Jump to content

baspoort dempen

shivaji
 Share

Recommended Posts

Hoi shivaji,

Nu ben ik toch benieuwd of je verder bent gekomen met je expiriment en, of je hebt kunnen doen wat ik je heb aangeraden. ;):) Zo ja, vertel er eens wat van... Zo nee, waarom niet? ;)

Okiedokie, weer nar de gamma, fibrefill haal je bv bij een stoffenwinkel (fournituren)

shiv

Die fiberfil is hetzelfde als wat er in je afzuigkap zit en koop je ook bij de Gamma.

• 3 weeks later...
Ha Cj, Wel, ik geloof dat het iets scheelt, maar echt opgelost is mijn probleem nog niet echt. Moet toch 's gaan denken aan absorbers of zoiets.

toch bedankt CJ

groet

shiv.

Hoi,

Ik ben er van overtuigd dat het op die manier moet kunnen lukken.

Je zal waarschijnlijk toch iets doen, of niet doen, waardoor het resultaat (nog) niet afdoende is. :unsure::)

• 2 weeks later...

Ik heb ook de fibrefill / elektrabuis oplossing geprobeerd en ik vind het inderdaad de beste methode om baspoorten te dempen die ik ooit heb gehoord.

Gisteren heb ik echter een tweede versterker bijgeplaatst en bij deze bi-amping bleek ik de demping geheel te kunnen verwijderen. Heb het gevoel (na een uurtje luisteren) dat mijn luidsprekers zonder demping toch meer klinken zoals ze bedoeld zijn.

Dit alles verschilt natuurlijk per situatie.

Die fiberfil is hetzelfde als wat er in je afzuigkap zit en koop je ook bij de Gamma

Heet 't dan ook zo, bij de Gamma, en bij welke afdeling moet je dan kijken ?

Ik bedoel,... dat zo'n Gamma gozer je dan niet vreemd aan kijkt als je vraagt naar Fiberfill :unsure::blink::rolleyes:

Heb momenteel gesloten speakers, maar als dit DE oplossing zou kunnen zijn voor een overheersend laag bij bas-reflex speakers, dan is 't het proberen waard.

(heb zelf ook 9 van de 10x problemen met overheersend/dreunend laag bij BR-speakers)

Laterrr,

Alco :cool2:

Die fiberfil is hetzelfde als wat er in je afzuigkap zit en koop je ook bij de Gamma

Heet 't dan ook zo, bij de Gamma, en bij welke afdeling moet je dan kijken ?

Ik bedoel,... dat zo'n Gamma gozer je dan niet vreemd aan kijkt als je vraagt naar Fiberfill :unsure::blink::rolleyes:

Heb momenteel gesloten speakers, maar als dit DE oplossing zou kunnen zijn voor een overheersend laag bij bas-reflex speakers, dan is 't het proberen waard.

(heb zelf ook 9 van de 10x problemen met overheersend/dreunend laag bij BR-speakers)

Laterrr,

Alco :cool2:

Je vraagt gewoon naar afzuigkapfilters. Kan niet missen. :);) En als je dan ook nog een stuk 3/4 slagvast elektrabuis meeneemt, kun je helemaal niet meer stuk. :rolleyes::)

Wel die buis precies vlak afsnijden met een scherpe pijpensnijder. En... alles op precies dezelfde lengte als de baspijp. Resultaat gegarandeerd. En als je het secuur doet, lijkt het ook nog professioneel.