, uit mijn speakers komt gewoon muziek als altijd.

Ja, je kunt je kast dempen, maar als je daar begint, doe dan ook even de porselein en alle andere dingen die trillen in je kamer.

Het is imho dan ook een belachelijk artiekel dat probeerd twee dingen door elkaar te praten. Over microphonie, waar het daadwerkelijk om gaat in deze thread, worden slechts enkele regels gerept, en deze zijn hoogst sugestief, om daarna te doen alsof al die beschreven geluiden daar een gevolg van zouden zijn.

Zozo, dus jouw normale luisterpositie is op 50 cm van de luidspreker? En als je de test doet bij normaal luisterniveau en op een normale afstand? Ik denk niet dat je dan iets hoort.

In ieder geval dank voor je moeite, het zijn er denk ik niet veel die je dat na doen.

No problem. Ik heb de test nog eens herhaald op de luisterplek en op lager volume, en dan hoor je inderdaad helemaal niks. Heb ook maar een PC uitgezet om het nog wat stiller te maken. De andere moest helaas aan blijven.

Wat kan jij snel lopen,je tikt op de kast rent naar je luisterstek en hoort niets ;)

Ik zal een halve meter van een van de luidsprekers. Ik zou niet weten waarom ik het daar minder goed zou moeten horen als op de luisterplek. Daar gaat het ook niet om, het hele artiekel zegt ook niet dat het uit de luidsprekers zou komen, en dat is nu juist het hele probleem wat ik ermee heb.