dekkersj Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 Ik zou bijvoorbeeld niet snel een systeem aanbevelen waarbij een speaker gebruikt wordt die qua impedantie sterk varieert (van 1 Ohm tot 50 Ohm) icm een speakerkabel die erg dun is (0.1 mm^2) en erg lang is (30 m). Als je dit ook nog eens op een buizenversterker aansluit met een uitgangsweerstand van 3 Ohm, nou dan heb je de poppen aan het dansen. Groet, Jacco Dank je, Jacco, dat klinkt dus als een theoretisch probleem (Bestaan er zulke luidsprekers?) Groet, azh Er zullen wel zulke luidsprekers bestaan. Maar in de praktijk hoeft het niet zo bizar te zijn als hetgeen ik heb geschetst. En dat er dan toch wat te horen is. Als je een beetje kunt rekenen, kun je dat zo afschatten. Er zijn hele volksstammen die zweren bij zilverdraad van 0.4 mm^2. Er zijn er ook die beweren dat het een optimum zou zijn. De gevolgen zijn te voorspellen met de wet van Ohm. Trouwens, QUOTE(Erjee @ 16 Oct 2006, 17:33:13) Naar het originele bericht hoe verhoudt zich PVC of Teflon of ander isolator in deze waagschaal? Ik kan zo 1-2-3 de epsilon-r niet vinden van PVC, maar van teflon is ie 2.1. Ik weet dat er in PVC elektrische dipolen kunnen ontstaan, maar ook dat die effecten zo klein zijn dat je ze met een vergrootglas moet zoeken om ze te vinden. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
thingman Posted 6 november 2006 Report Share Posted 6 november 2006 Hoi Toine,ik las dat de kabels, door gebrek aan isolatie, niet op de grond zouden moeten liggen . Heb jij hier ervaring mee? Maakt het uit, volgens jou, en hoe heb je het opgelost als je ze niet op de grond hebt? Groet, azh Ik heb ze precies op lengte (120cm), zodat ze niet eens lang genoeg zijn om de grond te raken. De Nordost die ik eerst had lag op porseleinen potjes van de Action. Ik moet eerlijk bekennen dat ik nooit de moeite genomen heb om het echt te testen of het uitmaakt. Logica schrijft me voor dat het in elk geval geen kwaad kan, dus heb ik ze een jaar of zo geleden van de grond gehaald. 't Is een kleine moeite en bij de Action hoeft het niet meer dan 5 euro te kosten..... Toine. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 9 november 2006 Report Share Posted 9 november 2006 je zegt het zelf al gewenning, wacht maar todat je na een paar weken weer echte kabbels aan je setje hangt dan hoor je het verschil wel ik heb ook net 2 weken met el cheapo draad gespeeld ik geef toe niet slecht maar toen ik de siltechs weer terug had wist ik meteen waarom ik er zoveel geld aan uitgegeven had hmmm heerlijk de plaatsing en het ruimtelijk beeld is weer terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts