alvinio Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 na het modificeren van de moscode 300 hybride eindbak krijg ik een bromtoon uit de speakers alleen als ik de voorversterker uitschakel als de voorversterker aanstaat geen enkelle brom ik dacht zelf aan een aarde probleem ? wat denken jullie dat het kan zijn. dit zijn de modificaties van de eindbak: 12 mundorf condensatoren op de print zilverdraad naar de speaker uitgengen en naar de rca ingangen nieuwe connectoren zowel speakers als rca 4 nieuwe buizen ik vermoed dat het bij de rca verbinding ergens fout moet gaan maar kan niets vinden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
james bond Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 misschien de buisjes er even uithalen en er opnieuw inzetten? Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 14 oktober 2006 Author Report Share Posted 14 oktober 2006 misschien de buisjes er even uithalen en er opnieuw inzetten? geprobeert help niet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 14 oktober 2006 Report Share Posted 14 oktober 2006 Misschien een hele idiote, maar draai de interlink van voorversterker naar eindversterker eens om Ik heb nl het idee dat je een afgeschermde interlink gebruikt, geen geaard netsnoer naar de eindversterker hebt lopen (of aangesloten op een niet geaarde wcd en dat je eindversterker de aarde via de interlink van de voorversterker krijgt Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 14 oktober 2006 Author Report Share Posted 14 oktober 2006 Misschien een hele idiote, maar draai de interlink van voorversterker naar eindversterker eens om Ik heb nl het idee dat je een afgeschermde interlink gebruikt, geen geaard netsnoer naar de eindversterker hebt lopen (of aangesloten op een niet geaarde wcd en dat je eindversterker de aarde via de interlink van de voorversterker krijgt de stekker op de versterker is wel geaard de rca verbinding in de versterker ook als ik de aarde van de stekker van de versterker er af haal bromt hij nog steeds, ik heb ook het idee dat hij z'n aarde door de interlink naar de voorversterker gooit hoe kan ik dit terug leiden in de aarde van het stopcontact? kan ik extra aarde kabels leggen van de rca naar de aarde verbinding van de troom socket? ik gebruik geen afgeschermde interlink de versterker had orgineel gewoon een ongeaard snoer met 2 draden nu zit er een furutech socket op ik heb de aarde verbonden met het chassis de brom blijft ook al haal ik de aarde eruit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 14 oktober 2006 Author Report Share Posted 14 oktober 2006 ik heb net een ander interlink grbruikt en idd de brom is bijna weg nog wel hoorbaar maargoed zodra de voorversterker aangeschakeld is is ie weg , het probleem zit dus idd in die hoek bedankt voor de tip misschien kan ik nog wat extra aarde draden leggen kijken of het wat uitmaakt. groet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 14 oktober 2006 Author Report Share Posted 14 oktober 2006 heb nog een paar probleempjes misschien kan iemand mij ermee helpen: 1- aan elke zijde van de versterker zitten koelribben waar de mosfets tegenaan zitten nu word 1 kant warm de ander niet zou bij de warme kant de mosfets verkeerd om zitten? 2- het geluid uit de rechter speaker begint na 30 seconden spelen lichtelijk te kraken als ik de interlink van pool verwissel blijft het gekraak aan de linker kant zou dit mosfet gerelateerd zijn? of zou dit een anderre oorzaak hebben bv een speaker uitgang die contact maakt met het chassis? groeten en alvast bedankt. ps: het klinkt allemaal erg amateuristiesch maargoed je moet ergens beginnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts