Jump to content

nieuwe voorversterker

Rogier
 Share

Recommended Posts

Beste forumleden,

Ik wil over een maandje of 2 mijn voorversterker vervangen. Nu weet ik zo niet door wat. Ik heb nu een Sphinx project 2 mk2, en ik wil het liefst een iets warmere klank hebben. Wel moet ie natuurlijk beter zijn. Verdere vereiste is dat het een gebalanceerd ontwerp is, dus gebalanceerde in en uitgang.

Richtprijs: 4000 euro (nieuw of tweedehands)

Welke merken/modellen?

Gr. Rogier

Aha, da's een duidelijk antwoord :D. Dat maakt de mogelijkheden een stuk ruimer. Ik zou mijn voelsprieten dan eens uitspreiden naar een Sonic Frontiers of zo. Ze worden wel niet zo vaak 2de hands aangeboden, maar klinken subliem

Bedankt voor de tip,

maar ik heb net gekeken op de site van ze, en de huidige voorversterker heeft volgens mij geen gebalanceerde in en uitgangen. En dat is wel een vereiste.

ps: ik zag dat Audio Research nu wel gebalanceerde ontwerpen heeft. Wellicht is dat een kandidaat

GR. Rogier

Ik heb net ook nog ff bij Bryston gekeken. Hun modellen hebben 2 paar balanced inputs en 1 paar balanced out. De BP25 is bovendien in verschillende uitvoeringen leverbaar. De laatste nieuwe uitvoering heeft een 24b/192kHz DAC aan boord, maar je kan 'm ook krijgen met een MM/MC of MC phonotrap. De prijs ligt, zover ik weet bij

Thank's,

Dat zijn dus al twee kandidaten, met de derde, al is ie iets hoger in prijs, de graaf GM 13.5 B II voorversterker.

Maar de Bryston, klinkt ie warmer dan de Sphinx?

GR. Rogier

Dat weet ik wel zeker. Zelfs mijn AVM V3 klinkt warmer dan een Sphinx P2 en die staat toch bekend als niet bepaald warm. ;) Die is echter geen optie voor jou. Hij heeft geen balanced in, maar wel balanced out. Mijn Micromega Tempo Pre heeft weer wel balanced in, maar geen out. Zo schiet je natuurlijk niks op. Beide liggen trouwens ver beneden jouw budget. Ze worden allebei niet meer gebouwd en kosten toen al een kwart van je huidige budget ;)

De huidige AVM Inspiration V6 heeft wel balanced in- en outputs. De prijs weet ik niet, maar die ligt waarschijnlijk beneden de

Alweer bedankt,

Ik denk zelf toch een keer een buizenbakkie te gaan luisteren.

Van audio Research heb ik een keer een cd speler thuis gehad, maar die vond ik te wollig klinken, dus eigenlijk vrees ik dat het merk afvalt. Mijn Wadia die ik nu heb klinkt i.i.g. een stuk beter.

De graaf wil ik zeker eens gaan beoordelen, al is ie best aan de prijzige kant, ik moet dan meteen het topmodel hebben vanwege de balanced in/outputs.

Ik heb al gekeken voor tests met de graaf GM13.5B II (website Fafrikant) maar kan nergens snel een test vinden online.

Ik zal ook even zoeken naar tests van Bryston, uiteraard wil ik me eerst even inlezen.

Ik weet wel dat Mark levinson bv afvalt, te laid back vind ik, krell vind ik ook niet echt je van het, dus het zoeken is naar een niet zo standaard merk vrees ik.

Dus: links met tests zijn zeer welkom, ook natuurlijk meerdere suggesties. O, en er moeten natuurlijk wel Vibrapods onder kunnen :D;)

Gr. Rogier

Hi,

Ik heb Chord een keer gehoord thuis, de geintegreerde, en die was mooi, maar slechter dan de combi sphinx met de duson A10 die ik toen nog had. En dit keer wil ik er echt op vooruit gaan. De voorversterker van Chord is vast wel beter dan die in de geintegreerde versterker zit. Maar ik zal eens kijken, al vind ik de Graaf wel erg veelbelovend. Helaas kan ik erg weinig ervan vinden.

In mijn huidige setup is de voorversterker de zwakste schakel nl.

Gr. Rogier

Oei, die laaste serie AVM zal dan meer mijn smaakje zijn. Gelijk duurder dus...

Ik wil ook naar 2 gescheiden sets, maar qua huis leent het er zich niet voor. Die AVM zijn gebruikt echt goed te betalen, maar ook bijna niet te koop...

Je komt net 6mnd te laat met je quest, anders had je kunnen luistren naar de TACT die bij een bekende van mij te koop stond. Veel mooier heb ik nog niet gehoord.

De laatste 2 jaar heb ik gemerkt dat een neutrale sound mij veel meer boeit. Misschien is de Lexicon MC12B wat voor je? Kan je iig ook voor multi-channel wat moois hebben. Kost wel een 14K aan E's. mc-12-1.jpg

mc12-1-rear.jpg

Mvg, Chendy.

Hoi Chendy,

Ik ben weer terug aan het gaan van neutraal :D

Vandaar ook de vraag voor een warmere klinkende voorversterker.

Nu zag ik dat in de stereoplay van 01-2002 de Graaf getest was, en laat ik nu net die niet hebben, en die van de maand erna wel mad.gif Wel raar trouwens dat ie geen afstandsbediening heeft confused.gif en dat voor zoveel euri's...

Dus hier een oproep!

Wie heeft de stereoplay van 01-02 en kan (en wil) een copietje of scan maken van de test met de Graaf Voorversterker?

In mijn profiel staat mijn mail adres.

Gr. Rogier

Sorry dat ik je topic een beetje vernaggel Rogier :D, maar Chendy, kijk eens op de AVM site. Misschien is de A6 ook wel wat voor jouw. Hij is nl uitbreidbaar met een 7.1 module ;) (die past trouwens ook in de V6)

2de hands AVM's van dit type worden nog niet of nauwelijks aangeboden, maar de handel in de wat ouwere apparatuur is op dit moment in Duitsland redelijk levendig. Het is geen probleem om aan een V3(S), DAC2, CD-loopwerk of een stel monoblokken te komen.

@Rogier

Ik zal eens kijken of ik testen van Graaf in mijn archief te vinden zijn

Geplaatst door Rogier:

Thank's!!!!!

;)     :)

Ik had je vorige bericht nog niet gezien. Ik weet zeker dat ik die Stereoplay in huis heb. Morgen (red. vandaag) scan ik 'm ff in en stuur ik 'm wel door per e-mail. cool.gif

Geplaatst door Rogier:

Hoi Chendy,

Ik ben weer terug aan het gaan van neutraal      :D

Vandaar ook de vraag voor een warmere klinkende voorversterker.

...

Gr. Rogier

Ja daar was ik al bang voor...

Als je het met buizen wilt gaan doen, houd je zeker niet van neutraal. ;)

Wat mij gelijk bij het merk Vincent brengt. Wat voor jouw? En van AudioResearch is er zat om het "warm van te krijgen". Wat jij?

Sodejuu: ohhh neee...wat heb ik aangericht. Hele topic bijna neutraal... :D

AVM zou ik alleen willen gebruiken als pre voor een 2e stereo-set. De AVM's vallen bijvoorbaat af omdat er geen Logic7 op zit met 7.1 . Voor film