dick jansen Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Dat ik gek ben is gezien mijn leeftijd, politieke overtuiging, woonplaats en nog wat andere redenen denkbaar. Althans volgens sommigen Maar nu slaat bij mij de twijfel ook toe Vandaag wat kasten opgeruimd; dat ga je doen als je langdurig thuis zit, schijnt. Behalve de gebruikelijke rotzooi kwam ik een giftig gekleurd Oehlbachkabeltje tegen, jaren geleden in een overmoedige bui gekocht. In jargon heet het een interlink kon ik mij herinneren. En wat doe je dan? Juist, je rukt het vertrouwde MITkabeltje los en sluit de "nieuwe" aan. Ik heb zitten luisteren tot mijn maag mij meedeelde dat ik naar de visboer moest voor het wekelijkse zeebanket. Ik durf hier geen conclusie aan te verbinden, bang als ik ben dat de "anderen" het toch bij het rechte eind hebben. Maar de twijfel is gezaaid Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Dat ik gek ben is gezien mijn leeftijd, politieke overtuiging, woonplaats en nog wat andere redenen denkbaar. Althans volgens sommigen Maar nu slaat bij mij de twijfel ook toe Vandaag wat kasten opgeruimd; dat ga je doen als je langdurig thuis zit, schijnt. Behalve de gebruikelijke rotzooi kwam ik een giftig gekleurd Oehlbachkabeltje tegen, jaren geleden in een overmoedige bui gekocht. In jargon heet het een interlink kon ik mij herinneren. En wat doe je dan? Juist, je rukt het vertrouwde MITkabeltje los en sluit de "nieuwe" aan. Ik heb zitten luisteren tot mijn maag mij meedeelde dat ik naar de visboer moest voor het wekelijkse zeebanket. Ik durf hier geen conclusie aan te verbinden, bang als ik ben dat de "anderen" het toch bij het rechte eind hebben. Maar de twijfel is gezaaid Met opgewekte groet, Kom op Dick. Je kan er toch wel 'iets' over zeggen of wil je dat niet? Hopelijk heb je niet getwijfeld bij de visboer en heb je een lekker stukkie vis meegenomen. Een stukkie vis op zijn tijd is net zo lekker als het beluisteren van.... Met ook een opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Dat ik gek ben is gezien mijn leeftijd, politieke overtuiging, woonplaats en nog wat andere redenen denkbaar. Althans volgens sommigen Maar nu slaat bij mij de twijfel ook toe Vandaag wat kasten opgeruimd; dat ga je doen als je langdurig thuis zit, schijnt. Behalve de gebruikelijke rotzooi kwam ik een giftig gekleurd Oehlbachkabeltje tegen, jaren geleden in een overmoedige bui gekocht. In jargon heet het een interlink kon ik mij herinneren. En wat doe je dan? Juist, je rukt het vertrouwde MITkabeltje los en sluit de "nieuwe" aan. Ik heb zitten luisteren tot mijn maag mij meedeelde dat ik naar de visboer moest voor het wekelijkse zeebanket. Ik durf hier geen conclusie aan te verbinden, bang als ik ben dat de "anderen" het toch bij het rechte eind hebben. Maar de twijfel is gezaaid Met opgewekte groet, beste Dick, er zit wel degelijk verschil in kabels. een heel klein verschil . het heeft niets met de prijs te maken maar puur met de opbouw en de matrialen. zo klinkt bijvoorbeeld een Siltech g3 hetzelfde als een dropveter van de gamma. maar mijn Sharkwire's klinken weer beter dan de Siltech. ik heb de afgelopen 6 maanden met een dropveter gespeeld. omdat ik een verloop nodig had van XLR naar Cinch en dat had ik niet ik heb toen een dropveter kaalgestript en voorzien van dre kabelschoentjes (gebrui ik ook in auto's) die kabelschoentjes heb ik over de 3 pinnetjes van de XLR aansluiting geschoven. maar nu heb ik eindelijk verlooppluggen dus speel ik weer met de Sharkwire! en ja , als ik mezelf h Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Hallo Dick... blij dat je er weer bent... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 beste Dick, er zit wel degelijk verschil in kabels. een heel klein verschil . het heeft niets met de prijs te maken maar puur met de opbouw en de matrialen. zo klinkt bijvoorbeeld een Siltech g3 hetzelfde als een dropveter van de gamma. maar mijn Sharkwire's klinken weer beter dan de Siltech. ik heb de afgelopen 6 maanden met een dropveter gespeeld. omdat ik een verloop nodig had van XLR naar Cinch en dat had ik niet ik heb toen een dropveter kaalgestript en voorzien van dre kabelschoentjes (gebrui ik ook in auto's) die kabelschoentjes heb ik over de 3 pinnetjes van de XLR aansluiting geschoven. maar nu heb ik eindelijk verlooppluggen dus speel ik weer met de Sharkwire! en ja , als ik mezelf h Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 oktober 2006 Author Report Share Posted 11 oktober 2006 Hallo Dick... blij dat je er weer bent... Was ik weg dan Met opgewekte groet, Ik hoop voor je dat de vis lekker heeft gesmaakt Heerlijk, en niet duur betaald Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Nou lees ik toch tussen de regels door Dick, dat jij al die jaren eigenlijk nooit geloofd hebt wat op dit forum hear allemaal aan kabelervaringen is neergepend. Ongelooflijk! Link to comment Share on other sites More sharing options...
dick jansen Posted 11 oktober 2006 Author Report Share Posted 11 oktober 2006 Nou lees ik toch tussen de regels door Dick, dat jij al die jaren eigenlijk nooit geloofd hebt wat op dit forum hear allemaal aan kabelervaringen is neergepend. Ongelooflijk! Er is zoveel neergepend dat het bepaald religieuze vormen begon aan te nemen, en aangezien ik niet geloof (ook niet in religies) heb ik nooit een standpunt bepaald. Ook nu geloof ik mijn oren niet, geloof het of niet Met opgewekte groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Karma Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 MIT maakt zeer goede kabels van zeer goede kwaliteit. Belangrijker is een goede set samen te stellen en de kabel erbij te vinden kabel die er alles uithaalt en in jouw set het juiste doet. Dat Siltech vergeleken wordt met een gamma kabel slaat werkelijk nergens op. Ook een Siltech heeft een breeds scala aan juiste toepassingen en het ideale bij Siltech is dan ook dat er geen enkele kabel bestaat die het beter zal doen. Dat maakt Siltech een topproduct van Nederlandse bodem en in de internationale markt. En begin nu niet over de prijs van dat product. Genaaid worden we bijvoorbeeld pas met de huidige benzine prijzen en daar kraait geen haan naar. Een set is zelden "plug and play" en heeft afstemming nodig. Ik vind het sowiezo ongepast om een product af te kraken. Het is eerder een tekortkoming van jezelf als je iets niet tot klinken kan brengen. En de enige conclusie die je kunt trekken als particuliere bezitter van producten is dat iets in je set of naar jouw smaak niet klinkt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Nou lees ik toch tussen de regels door Dick, dat jij al die jaren eigenlijk nooit geloofd hebt wat op dit forum hear allemaal aan kabelervaringen is neergepend. Ongelooflijk! Er is zoveel neergepend dat het bepaald religieuze vormen begon aan te nemen, en aangezien ik niet geloof (ook niet in religies) heb ik nooit een standpunt bepaald. Ook nu geloof ik mijn oren niet, geloof het of niet Met opgewekte groet, Hoi Dick, Je hoeft het niet te geloven en je hoeft er ook niet in te geloven. Dat is alleen maar lastig. Als je echter het idee hebt dat er iets anders is, dan is een verandering gemakkelijker te accepteren. (zie eerste quote is m'n sig ) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 MIT maakt zeer goede kabels van zeer goede kwaliteit. Belangrijker is een goede set samen te stellen en de kabel erbij te vinden kabel die er alles uithaalt en in jouw set het juiste doet. Dat Siltech vergeleken wordt met een gamma kabel slaat werkelijk nergens op. Ook een Siltech heeft een breeds scala aan juiste toepassingen en het ideale bij Siltech is dan ook dat er geen enkele kabel bestaat die het beter zal doen. Dat maakt Siltech een topproduct van Nederlandse bodem en in de internationale markt. En begin nu niet over de prijs van dat product. Genaaid worden we bijvoorbeeld pas met de huidige benzine prijzen en daar kraait geen haan naar. Een set is zelden "plug and play" en heeft afstemming nodig. Ik vind het sowiezo ongepast om een product af te kraken. Het is eerder een tekortkoming van jezelf als je iets niet tot klinken kan brengen. En de enige conclusie die je kunt trekken als particuliere bezitter van producten is dat iets in je set of naar jouw smaak niet klinkt. Ik ben het met Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Ik ben het met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 11 oktober 2006 Report Share Posted 11 oktober 2006 Ik ben het met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Ik ben het met Link to comment Share on other sites More sharing options...
Joboton Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Bese Sodejuu Ik heb uitsluitend gereageerd op de inhoudelijke flauwekul van Karma en ik doe geen uitspraak over welke kabel dan ook. Als je de term 'moraalridder' wilt hanteren, dan zou je die bijvoorbeeld kunnen gebruiken voor de ongebreidelde zaligverklaring van Siltech door Karma. Of voor je zelf. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 het verschil in kabels is wel degelijk goed hoorbaar het hangt er natuurlijk wel vanaf tot hoever je muzikaal gehoor ontwikkeld is mensen die gillen dat je nouwlijks verschil hoort denken en zeggen dan meestal dat er met interlinks niet of nouwlijks te verbeteren is voor hun is dat ook zo voor anderre niet. als je dus nouwlijks verschil hoort kan je idd net zo goed een dropveter tussen je spullen hangen.als je het wel hoort zijn er onnoemelijk veel kabels om mee te spelen een geweldig leuke zoektocht naar de euforie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
a011996 Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Wel, Ik ben ook al 25 jaar met hifi bezig en over kabels vind ik het volgende : het is voldoende als je kabel goed electrisch contact maakt en van een redelijke kwaliteit is. Ik gebruik nu "gewone" goedkope oxygen free kabeltjes. Mijn ervaring is dat er wel verschillen bestaan , vooral in frequentiekarakteristiek. De ene kabel zal iets meer bas hebben, de andere iets meer hoge tonen enz... Maar je kan niet "echt" toestellen beter maken door een kabel. Vooral ritme , timing en musikaliteit veranderen mijns inziens nauwelijks. en dat zijn de belangrijkste eigenschappen van high end... Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 het verschil in kabels is wel degelijk goed hoorbaar het hangt er natuurlijk wel vanaf tot hoever je muzikaal gehoor ontwikkeld is Deze is helemaal geniaal. De muzikale inhoud van het geluid dat je hoort verandert dus bij het wisselen van een kabel. Dit is hetzelfde als zeggen: de trekhaak van een auto moet wel van goede kwaliteit zijn, dat is in het rijgedrag v/d auto goed te merken, maar alleen voor mensen die een goed ontwikkeld rij-gevoel hebben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
CableTalk Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 (...)Mijn ervaring is dat er wel verschillen bestaan , vooral in frequentiekarakteristiek. De ene kabel zal iets meer bas hebben, de andere iets meer hoge tonen enz... Maar je kan niet "echt" toestellen beter maken door een kabel. Vooral ritme , timing en musikaliteit veranderen mijns inziens nauwelijks. en dat zijn de belangrijkste eigenschappen van high end... Het gaat er niet om de toestellen te verbeteren middels bekabeling (als dat al zou kunnen). Waar het wel om gaat is dat de invloed van de kabel zo min mogelijk dient te zijn. De taak van de bekabeling is transporteren van signaal. Tijdens dit transport dient het signaal zo min mogelijk be Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 het verschil in kabels is wel degelijk goed hoorbaar het hangt er natuurlijk wel vanaf tot hoever je muzikaal gehoor ontwikkeld is Deze is helemaal geniaal. De muzikale inhoud van het geluid dat je hoort verandert dus bij het wisselen van een kabel. Dit is hetzelfde als zeggen: de trekhaak van een auto moet wel van goede kwaliteit zijn, dat is in het rijgedrag v/d auto goed te merken, maar alleen voor mensen die een goed ontwikkeld rij-gevoel hebben. het horen en voelen is iets heel anders dan bv de werking van een trekhaak, aan je kritiek te horen zal jij wel zo iemand zijn die het zelf nouwlijks hoort en dus zegt dat het niet bestaat om zo je eigen tekortkomingen te verdoezellen, de muzikale inhoud veranderd niet maar de mannier waarop het word weergegeven veranderd wel. maar iedereen mag natuurlijk vinden wat hij zelf wil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 [...]Ik durf hier geen conclusie aan te verbinden, bang als ik ben dat de "anderen" het toch bij het rechte eind hebben. Maar de twijfel is gezaaid Het proces vind ik in deze belangrijker dan het onderwerp zelf. Je twijfelt aan je oordeel en waar dat door komt, vind ik ondergeschikt. Het feit dat je twijfelt vind ik veel belangrijker. Dat getuigt van wijsheid. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
s0000884 Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 aan je kritiek te horen zal jij wel zo iemand zijn die het zelf nouwlijks hoort en dus zegt dat het niet bestaat om zo je eigen tekortkomingen te verdoezellen Ik zou zeggen lees bovenstaande post van jacco is goed, en laat deze tot je doordringen. Je mist een stukje bagage heb ik het idee. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 het verschil in kabels is wel degelijk goed hoorbaar het hangt er natuurlijk wel vanaf tot hoever je muzikaal gehoor ontwikkeld is Deze is helemaal geniaal. De muzikale inhoud van het geluid dat je hoort verandert dus bij het wisselen van een kabel. Dit is hetzelfde als zeggen: de trekhaak van een auto moet wel van goede kwaliteit zijn, dat is in het rijgedrag v/d auto goed te merken, maar alleen voor mensen die een goed ontwikkeld rij-gevoel hebben. het horen en voelen is iets heel anders dan bv de werking van een trekhaak, aan je kritiek te horen zal jij wel zo iemand zijn die het zelf nouwlijks hoort en dus zegt dat het niet bestaat om zo je eigen tekortkomingen te verdoezellen, de muzikale inhoud veranderd niet maar de mannier waarop het word weergegeven veranderd wel. maar iedereen mag natuurlijk vinden wat hij zelf wil. Je kunt aanzienlijk beter tegen 'n muur praten... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 het verschil in kabels is wel degelijk goed hoorbaar het hangt er natuurlijk wel vanaf tot hoever je muzikaal gehoor ontwikkeld is Deze is helemaal geniaal. De muzikale inhoud van het geluid dat je hoort verandert dus bij het wisselen van een kabel. Dit is hetzelfde als zeggen: de trekhaak van een auto moet wel van goede kwaliteit zijn, dat is in het rijgedrag v/d auto goed te merken, maar alleen voor mensen die een goed ontwikkeld rij-gevoel hebben. het horen en voelen is iets heel anders dan bv de werking van een trekhaak, aan je kritiek te horen zal jij wel zo iemand zijn die het zelf nouwlijks hoort en dus zegt dat het niet bestaat om zo je eigen tekortkomingen te verdoezellen, de muzikale inhoud veranderd niet maar de mannier waarop het word weergegeven veranderd wel. maar iedereen mag natuurlijk vinden wat hij zelf wil. Ik vind het nogal wat om te beweren dat iemand met een conservatoriumopleiding niet goed kan luisteren en te stellen dat ie tekortkomingen heeft (t.o.v. de 'echte' audiofiel, waar jij jezelf waarschijnlijk ook toe rekent)... Maar eigenlijk is het gewoon in het algemeen arrogant om zoiets te stellen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 12 oktober 2006 Report Share Posted 12 oktober 2006 Er is toch wel sprake van een behoorlijke aantijging / egoisme wanneer de 1 de ander beticht van het hebben van een slecht gehoor. Dat is op minder gebaseerd dan de mensen die de invloeden van kabels relativeren en proberen te kwantificeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts